Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:01

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
KPN berekend het dataverbruik in het buitenland per blok van 100 kb, ongeacht of er nu 1 of 99 kb verbruikt is.

Hoe onredelijk dit is bleek toen ik tijdens mijn vakantie in Spanje 8 mb verbruikt had maar 23 mb mocht betalen. Nu is er al een behoorlijk heisa geweest ivm met het berekenen van mobiel telefoongebruik per minuut ipv per seconde maar zou dataverbruik niet een vergelijkbaar systeem moeten kennen?

Deze manier van factureren komt op mij over als je reinste diefstal, ik zie me all bij de bakker een half brood halen en een heel brood betalen omdat 'ie in 'blokken' werkt . . .

Iig, meer mensen die hier mee te maken hebben gehad en was daar iets aan te doen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
botoo schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:04:
Deze manier van factureren komt op mij over als je reinste diefstal, ik zie me all bij de bakker een half brood halen en een heel brood betalen omdat 'ie in 'blokken' werkt . . .
Zie het meer als dat je 6 sneetjes nodig hebt, maar minimaal een half brood moet kopen.

Daarnaast, volgens mij is van tevoren bekend dat de provider op deze manier zo werkt. Dat maakt het nog niet correct maar om nu verongelijkt te zijn en de provider te beschuldigen van diefstal gaat wellicht ook weer wat ver :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 18:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

spone schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:08:
[...]

Zie het meer als dat je 6 sneetjes nodig hebt, maar minimaal een half brood moet kopen.

Daarnaast, volgens mij is van tevoren bekend dat de provider op deze manier zo werkt. Dat maakt het nog niet correct maar om nu verongelijkt te zijn en de provider te beschuldigen van diefstal gaat wellicht ook weer wat ver :)
Daar ben ik het niet mee eens, als jij 1 sneetje per dag eet heb je aan een half brood genoeg. Dan verwacht je ook niet dat je verplicht elke dag een half brood moet afrekenen.

(Tenzij KPN aangeeft dat de blokken die ze berekenen bijvoorbeeld maximaal een uur/dag geldig zijn en dat ze dan aan de volgende blok beginnen te tellen. Of de vorige nu al verbruikt was of niet)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is met een belbundel niet anders. Ik betaal elke volle minuut. Als ie naar de voicemail gaat, hang ik op. Dat zie ik ook terug op m'n factuur: Gespreksduur: 1 seconde. Gefactureerd: 1 minuut.

Ik heb 300 belminuten. Maar 60x de voicemail krijgen ben ik al 60 minuten kwijt, terwijl ik maar 1 minuut aan de lijn heb gehangen.

Waarom zou dat met data dan anders moeten zijn? Ik zie dat niet anders dan logisch. Met een SMS is dat net zo. Of je nu "ok" sms't, of een verhaal van 160 tekens. Dat ene SMS'je kost gewoon X, nothing more nothing less.

Het zou me dus eigenlijk eerder verbazen als ze dat met data niet zouden doen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
spone schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:08:
Daarnaast, volgens mij is van tevoren bekend dat de provider op deze manier zo werkt.
Ja, dat had ik tevoren kunnen weten als ik daar naar gezocht zou hebben, bij http://www.kpn.com/zakeli...internet-op-uw-mobiel.htm staat
Internetverkeer wordt naar boven afgerond op 100kB of een meervoud hiervan
het vage hiervan is dat het volledig onduidelijk is wanneer zo'n afronding plaatsvind, na een dag/uur/seconde/ononderbroken sessie? Ik zou verwachten dat de afronding plaatsvind bij de afrekening, maar blijkbaar word er continue in het voordeel van KPN afgerond.
RaZ schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:20:
Waarom zou dat met data dan anders moeten zijn?
Dat zou niet anders moeten zijn, wmb zou het beide gewoon per seconde en werkelijk data-gebruik moeten zijn. Ik kaart dit topic aan omdat dat met name die minuut/seconde belasting een hekel punt is (geweest) bij de Consumentenbond.

Het geld dat dit me kost is verwaarloosbaar en dan ook niet mijn drijfveer om er tijd aan te besteden en voor in de pen te klimmen. Tijdens gesprekken met de klantenservice van KPN gaf een medewerker toe dat dit tot ongenoegen kan leiden en dat ik dat als zodanig ook in de klacht zou moeten omschrijven (terwijl ikzelf nog niet over een klacht was begonnen).

Bottom line is dat ik als afnemer van een KPN product, en dat geld in feite voor iedereen als consument, niet tevreden ben met deze vorm van -in mijn optiek- gelegaliseerde diefstal.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik ben van mening dat de TS zich hier te weinig heeft verdiept en daarom voor een verassing is komen te staan. Je bent immers akkoord gegaan met deze vorm van "gelegaliseerde diefstal" bij het onderteken van je contract.

Maar, wat jij stelt, over het afronden per dag/uur/seconden/ononderbroken sessie vind ik zeker een goede vraag. Daar zal KPN wel wat meer duidelijkheid in kunnen verschaffen

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Je bent immers akkoord gegaan met deze vorm van "gelegaliseerde diefstal" bij het onderteken van je contract.
Sidenote: de laatste KPN medewerker kon het zelf ook niet in de algemene voorwaarden terugvinden (uitsluitend op de KPN site) en in het contract zelf staat het niet als zodanig omschreven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
botoo schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:12:
[...]

Ja, dat had ik tevoren kunnen weten als ik daar naar gezocht zou hebben, bij http://www.kpn.com/zakeli...internet-op-uw-mobiel.htm staat
[...]
Misschien ietsje off-topic, maar heb je bij zakelijk niet net als bij particulier de mogelijkheid hiervoor "blokken", of hoe KPN zoiets noemt, aan te schaffen ? Ik kon voor 10€ 100MB verstoken binnen Europa.

Ben het wel met je eens dat het dan nog steeds van belang is om te weten hoe het berekend wordt !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Het staat meestal ook niet in je contract of in de algemene voorwaarden.

Het staat op het tarievenoverzicht (papier & website) waarmee je akkoord gaat bij het ondertekenen van je contract.

Dit is ook iets wat men moet weten. Verder denk ik, als ik zo je verhaal lees, dat je een callcentermedewerker hebt gesproken. Vaak wil je hier toch wel minstens een Backoffice medewerker over spreken wil je een duidelijk antwoord.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
@u_nix_we_all: Waarschijnlijk wel, maar ikzelf gebruik nagenoeg niets aan data op mijn iPhone in het buitenland en heb het daarom ook niet in een abbo verwerkt. Ik gebruik voor internet in het buitenland T-Mobile op iPad en die hebben idd een 'Travel & Surf' prepaid systeem met 50mb p/d 100mb p/w.

@iLikeNoobies: vast wel, het gaat me in dit geval dan ook niet of de KPN me, het al dan niet duidelijk, heeft laten weten bij contractafsluiting, het gaat me om de onredelijkheid van het systeem en in vervolgens om de onduidelijkheid van de afrondingen.

[ Voor 32% gewijzigd door botoo op 26-09-2011 17:00 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1