32 bits app op W7

Pagina: 1
Acties:

• hast66
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:00
Hoi
Ik heb een PLC (keyence KV-40R) welke ik kan proggen op m'n ouwe XPdesktop maar dan kan ik niet "in the field" werken
Nu heb ik mijn vrouw onlangs eenW7 laptop gegeven maar die is 64 bits.
Daarop kan ik deze PLC software zelfs niet installeren, omdat die alleen in 32 bits systemen werkt.
Hoe los ik dit het beste op zonder dat mijn vrouw hier ook maar 1 klikje meer moet doen want dan 8)7

-Een dual boot: geen ervaring mee. Kan ik XP extra installeren? Moet je dan een keuze maken bij het booten of moet je een toets ingedrukt houden om XP te booten?

-Iets virtueel zoals VMware. Kan ik virtueel 32bits draaien in een 64 bits omgeving?

Ook nog: de PLC wordt geprogd via een seriele poort maar die bestaan niet meer op de nieuwere laptops dus daarvooe heb ik ook nog een hardware omzetter nodig (velleman)

bedankt

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35

EXX

EXtended eXchange

32 bits applicaties draaien in Win 7 64 bits is een 32 bits emulator. Waarschijnlijk heeft je PLC software daar problemen mee.

Ik vermoed dat de PLC software direct de seriële poorten direct probeert aan te spreken en dat het daar fout loopt met de standaard 32 bits emulator. Probeer een echte virtuele machine, zoals VMware en installeer Win XP 32 binnen de virtuele machine.

Je kunt het 64 bits Windows 7 natuurlijk vervangen door de 32 bits versie. Dat gaat met dezelfde licence key. erg elegant is deze oplossing echter niet.

Verder heb je bij Windows 7 Professional en Ultimate nog de mogelijkheid op XP te draaien in een virtuele machine. Het XP zit ingebakken in deze versies.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Als het niet een 'home' versie is, heb je de mogelijkheid om de ms virtual xp mode te gebruiken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Tens schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:20:
Als het niet een 'home' versie is, heb je de mogelijkheid om de ms virtual xp mode te gebruiken.
Nog specifieker, het zit alleen in Professional, Enterprise en Ultimate.
Je krijgt dan in je start menu van win 7 de optie om een app te starten welke draait binnen de Win XP VM (32bit).
De applicatie ziet er alleen uit alsof je het in Win 7 draait, maar feitelijk draait hij binnen de VM.
Als gebruiker merk je er dus vrij weinig van.

Computer says no

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Qua "hardware omzetter": werkt een gewone USB > RS232 kabel niet gewoon? Eentje met win7 drivers uiteraard.

Verder zouden 32bits programma's prima moeten kunnen draaien op 64 bits OS-en, de meeste software is immers nog steeds 32 bits. Dat draait dus niet in een 32bit emulator, maar gewoon native (op de processor dan). Windows 64 bits heeft dan ook allerlei 32bits "spul" aan boord om ze goed te laten draaien.

Ik denk dat het voldoet om gewoon in XP compatibility mode te draaien, zonder te klooien met virtual machines.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 26-09-2011 12:34 ]

• Nielson
  • Laatst online: 19:26
Daarop kan ik deze PLC software zelfs niet installeren, omdat die alleen in 32 bits systemen werkt.
Zoals al werd gezegd, als het een echte 32bit app is zou deze moeten eigenlijk wel moeten werken onder 64bit door de WOW64 (Windows on Windows) emulator. Op dezelfde manier draaien 16bit apps onder XP middels WOW32, wat echter niet werkt op 64bit Windows versies, dus mogelijk is je app een 16bit?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

mace schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:34:

Verder zouden 32bits programma's prima moeten kunnen draaien op 64 bits OS-en, de meeste software is immers nog steeds 32 bits. Dat draait dus niet in een 32bit emulator, maar gewoon native (op de processor dan). Windows 64 bits heeft dan ook allerlei 32bits "spul" aan boord om ze goed te laten draaien.
Dat "spul" is dus gewoon de 32-bit emulator, genaamd WoW64.

[ Voor 6% gewijzigd door EXX op 26-09-2011 13:40 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51
Is het probleem niet dat er een 64bit driver moet zijn die er niet is?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• EXX

EXX

EXtended eXchange

In het WoW64 Wikipedia pagina staat onderaan een secite over "Incompatible applications", en de redenen daarvoor.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kolonelvonklink schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:11:
...Daarop kan ik deze PLC software zelfs niet installeren, omdat die alleen in 32 bits systemen werkt...
't Zou kunnen zijn dat de software met een 16 bits installer komt. Die kun je dan niet draaien, maar je zou eventueel weg kunnen komen met het handmatig kopiëren van de files en de registry instellingen. Half uurtje puzzelen; * Brahiewahiewa zou het de moeite waard vinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hmm, daar zeg je zoiets. Wie weet is de software zelf nog 16 bits. Dat het op een Win XP 32 bit OS loopt wil niet zeggen dat het 32 bit is.

Als je de installer en/of de PLC software op je XP machine draait, kijk dan eens in de task manager. Als je dan ziet dat de software draait onder wowexec.exe, is het 16 bits spul.

Pagina: 1