Teveel terugbetaald gekregen na annuleren bestelling

Pagina: 1
Acties:
  • 6.447 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Onlangs heb ik bij een webshop BF3 besteld, later vernam ik dat er ergens anders een uitgebreidere + goedkopere versie te verkrijgen is, dus ik heb bij de eerste webshop eerst navraag gedaan of zij hetzelfde konden leveren. Hier heb ik e-mail contact over gehad, maar de eerste winkel kon mij niet bevestigen dat zij hetzelfde konden leveren. Ik heb toen de bestelling geannuleerd en zou uiteraard het door mij betaalde bedrag terug gekregen.

Vandaag heb ik echter een e-mail gekregen van de winkel, dat ze mij teveel terug betaald hebben en ze vragen het verschil (iets van 14 euro) terug. Ze geven me daarbij een deadline van 14 werkdagen.

Ik weet zelf zo 1 2 3 niet wat te termen zijn waar ik als consument op moest zoeken bij Google, maar heb wel wat geprobeerd ("te veel terug geboekt krijgen" en "te veel geld terug geboekt gekregen"), maar ik krijg hier te weinig hits op om voor mezelf een conclusie te kunnen trekken.

Nu is mijn vraag: ben ik nu verplicht dat bedrag terug te betalen binnen de door de winkel opgegeven deadline?
Als ik die niet plicht heb, doe ik dat natuurlijk liever niet, is altijd mooi meegenomen natuurlijk... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2011 13:24 . Reden: Klein tikfoutje ontdekt waardoor eea fout ging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:30

martjah

Appel

Ik zou het gewoon terug geven. is een minuutje werk en wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:27
Als je zoekt op ongerechtvaardigde verrijking of onverschuldigde betaling zou je een eind moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En daarnaast, wat zegt je fatsoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:07
martjah schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:00:
Ik zou het gewoon terug geven. is een minuutje werk en wel zo netjes.
Dit. Jij zou je geld ook terug verwachten als je teveel betaald zou hebben voor een product. Je moet niet meten met twee maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:51
Zie ook bovenstaande berichten. Is dat de norm, "Als het niet verplicht is, doe ik het niet"? Zijn je eigen ethische normen slechts EUR 14 waard? Het is niet jouw geld, dus stort het gewoon terug.

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 16:40
Zou het ook gewoon terug betalen. Is het niet vanwege de -al dan niet- wettelijke verplichting, dan is het wel uit fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Tja, aan de andere kant is het natuurlijk ook niet mijn fout. Het geld is ook niet het probleem, ik vroeg het me gewoon af. ;)
Trenchdog schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:00:
Als je zoekt op ongerechtvaardigde verrijking of onverschuldigde betaling zou je een eind moeten komen :)
Dank voor het bericht! Ik heb gezocht, hier kan ik inderdaad wat mee. Ik zal daarom gaan verifiëren dat wat zij zeggen klopt en indien het klopt zal ik het bedrag uiteraard terug betalen.

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:03
Dat je uberhaupt de moeite neemt hier een topic over te starten, met dezelfde moeite was je ingelogd op de website van je bank had je het geld terug gestort. Verder had je dan nog mooi een mailtje er achter aan kunnen plakken richting de winkel dat het geregeld is en hun bedankt voor het vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je hebt niet recht op dat geld, gewoon terugstorten dus :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 07:18
Gewoon terug storten :)

Wel weer raar dat hun een fout maken en ze eisen dat jij het binnen 14 dagen terug stort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 16:40
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:03:
Tja, aan de andere kant is het natuurlijk ook niet mijn fout. Het geld is ook niet het probleem, ik vroeg het me gewoon af. ;)
Ik weet dat het bij publieke instanties in ieder geval niet zo werkt. En terecht natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

40 euro incassokosten + 15%

Denk daar eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 22:29
Eerst kijken of het inderdaad teveel is, zo ja. terug boeken (slechte ervaring met het bedrijf? maak er dan maar 16 dagen van XD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Trenchdog schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:00:
Dank voor het bericht! Ik heb gezocht, hier kan ik inderdaad wat mee. Ik zal daarom gaan verifiëren dat wat zij zeggen klopt en indien het klopt zal ik het bedrag uiteraard terug betalen.
DCG909 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:05:
Eerst kijken of het inderdaad teveel is, zo ja. terug boeken (slechte ervaring met het bedrijf? maak er dan maar 16 dagen van XD )
Dit dus... :+

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat is het toch met dit forum dat het zoveel gespuis aantrekt dat hier hun duistere zaakjes wil bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

ben ik nu verplicht dat bedrag terug te betalen binnen de door de winkel opgegeven deadline???

De deadline is wel discutabel,maar terug betalen niet.Dat moet je zo wie zo,als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86212

CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:05:
[...]
Dus je hebt nog steeds de intentie om het gewoon te houden? Als je het niet wettelijk verplicht bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:58
eamelink schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:06:
Wat is het toch met dit forum dat het zoveel gespuis aantrekt dat hier hun duistere zaakjes wil bespreken?
Mja dat dus.

En daarbij; je verwacht wel uberservice van elke webshop, maar als je 14 euro teveel terugkrijgt dan wil je het houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:03:
Hmmm, is het wel hun fout dat jij een verkeerde bestelling plaatste? Of hadden zij ook gewoon het geld mogen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Anoniem: 86212 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:08:
Dus je hebt nog steeds de intentie om het gewoon te houden? Als je het niet wettelijk verplicht bent?
Zoals ik al zei, het gaat me niet om het bedrag en de wet zegt iets anders dan wat jij nu schetst. Lees mijn bericht nog even. Indien het verschil klopt wat zij opgeven, dan betaal ik dat uiteraard terug. Is het anders (bijvoorbeeld minder) dan zou ik toch gek zijn om méér te betalen dan de 14 euro die zij opgeven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Anoniem: 86212 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:08:
[...]

Jij hebt 300 euro van mij gekregen.
Dat is 150 euro teveel, ik wil het binnen 14 dagen hebben.

(controleer eerst je rekening voordat je wat doet, anders betaal jij teveel terug :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:10

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Het is zoizo gewoon triest om hiervoor uberhoud een topic voor te starten, en al helemaal dieptriest als je 14 euro houd die niet van jezelf zijn. Ben gewoon redelijk en stort het geld terug. |:(

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:10:
[...]
Zoals ik al zei, het gaat me niet om het bedrag en de wet zegt iets anders dan wat jij nu schetst. Lees mijn bericht nog even. Indien het verschil klopt wat zij opgeven, dan betaal ik dat uiteraard terug. Is het anders (bijvoorbeeld minder) dan zou ik toch gek zijn om méér te betalen dan de 14 euro die zij opgeven? :?
Je verdraait het verhaal nu nogal.

Het eerste verhaal uit de TS vraagt of je het verplicht bent om terug te betalen en als dat niet zo is dat je het niet doet.

Nu kom je met het verhaal dat je het bedrag moet controleren omdat je anders zelf wellicht teveel geeft.

Controleer, betaal het terug, topic gesloten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@TS, is er daadwerkelijk meer geld op je rekening gestort dan jij hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:10:
[...]
Loop van zaken:
Jij plaatst bestelling
Jij betaalt
Jij annuleert bestelling
Zij storten terug aankoopbedrag plus 14E te veel (klopt dit?)
Zij schrijven mail met verzoek het teveel terug te storten (klinkt redelijk nietwaar?)

Waarom precies wil je het niet terugstorten?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ro3lie schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:11:
Het eerste verhaal uit de TS zegt of je het verplicht bent om terug te betalen en als dat niet zo is dat je het niet doet.
Is toch niet zo raar, als ik zoektips krijg, dat ik daar dan op ga zoeken en dan opeens bijdraai? Toch blijf ik het raar vinden, het is immers de fout van de winkel. Waarom ik daardoor wettelijk verplicht ben terug te betalen snap ik dan ook weer niet.

Als ik bijvoorbeeld bij de bank een transactie doe en ik betaal teveel, dan kan ik ook niet verwachten dat ik het verschil terugkrijg, dan is het opeens een gift en is het niet terug te boeken (storneren). Vandaar dat ik dit topic startte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Als je er ooit nog wilt winkelen, kan je best terugbetalen.
Je wilt toch niet bekend staan als de persoon die er niet meer mag kopen omwille van een lullige 14 euro?
Wees zelf zo eerlijk als zij waren ivm de annulatie.
(zij zouden jou wellicht ook gecontacteerd hebben met de vraag wat te doen met eventueel teveel betaald geld)
het is wellicht een menselijke vergissing, dus blijf zelf ook menselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:17

Grvy

Bot

CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:15:
[...]
Is toch niet zo raar, als ik zoektips krijg, dat ik daar dan op ga zoeken en dan opeens bijdraai? Toch blijf ik het raar vinden, het is immers de fout van de winkel. Waarom ik daardoor wettelijk verplicht ben terug te betalen snap ik dan ook weer niet.

Als ik bijvoorbeeld bij de bank een transactie doe en ik betaal teveel, dan kan ik ook niet verwachten dat ik het verschil terugkrijg, dan is het opeens een gift en is het niet terug te boeken (storneren). Vandaar dat ik dit topic startte. ;)
Want? jij hebt de wet echt nodig om je te vertellen wat goed en slecht is? Heb wat fatsoen man, de tering. :F

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Fatsoen is weer ver te zoeken zeg, dat je meteen denkt aan zal ik dit wel terugbetalen en moet dit wel.

Je hebt dus onterecht 14 euro teveel terug gekregen, de webshop komt daarachter en vraagt het geld terug, het enige wat jij dan doet is inloggen op je internetbankieren en dat geld terug storten.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Het is wel grappig tegenwoordig met dit soort topics. Aan de ene kant als er iets gebeurd met een webshop gaat het topic meteen over juridische stappen en wat ze wel allemaal niet kunnen doen. En als de webshop teveel betaald (of een telefoon per ongeluk niet rembours opstuurt) dan is het ineens van "moet ik dit wel teruggeven? ben ik het verplicht?".

Ieder normaal mens stuurt dit toch gewoon terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Juist ja... Blijven jullie maar lekker denken dat ik geen fatsoen heb, blijf het lekker op de man spelen, terwijl ik alleen maar een vraag stel nav iets en wil weten hoe het zit en niet jullie mening over normen, waarden of fatsoen. Als jullie denken dat ik dat niet heb, is dat een probleem van jullie, niet van mij.

Laat duidelijk zijn dat ik de shop en alles wel begrijp, het heeft dus niets met fatsoen te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Even andersom:

Loop van zaken:
Jij plaatst bestelling
Jij betaalt
Jij annuleert bestelling
Zij storten terug aankoopbedrag minus 14E te weinig (klopt dit?)
jij schrijft mail met verzoek bedrag 14E alsnog terug te storten

Dann wil je die 14E toch ook hebben?
Wat denk je dat de webshop in de boekhouding gaat krijgen? 14E minder juist ja.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:18:
Juist ja... Blijven jullie maar lekker denken dat ik geen fatsoen heb, blijf het lekker op de man spelen, terwijl ik alleen maar een vraag stel nav iets en wil weten hoe het zit en niet jullie mening over normen, waarden of fatsoen. Als jullie denken dat ik dat niet heb, is dat een probleem van jullie, niet van mij.

Laat duidelijk zijn dat ik de shop en alles wel begrijp, het heeft dus niets met fatsoen te maken.
dude, je zegt toch zelf:
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:58:Als ik die plicht heb, doe ik dat natuurlijk liever niet, is altijd mooi meegenomen natuurlijk... ;)
Ik zal niet gaan zeggen dat je geen fatsoen hebt, ik gooi het op bijdehante geenstijl bezoeker. :9

PS. @hieronder, ze noemen iemand zonder fatsoen doordat je het alleen terugbetaald als je die plicht hebt, niet alleen door die tikfout.

[ Voor 7% gewijzigd door Pikoe op 26-09-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 21:31
Steek gewoon lekker in je zak totdat ze er over gaan zeuren. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Pikoe schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:21:
Ik zal niet gaan zeggen dat je geen fatsoen hebt, ik gooi het op bijdehante geenstijl bezoeker. :9
Ah, dan heb ik dat stukje verkeerd verwoord. Als ik de plicht heb, dan doe ik dat natuurlijk wel. Sorry, ik tikte het ook wat snel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ongelooflijk dat dit een topic moet worden. bekijk het eens andersom, als je 14e te goed had van een winkel...

je begrijpt toch dat je met zo'n topic en een opmerking als deze "Als ik die plicht heb, doe ik dat natuurlijk liever niet, is altijd mooi meegenomen natuurlijk... " niet overkomt zoals je zegt dat je bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42

Het komt over alsof je het geld wilt houden, dit komt door de vraag "Moet ik het terugstorten?". Verder zien we ook constant het goedpraten "Het is hun fout" terug.

Nee, je hoeft het niet perse terug te storten, maar het zou asociaal zijn als je dit niet deed. Zo verliest de webshop zijn vertrouwen in zijn klanten en krijg je alleen maar gekke regels.

Overigens is de eis van de webshop wel wat raar, maar goed, als je de 14 euro terugstort en een antwoord geeft op de email dat het teruggestort is, en aangeeft dat het op een andere toon ook wel kon, is alles koek en ei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Quad schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:18:
Even andersom:

Loop van zaken:
Jij plaatst bestelling
Jij betaalt
Jij annuleert bestelling
Zij storten terug aankoopbedrag minus 14E te weinig (klopt dit?)
jij schrijft mail met verzoek bedrag 14E alsnog terug te storten

Dann wil je die 14E toch ook hebben?
Wat denk je dat de webshop in de boekhouding gaat krijgen? 14E minder juist ja.
Nog een andere situatie:
Jij plaatst bestelling
Jij betaalt plus 14e te veel
Jij annuleert bestelling
Zij storten terug aankoopbedrag, maar niet het teveel van 14E

Wat gebeurt er in dit geval?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Nu die mail is verstuurd, zit je net voorbij het fatsoen indien je het houdt:
- hadden zij teveel betaald, maar niets gezegd, en had je het dan gemerkt en gehouden:
zou nog aanneembaar zijn, maar puur fatsoen om het alsnog - uit jezelf dat terug te geven
Sommige winkels onthouden dergelijke (fatsoenlijke) klanten en willen dan ook wel eens een effortje doen bij je volgende bestelling

- nu hebben ze het wel gezien en je er voor gemaild + een redelijke termijn gegeven.
Als je niet betaald, kunnen ze je een aangetekend schrijven sturen en als het blijft duren een incassobureau.
Of ze dat gaan doen voor slechts 14 euro (en een ofut van hen) is niet de vraag.
Jij moet overwegen: ga jij het erop wagen voor die 14 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:51
Wat als jij nu per ongeluk 140 euro terugstort ipv 14 euro, en de webshop gaat hier ook zo'n topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:15:
[...]

Ok. Als jij het zo ziet :+

Situatie even omdraaien, jij maakt een bestelling en beslist om het gewoon over te maken. Geen iDeal bijvoorbeeld. En jij typt een 0 teveel, dus betaalt in plaats van 10 euro 100 euro! dus 90 euro teveel.

Jij verzoekt ze om het overige bedrag (90 euro) wat jij per ongeluk overmaakte terug te storten, en hun gaan eerst uitzoeken of zij dat verplicht zijn.

Behandel andere zoals je zelf ook behandelt wilt worden, neem aan dat jij ook gewoon je geld terug wilt in zo'n situatie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:58:
Nu is mijn vraag: ben ik nu verplicht dat bedrag terug te betalen binnen de door de winkel opgegeven deadline?
Als ik die niet plicht heb, doe ik dat natuurlijk liever niet, is altijd mooi meegenomen natuurlijk... ;)
Jazeker heb je die plicht, want want je nu doet is simpel: je maakt je (bewust!) schuldig aan diefstal. Je houdt bewust een geldbedrag achter, wat wettelijk gezien niet van jou is. De winkel geeft je imho een redelijke termijn om het teveel overgemaakte bedrag terug te storten.

Een schets wat er na deze periode zou kunnen gebeuren: een herinnering mét administratiekosten van (natte vingerwerk, maar o zo reeel) zegge 50 euro. Ik vermoed dat je het zelf ook niet verder wil laten komen dan deze (onnodige) kosten, maar het vertrouwen van de winkel in jou, de klant, is wel voorgoed naar de knoppen, je zult er zeer waarschijnlijk nooit meer iets mogen bestellen (en terecht). Niet dat dit (gezien je hele 'vraagstelling') jou aan je reet zal roesten, maar ik in jouw plaats zou me iig rot schamen...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik begrijp dat de winkel zijn geld terug wilt en dat ga ik nu ook wel doen.
Maar dan nog begrijp ik niet, als ik bij de bank een overboeking doe, dat dat niet terug te stornen is, waarom kan dat niet dan? :? Bedoel, dat valt dan toch ook onder ongerechtvaardigde verrijking (de zoekterm waar ik naar op zoek was)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:58
Stel je iets koopt in de winkel he, van zegge 80 euro. Jij geeft 100 euro en ze geven jou perongeluk 50 ipv 20 euro terug. Je pakt het aan en je geeft het niet terug als de kassier opmerkt dat dat teveel is.

Dat doe je nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 09:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:36:
Maar dan nog begrijp ik niet, als ik bij de bank een overboeking doe, dat dat niet terug te stornen is, waarom kan dat niet dan? :? Bedoel, dat valt dan toch ook onder ongerechtvaardigde verrijking (de zoekterm waar ik naar op zoek was)?
Dit is onverschuldigde betaling. Ze waren een deel niet van jou verschuldigd dus vorderen ze dat nu terug. Ze staan dus in hun recht om het terug te vragen.
418O2 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:37:
Stel je iets koopt in de winkel he, van zegge 80 euro. Jij geeft 100 euro en ze geven jou perongeluk 50 ipv 20 euro terug. Je pakt het aan en je geeft het niet terug als de kassier opmerkt dat dat teveel is.

Dat doe je nu.
Wat natuurlijk *iedereen* wel zou melden. En inb4 over elkaar vallende mensen die zeggen dat zij dat in ieder geval wél zouden doen!

[ Voor 28% gewijzigd door Patriot op 26-09-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
Storneren is bedoeld voor automatische incasso's. Stel je wisselt van provider maar de oude provider blijft geld afschrijven. Dan storneer je de afschrijving van de oude provider en schakel je de rechtsbijstand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkoe
  • Laatst online: 12-05 14:46
Bedoel, dat valt dan toch ook onder ongerechtvaardigde verrijking (de zoekterm waar ik naar op zoek was)?
Ja dat valt het wel. De bank heeft hier niks mee te maken het is de persoon/instantie die zich(als hij het geld houd) schuldig maakt aan de ongerechtvaardigde verrijking en zal je het dus bij hun terug moeten vragen. De bank is alleen de instantie die de transactie afhandelt.
418O2 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:37:

Dat doe je nu.
En wat nou als je zelf wel opmerkt dat het te veel is dat tegen hun zegt maar ze stug volhouden dat het niet te veel is. (maxkoe spreekt uit ervaring :P)

[ Voor 33% gewijzigd door maxkoe op 26-09-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:34

@r!k

It is I, Leclerq

Storneren kan alleen in geval van automatische incasso. Betalingen op een andere manier zijn niet te storneren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 09:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

maxkoe schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:38:
[...]

Ja dat valt het wel. De bank heeft hier niks mee te maken het is de persoon/instantie die zich(als hij het geld houd) schuldig maakt aan de ongerechtvaardigde verrijking en zal je het dus bij hun terug moeten vragen. De bank is alleen de instantie die de transactie afhandelt.
Haha, wát? Geld terugvorderen bij de bank ipv bij de persoon met de bankrekening? Zou helemaal snel over zijn met de wereldbanken als dat kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Het is gewoon een vorm van diefstal, wetend dat je geld wilt achterhouden wat wettelijk gezien niet van jou is, maar van de shop.
Diefstal is een strafbaar feit, en je kan er strafrechterlijk voor vervolgd worden. Zover wil je het niet laten komen neem ik aan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

eamelink schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:06:

Afbeeldingslocatie: http://images.findicons.com/files/icons/1396/world_of_aqua_4/128/the_one_ring.png
Simpel, in dit forum gaat het veelal om dingen waar geld bij komt kijken, en geld is voor velen genoeg reden om alle perspectief van wat recht is of krom te verliezen, of de capaciteit zich te verplaatsen in een ander teniet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Patriot schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:40:
Haha, wát? Geld terugvorderen bij de bank ipv bij de persoon met de bankrekening? Zou helemaal snel over zijn met de wereldbanken als dat kon!
Hij zegt toch dat de bank hier niets mee te maken heeft? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
CptChaos schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:58:
De maatschappij dat ben jij.

In het licht hiervan is een goed verloop van de inhoudelijke discussie bij voorbaat kansloos.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.