Toon posts:

Curve tekenen in standaard tekenprogrammaatje OS X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft kortgeleden een oude hand-me-down G4 eMac gekregen. Hij weet niets van computers, maar zit te experimenteren met het tekenprogrammaatje.

Hij belt me met een (ongetwijfeld supersimpel) probleempje, maar ik heb geen Mac, en weet niks van Macs.

Het standaard tekenprogrammaatje dat met OS X wordt meegeleverd (iets in de trant van: je kunt een kleur kiezen, en dan kun je een rondje of een streepje of een driehoekje tekenen, en dan kun je er letters in zetten, zoiets,) daarin is hij driftig op zoek naar hoe je een Curve kunt tekenen; een lijn die je vervolgens kunt buigen. Ik heb 'm al gezegd dat hij het kan patchen door een cirkel neer te zetten en dan het stuk dat hij niet wil, weg te gummen, maar hij wil een Curve.

Dit is nu al de onbenulligste vraag van dit jaar hier, maar weet 1 van jullie Mac hacks hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Hoe heet het programma? Zoek dan iets in de trend van "Curve [programmanaam]' op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk zoekt hij iets in de trant van Adobe Illustrator of Xara. Er is ook een open source programma Inkscape, die is een stuk eenvoudiger maar niet zo goed aangepast aan de Mac omgeving (het ziet er een beetje anders uit en gebruikt voor de sneltoetsen ctrl in plaats van cmd).