[C#] Hoe externe HDD te onderscheiden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05
Hoe kan je in C# bepalen of een harde schijf extern is? Ik doe nu een loopje over DriveInfo.GetDrives() om te checken op de DriveType property, maar daar zie ik alleen USB-sticks als 'removable' schijf. Ik wil graag een externe 320GB USB harde schijf herkennen zonder trucs als een magic file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik vermoed dat die call gewoon onderwater een GetDriveType doet die feitelijk 'tzelfde teruggeeft. Ik weet niet zo 1, 2, 3 een andere/alternatieve methode maar ik zou 't eens zoeken in de win32 api en dan kijken of er een PInvoke voor is (of die even zelf schrijven natuurlijk :P ).

Overigens zag ik hier en hier nog wel wat replies die eens 't nader bekijken waard zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 26-09-2011 13:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat staat zelfs bij de pagina die je linkt (Alternative Managed API: System.IO.DriveInfo.DriveType) ;) Je zou dus ergens op moeten zoeken welk device er bij de drive hoort, en daar het type verbinding op moeten zoeken? Heeft iemand een hint waar ik moet beginnen met zoeken?

edit:

Die links dus, thanks :)

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 26-09-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Wellicht dat je iets in de richting van WMI kunt gaan? Zelf zul je dan nog wel even moeten nagaan of gebruikers (of jezelf) voldoende rechten hebben om WMI te mogen gebruiken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Feanathiel op 26-09-2011 21:21 . Reden: URL aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

MBV schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:31:
Hoe kan je in C# bepalen of een harde schijf extern is? Ik doe nu een loopje over DriveInfo.GetDrives() om te checken op de DriveType property, maar daar zie ik alleen USB-sticks als 'removable' schijf. Ik wil graag een externe 320GB USB harde schijf herkennen zonder trucs als een magic file.
Is dit voor 1 pc specifiek? Anders kun je toch gewoon de boel hard in de code zetten?

Want als het ook op andere pc's moet werken ga je de mist in als er toevallig een interne schijf in zit die aangesloten is via USB...

• MBV
Het gaat om (voorlopig 2 CarPC's waar logging afgehaald moet worden via een USB drive, dus ik kan er veilig vanuit gaan dat intern niks via USB is aangesloten :) Ik wil wel zo min mogelijk hard in de code zetten, aangezien er een kans is dat iemand het ook op een andere PC o.i.d. wil zetten. Dat dan een interne HDD misschien als extern wordt gezien is geen groot probleem, maar een hard-coded uitzondering voor de HDD met id xyz wil ik niet op mijn geweten hebben. De externe HDD mag helemaal geen restrictie op zitten, die moet het doen met elke willekeurige USB-stick/schijf/whatever.

@leuk_he: bedankt, ik zal er eens naar kijken. Vooral even nakijken of ik MS-PL code voor dit project mag gebruiken ;)

Misschien is de simpelste met WMI nog wel om te vragen de USB-stick erin te doen zodra je de logging erop wilt zetten: de nieuw toegevoegde schijf is gegarandeerd de goede :)

[ Voor 53% gewijzigd door MBV op 28-09-2011 17:51 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MBV schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:48:

[sub... de nieuw toegevoegde schijf is gegarandeerd de goede :)
Geloof je 't zelf? :P Beetje gebruiker stopt er 3 USB sticks / HDD's in voordat 'ie "oh ja, da's de goeie" heeft :o

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 28-09-2011 18:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1