• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:50
ik heb een Tamron 17-50 waar volgens mij zand in zit. in het draai mechanisme van de zoom ring.

tijdje geleden mee gehad op het strand, en er is denk ik toen zand tussen gekomen.
Nu gaat het zoomen redelijk zwaar. Is het mogelijk een lens schoon te laten maken? Ik waag het er zelf maar niet aan.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 18:56
Ja hoor, volgens mij moeten ze dat bij elk zichzelf respecterende foto speciaalzaak voor je kunnen doen.

Ik heb geen idee wat het kost maar ik kan me niet voorstellen dat het heel erg duur is.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Een foto-vakzaak bellen en even je vraag voorleggen...

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-01 13:53
Ik heb ook een Tamron 17-50 en bij mij doet ie dat ook. Ik weet zeker dat er geen zand in zit en werk er nu ruim anderhalf jaar probleemloos mee. Tussen de 17 en 30mm gaat ie wat stroef, alleen inzoomend, verder en uitzoomend die ie dat niet... Nu weet ik natuurlijk niet of het beide klachten dezelfde "soort zwaar lopen" is...

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:50
bij mij gaat die over het hele bereik stroef, vergeleken met een die wel goed is, want een vriend van me heeft hem ook al een hele tijd en die loopt heel soepel.

Maar ik heb is even gemaild met konijnenberg, kijken wat zij voor mij kunnen doen.