Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Goeiemiddag,

Ik kreeg onlangs een verouderde laptop in mijn handen gedrukt onder het mom van: "Als je 'm weer aan de praat krijgt, mag je 'm houden". Missie volbracht, laptop is nu van mij. Het betreft de volgende laptop:

HP Compaq nx9010:
CPU: Pentium 4 2.8 GHz
Mem: 1GB
HD: 40 GB

Er zit in deze laptop wel de mogelijk om een 802.11 b/g kaartje in te bouwen van HP zelf, maar die heb ik niet. Als oplossing heb ik de MSI US300EX Lite ingeprikt en daar begon het probleem al. Als AP heb ik een Apple Airport Extreme Base Station 802.11N. De MSI stick is ook een N kaart. Op het open netwerk van de buren haal ik makelijk 54 Mbps, maar op mijn eigen netwerk kom ik niet hoger dan 6.5 Mbps. De netbook van mijn vrouw, onze iPhones, iPad, Mac mini intel en Mac mini G4 halen allemaal lachend full speed WiFi internet. Maar ik op mijn laptop niet. De WinXP installatie is kersvers en legaal, met niets anders dan wat antivirus meuk er op. Ik gebruik de laatste Ralink drivers (tis een rt2870 chip), verder weet ik eigenlijk niet wat ik moet doen. Bij de Ralink drivers kan je kiezen voor de zero config van windows of de ralink software als configtool, maar die laatste is een regelrechte ramp.

Weet iemand hoe ik mijn WiFi op deze laptop weer op normale speed kan krijgen? Thank you in advance!

XyonN

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
De drivers allemaal eens eraf smijten en dan alleen de stick weer insteken. Als windows automatisch drivers vind, ok. Anders moet je alleen de drivers installeren die in het installatiemapje staan. Niet de installatie compleet, maar bij Hardware Toevoegen zelf zoeken naar de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Toevallig dat ik dit topic tegenkom, ik heb namelijk een heel vergelijkbare opstelling en hetzelfde probleem: ik gebruik een Conceptronics Wireless 300N USB adapter (zelfde Ralink RT2870 chipset) om te verbinden met m'n draadloze netwerk, toevallig ook verzorgd door een Airport Extreme Base Station.
M'n PC draait op Windows 7 (x64) en geeft aan dat de verbindingssterkte goed is, zelfs tot 130Mbps. Effectief haal ik echter zo'n 1.5MB/s als ik wat van m'n server wil kopieren, welke via LAN (100Mbps) verbonden is met de Airport Extreme (via het modem, maar dat is allemaal LAN).
Ik heb drie verschillende stuurprogramma's geprobeerd; standaard Windows, van de bijgeleverde CD en de laatste van de Conceptronics website, met allen hetzelfde resultaat. Als iemand een gouden tip heeft houd ik me aanbevolen!