• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04-2025
Probleem:
Ik kom er met de faq en de pricewatch niet helemaal uit welk apparaat er nu past bij wat ik wil.
Er staan in de pricewatch verschillende apparaten met "netwerkaansluiting" maar het is me niet duidelijk of dit nu alleen betekent dat ik via utp files kan overzetten of dat het apparaat als een soort PnP netwerk folder geshared kan worden.

Wat heb ik:
100mbit wired Lan, meerdere computers binnen het netwerk, een full HD tv.
Een flinke collectie films op cd en harddrive.

Wat zoek ik:
Verbindmogelijkheid naar tv: hdmi
Verbindmogelijkheid naar tuner: optisch uit
Mogelijkheid tot inbouw van interne harde schijf (liefst 2TB).
Mogelijkheid tot het kunnen sharen(niet streamen) van content van de mediaplayer binnen thuisnetwerk.

Dus een goede opslagplek voor mijn collectie films, toegankelijk vanaf het netwerk (zodat anderen binnen het netwerk er ook leuke films van kunnen bijzetten/afhalen).

Excuses als er ergens een topic was waar dit al eerder in is besproken, of een duidelijk overzicht van spelers met functies.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
In principe heeft elke NMT/Mediaplayer wel een Samba-server waardoor je gewoon kan verbinden met elke Win/Mac/*nix PC.

Dus een optische aansluiting is je enige 'specifieke' wens. Hou er wel rekening mee dat de meeste mediaplayers niet zo gek snel zijn over een netwerk. Ondanks dat er vaak 1 gigabit bij staat halen ze dat vaak niet.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02 19:18
Ik denk dat de AC Ryan Play!on HD2 wel een optie voor jou is. heeft alle dingen die je zoekt! en heeft gelijk al een HDD intern van 2 TB geloof ik (kan ook 1TB zijn)

al denk ik zelf dat als dit jou enige eisen zijn aan een NMT dat er meerdere opties geschikt zouden zijn.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
WDTV Live hub, zit alleen wel maar 1TB standaard in.

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04-2025
de optische uit is vrij standaard (naar tuner voor dts)
Wat mij werd verteld bij de computerboeren is dat ACryan alleen maar een "depot" is waar je je files naar toe stuurt (via lan/usb) maar dat dit niet zichtbaar is vanaf het netwerk en dat ik daarvoor "nas" functionaliteit nodig heb. Apekoek?

Ik zoek dus inderdaad een vrij standaard mediaplayer (zoals acryan) alleen moet het mogelijk zijn om voor anderen die ook op hetzelfde subnet/werkgroep zitten ook files te kunnen downloaden/uploaden naar mijn mediaspeler.

Beetje zoals je normaal een map op je harde schijf shared alleen nu in een doosje. Wat de gangbare formats af kan spelen en die ik naar mijn tuner/tv kan verbinden.

*edit* Het huidige netwerk is 10/100 dus geen gigabit, het sharen van een 4GB filmpje binnen het netwerk duurt minuutje of 10 en dat is no-problemo 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Icefellow op 26-09-2011 13:43 ]

• graaij
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-01 21:17
Hallo daar,

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die 3D aan kan.

Voor 3D heb je HDMI 1.4 nodig. Mijn AV receiver en TV bezitten die optie.
Echter ik kan die optie nergens bij de mediaspelers terugvinden,
ook niet in de FAQ's en in de filters van Pricewatch.

Waar moet ik opletten, zodat ik weet dat een mediaspeler dat wel of niet aan kan?

GRTZ

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Volgens mij zijn die er niet.

Buiten HDMI 1.4 support moet het apparaat namelijk ook gewoon weergave van 3d content kunnen faciliteren, het is geen kwestie van een HDMI1.4 interface implementeren en je bent er.

Misschien dat die HD Dune apparaten het kunnen, die hebben wel een blu-ray speler (althans; sommige versies) dus misschien doen die het ook.

De PS3 heeft ook de mogelijkheid om 3d weer te geven, maar doet dat over HDMI 1.3, daarbij is dus een resolutierestrictie ivm beschikbare bandbreedte (720p ipv 1080p)

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Icefellow, gezien je een vrije generieke mediaspeler zoekt is het verstandig om de verschillende recensies op Tweakers te lezen, om zo te zien welke mediaspeler het beste bij jou past. Je wensen pakket sluit naadloos aan op de functionaliteit van de Mede8er, Popcorn Hour, Xtreamer en de vele andere mediaspelers.

@graaij, het antwoord hierop is vrij simpel: geen van de huidige mediaspelers kan dit. Wat wel kan, is met 95% van de mediaspelers 720p SBS en top/bottom 3D videobestanden afspelen. (de Xtreamer Prodigy krijgt wel een volledige 3D ondersteuning, aldus de fabrikant. Maar dit product is vooralsnog niet te koop, dus het is nog even afwachten of dit inderdaad zo zal zijn).

• graaij
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-01 21:17
Catch22 en WBT bedankt voor de antwoorden.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is toch echt de bedoeling dat je een topicstart maakt, die het niveau "Wat moet ik kopen?" ontstijgt. Hoe dat moet, kun je in Het algemeen beleid teruglezen.

Gebruik de quickstart, zodat je topicstart van alle benodigdheden is voorzien. Zo kan je topic succesvol worden en krijg je veel meer respons :)
graaij schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:15:
Hallo daar,

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die 3D aan kan.

Voor 3D heb je HDMI 1.4 nodig. Mijn AV receiver en TV bezitten die optie.
Echter ik kan die optie nergens bij de mediaspelers terugvinden,
ook niet in de FAQ's en in de filters van Pricewatch.

Waar moet ik opletten, zodat ik weet dat een mediaspeler dat wel of niet aan kan?

GRTZ
Kijk in de specificaties. Mocht je specifieke vragen hebben, doe dat dan in een eigen topic. Nu kaap je het topic van een andere user ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.