Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een probleem met men computer.
Het is niet meer de jongste computer.
Ik heb hem zelf gebouwd.
Hij heeft het altijd goed gedaan.
De laatste wijziging die ik heb doorgevoerd is een nieuwe videokaart geïnstalleerd maar deze heb ik al enkele weken voordat dit probleem begon.

Systeem:
socket 775 asus p5e moederbord.
intel e8200 core2duo.
4x ddr2 1066 mhz
nvidia gtx 465

Probleem:
Wat er nu gebeurd is dat mijn computer naar mijn idee steeds vastloopt door memory errors.
Ik krijg ze in windows vrij snel als men computer zich in moet spannen, dan krijg is een BSOD met een memory management error.
Ik ben dus men computer daarna gaan testen.
Hiervoor heb ik memtest gedownload.
Ik ben hierna met memtest 1 voor 1 de memory sticks erin gaan doen en testen.
Bij elke keer dat ik een test deed loopt de memtest vast op test 9. hier gaat ie honderduizenden errors maken.
Je zou dus denken dat het geheugen kapot.
Mijn vader heeft echter precies hetzelfde geheugen en ik heb dat van hem er dus ook ingeplaatst.
Dit gaf precies hetzelfde probleem.
Ook is de computer enkele keren vastgelopen in de bios.
Een keer net toen ik het asus scherm zag.
De andere keer toen ik windows files aan het laden was voor system repair.
Ook waren er keren dat men computer opstarte maar er verder geen piep kwam van dat ie het gebeugen had gelezen. Dan moet ik hem weer uitzetten en opnieuw proberen.
Soms deed ie het dan opeens weer als ik wat memory omwisselde, totdat ie er weer de brui aan gaf.
Nou is mijn vraag:
Wat denken jullie dat er kapot is.
Ik wil zometeen namelijk een nieuw moederbord en geheugen gaan kopen, maar al zou mijn CPU kapot zijn dan zit ik met de rapen gaar!
Ik hoor graag wat jullie ideeën zijn!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 05:14

nhanssen

QVL is non-tweakers

Wat voor een voeding heb je? Kan zijn dat deze GTX465 ietswat teveel aan het worden is.

[ Voor 4% gewijzigd door nhanssen op 26-09-2011 13:55 ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:55:
Wat voor een voeding heb je? Kan zijn dat deze GTX465 ietswat teveel aan het worden is.
Men voeding is 500 wat.
Maar zoals ik ook zei de videokaart en de computer die hebben het eerst gewoon goed gedaan met de videokaart.
Ook heb ik verder amper iets in men computer zitten dus dan zou enkel de videokaart al 400watt moeten slurpen.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk, ook aangezien dat andere symptonen geeft, naar mijn idee.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-02 16:40

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Test je geheugen in de pc van je vader, dan weet je of het aan je pc of aan je geheugen ligt.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
Met voedingen is het lang niet altijd: wat er op staat zit er in.....(komt eruit in dit geval)

Probeer eerst een andere voeding, voordat je aan je moederbord begint.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Tens schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:05:
Met voedingen is het lang niet altijd: wat er op staat zit er in.....(komt eruit in dit geval)

Probeer eerst een andere voeding, voordat je aan je moederbord begint.
Wat hij zegt, 500 watt A-merk of een 500 watt Q-Tec?

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Coolermaster en het is zon modulaire.
Sowieso krijg ik memory errors etc. en de computer start gewoon op. het is niet alsof ie dood is.
Snap dan ook niet hoe jullie aan een voedingsprobleem denken?

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:10:
Coolermaster en het is zon modulaire.
Sowieso krijg ik memory errors etc. en de computer start gewoon op. het is niet alsof ie dood is.
Snap dan ook niet hoe jullie aan een voedingsprobleem denken?
Als je dit zegt: " Ik krijg ze in windows vrij snel als men computer zich in moet spannen, dan krijg is een BSOD met een memory management error."

Dan denken wij aan voedingsproblemen. Klink misschien vreemd maar ik heb tig verhalen over voedingen.

Maar we sluiten ook problemen uit, dat heet hier troubleshooten en de aanrader is advies/tips te volgen als je een vraag stelt op Tweakers.

En anders leef je uit met dit dan kan je weer een stapje verder.

[ Voor 8% gewijzigd door nhanssen op 26-09-2011 14:16 . Reden: Ow ja en natuurlijk van harte welkom op Tweakers.net! :) ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:14:
[...]

Als je dit zegt: " Ik krijg ze in windows vrij snel als men computer zich in moet spannen, dan krijg is een BSOD met een memory management error."

Dan denken wij aan voedingsproblemen. Klink misschien vreemd maar ik heb tig verhalen over voedingen.

Maar we sluiten ook problemen uit, dat heet hier troubleshooten en de aanrader is advies/tips te volgen als je een vraag stelt op Tweakers.

En anders leef je uit met dit dan kan je weer een stapje verder.
Dat begrijp ik.
Voeding in men vaders pc is echter precies hetzelfde!
Maar je wil dus zeggen dat die 500watt mogelijk niet genoeg is voor de 2 onderdelen die ik gebruik? 8)7

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Lees nou eerst maar eens de handleiding door dan je "helpers" in twijfel te trekken. En ik denk dat het misschien de voeding kan zijn. Zoals eerder gezegd we sluiten zaken uit. :)

Spec's PC

• Tens
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:20:
[...]

Dat begrijp ik.
Voeding in men vaders pc is echter precies hetzelfde!
Maar je wil dus zeggen dat die 500watt mogelijk niet genoeg is voor de 2 onderdelen die ik gebruik? 8)7
nee, wat wij zeggen is dat die 500W mogelijk geen 500W is. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

edit:
verkeerde quote gequoteerd :+

Welke 2 onderdelen trouwens? Je muis en toetsenbord? Of ook misschien nog grafische kaart, HDD, Fans, verlichting, DVD, moederbord? of heb je deze via aparte voedingen aangesloten? :P

[ Voor 40% gewijzigd door nhanssen op 26-09-2011 14:30 ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Haha.
Ik rekende al die kleine onderdeeltjes niet mee :p.
Ik heb iig de computer al lang gebruikt ook toen er nog een creative audio kaart in zat naast wat ik nu heb. Oke de videomateriaal was eerst een 7800gtx maar veel verschil in voeding zullen die kaarten niet hebben?

• Tens
Twee dingen:

Voedingen zijn vaker een probleem dan de meeste mensen denken
Even met andere voeding testen is imho een stuk makkelijker dan een ander moederbord testen met de huidige voeding.
Als je zelf al besloten hebt dat het niet de voeding kan zijn, maar dat het moederbord stuk is; waarom dan nog hier de vraag stellen?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Tja, je kan hier natuurlijk eindeloos een discussie over gaan voeren, of je kan even mee denken/werken aan je eigen probleem.
Dus test je eigen geheugen in de pc van je vader en test eens met een andere voeding.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:34:
Oke de videomateriaal was eerst een 7800gtx maar veel verschil in voeding zullen die kaarten niet hebben?
Das ongeveer +/- 100-110 watt voor de 7800GTX en +/- 200 watt voor je nieuwe, beetje (groot) verschil vind ik zelf. (ofwel: verdubbeling)

[humormodus]
edit:
Je voeding heeft zo iets van:

- " Hmm een 7800GTX das lekker makelijk.."
*ratel ratel voor een aantal jaren*
- " Ow, wat is dit? Een GTX 465? Potjandorie! nu moet ik harder werken!"
- Jammer dat ik al die jaren zo lui ben geworden...
[/humormodus]

[ Voor 31% gewijzigd door nhanssen op 26-09-2011 15:00 ]

Spec's PC

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:34:
Haha.
Ik rekende al die kleine onderdeeltjes niet mee :p.
Ik heb iig de computer al lang gebruikt ook toen er nog een creative audio kaart in zat naast wat ik nu heb. Oke de videomateriaal was eerst een 7800gtx maar veel verschil in voeding zullen die kaarten niet hebben?
Ook een voeding kan ook defect raken. Door warmte problemen (ook die in het verleden) te veel uren aan gestaan. noem het maar op.

Alles heeft een beperkte levensduur. Pak de voeding van je pa's PC. gooi die in je eigen PC. Stop er een lichte videokaart in indien voorraadig. ontkoppel je randaparatuur behalve je toetsenbord enmuis natuurlijk en test je machine.

Ander probleem waar jij naar toe drijgt te gaan is een defect moederbord. Maar dat kan je niet controleren als je de voeding niet wisselt..

Je zou eens een aflevering HOUSE MD moeten kijken.. ;-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:41:
Twee dingen:

Voedingen zijn vaker een probleem dan de meeste mensen denken
Even met andere voeding testen is imho een stuk makkelijker dan een ander moederbord testen met de huidige voeding.
Als je zelf al besloten hebt dat het niet de voeding kan zijn, maar dat het moederbord stuk is; waarom dan nog hier de vraag stellen?
Dat heb ik niet besloten.
Maar als je leest wat er fout gaat en wat er gebeurd dan gaat het hier wel naar wijzen.
Of de processor.
Ik was eigenlijk op zoek naar mensen die ook een zelfde situatie mee hebben gemaakt.
Troubleshooten kan ik zelf ook nog wel.
Ik kan jullie argumenten ook begrijpen van de voeding en ga hem nog wel even testen.
Maar dat er te weinig stroom is voor de componenten is onzinnig, want dan had ie het gelijk niet gedaan toen ik de videokaart erin heb gezet.

• Tens
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:09:
[...]

Troubleshooten kan ik zelf ook nog wel.
Ga dat dan ook maar even doen.............. |:(

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Je vraagt letterlijk: Wat denken jullie dat er kapot is.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-02 18:29
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:09:
[...]Maar dat er te weinig stroom is voor de componenten is onzinnig, want dan had ie het gelijk niet gedaan toen ik de videokaart erin heb gezet.
Leuk beredeneerd, maar helaas niet waar.

Een voeding kan wel degelijk starten ook al kan deze niet genoeg stroom aan de componenten leveren.

Met instabiliteit als gevolg.

En het is ook geen nieuwe voeding.

Maar goed, ik zeg niet dat het de voeding is. Ik herken je situatie niet en je komt er denk ik alleen achter door te gaan testen.
Pagina: 1