Beste allemaal,
Sinds kort heb ik een probleem met men computer.
Het is niet meer de jongste computer.
Ik heb hem zelf gebouwd.
Hij heeft het altijd goed gedaan.
De laatste wijziging die ik heb doorgevoerd is een nieuwe videokaart geïnstalleerd maar deze heb ik al enkele weken voordat dit probleem begon.
Systeem:
socket 775 asus p5e moederbord.
intel e8200 core2duo.
4x ddr2 1066 mhz
nvidia gtx 465
Probleem:
Wat er nu gebeurd is dat mijn computer naar mijn idee steeds vastloopt door memory errors.
Ik krijg ze in windows vrij snel als men computer zich in moet spannen, dan krijg is een BSOD met een memory management error.
Ik ben dus men computer daarna gaan testen.
Hiervoor heb ik memtest gedownload.
Ik ben hierna met memtest 1 voor 1 de memory sticks erin gaan doen en testen.
Bij elke keer dat ik een test deed loopt de memtest vast op test 9. hier gaat ie honderduizenden errors maken.
Je zou dus denken dat het geheugen kapot.
Mijn vader heeft echter precies hetzelfde geheugen en ik heb dat van hem er dus ook ingeplaatst.
Dit gaf precies hetzelfde probleem.
Ook is de computer enkele keren vastgelopen in de bios.
Een keer net toen ik het asus scherm zag.
De andere keer toen ik windows files aan het laden was voor system repair.
Ook waren er keren dat men computer opstarte maar er verder geen piep kwam van dat ie het gebeugen had gelezen. Dan moet ik hem weer uitzetten en opnieuw proberen.
Soms deed ie het dan opeens weer als ik wat memory omwisselde, totdat ie er weer de brui aan gaf.
Nou is mijn vraag:
Wat denken jullie dat er kapot is.
Ik wil zometeen namelijk een nieuw moederbord en geheugen gaan kopen, maar al zou mijn CPU kapot zijn dan zit ik met de rapen gaar!
Ik hoor graag wat jullie ideeën zijn!
Sinds kort heb ik een probleem met men computer.
Het is niet meer de jongste computer.
Ik heb hem zelf gebouwd.
Hij heeft het altijd goed gedaan.
De laatste wijziging die ik heb doorgevoerd is een nieuwe videokaart geïnstalleerd maar deze heb ik al enkele weken voordat dit probleem begon.
Systeem:
socket 775 asus p5e moederbord.
intel e8200 core2duo.
4x ddr2 1066 mhz
nvidia gtx 465
Probleem:
Wat er nu gebeurd is dat mijn computer naar mijn idee steeds vastloopt door memory errors.
Ik krijg ze in windows vrij snel als men computer zich in moet spannen, dan krijg is een BSOD met een memory management error.
Ik ben dus men computer daarna gaan testen.
Hiervoor heb ik memtest gedownload.
Ik ben hierna met memtest 1 voor 1 de memory sticks erin gaan doen en testen.
Bij elke keer dat ik een test deed loopt de memtest vast op test 9. hier gaat ie honderduizenden errors maken.
Je zou dus denken dat het geheugen kapot.
Mijn vader heeft echter precies hetzelfde geheugen en ik heb dat van hem er dus ook ingeplaatst.
Dit gaf precies hetzelfde probleem.
Ook is de computer enkele keren vastgelopen in de bios.
Een keer net toen ik het asus scherm zag.
De andere keer toen ik windows files aan het laden was voor system repair.
Ook waren er keren dat men computer opstarte maar er verder geen piep kwam van dat ie het gebeugen had gelezen. Dan moet ik hem weer uitzetten en opnieuw proberen.
Soms deed ie het dan opeens weer als ik wat memory omwisselde, totdat ie er weer de brui aan gaf.
Nou is mijn vraag:
Wat denken jullie dat er kapot is.
Ik wil zometeen namelijk een nieuw moederbord en geheugen gaan kopen, maar al zou mijn CPU kapot zijn dan zit ik met de rapen gaar!
Ik hoor graag wat jullie ideeën zijn!