Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PS3]Streamen blu-ray film.

Pagina: 1
Acties:

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Wie o wie heeft er ervaring mee. 8)7

Ik heb PS3 mediacenter en tracht te streamen.

Dit gaat met MKV formaat wel echter kan niet kiezen wat ondertiteling of gesproken taal betreft. Snap dit niet want dat zou moeten werken.

Heb een Bluray geript en omgezet naar AVCHD op een extern (FAT32) HD en deze sluit ik aan op mijn PS3.
Film wordt niet afgespeeld.

De MKV krijg ik helaas niet daar het bestand langer is dan 4 GB.
Ik heb eigenlijk niet veel zin om mijn laptop aan de TV te hangen om een film te bekijken als de PS3 dit zou moeten kunnen doen, hoewel ik nu denk dat dit dus eigenlijk niet het geval is. Het kan allemaal maar dan zeer beperkt. :X :-(

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb je topic even afgesplitst van: Blu-Ray ISO naar PS3 formaat converteren

Kun je de topicstart verder even wat verduidelijken? Het is me nu niet duidelijk wat je probeert en wat er niet goed gaat. Je wilt een file streamen die op een harddisk staat die op de ps3 aangesloten zit? Dat is geen streamen natuurlijk. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
MKV met ondertitels werkt niet altijd even lekker met PS3 Media Server. Heb je de laatste versie?

Blu-Ray ISO's streamen is ook niet echt handig met PS3 Media Server. Mijn alternatief is de laptop met een HDMI kabel aansluiten op de TV en de film afspelen op de laptop. Misschien niet wat je zoekt, maar het kan.

• henrickus
RedHat schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:44:
MKV met ondertitels werkt niet altijd even lekker met PS3 Media Server. Heb je de laatste versie?

Blu-Ray ISO's streamen is ook niet echt handig met PS3 Media Server. Mijn alternatief is de laptop met een HDMI kabel aansluiten op de TV en de film afspelen op de laptop. Misschien niet wat je zoekt, maar het kan.
Voor zover ik weet heb ik de laatste versie van PS3 MS
Ik wil ook eigenlijk niet de ISO streamen (kan vlgs mij kan de PS3 dit ook niet aan) maar gewoon de MKV.

De laptop is eigenlijk wat ik niet wil. Ik heb de films op een HD van mijn PC staan en wil deze via het netwerk streamen naar de PS3 zodat ik deze HD kan bekijken
Ik lees overal dat dit wel goed zou moeten gaan, maar het is mij nog niet gelukt.

Als alternatief heb ik de film op een externe HD gezet, maar ook dan gaat het niet werken.
Als ik dan dit afspeel op mijn laptop, dan gaat opeens alles goed en kan ik zowel taal als ondertiteling selecteren. 8)7

• henrickus
Question Mark schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:42:
Ik heb je topic even afgesplitst van: Blu-Ray ISO naar PS3 formaat converteren

Kun je de topicstart verder even wat verduidelijken? Het is me nu niet duidelijk wat je probeert en wat er niet goed gaat. Je wilt een file streamen die op een harddisk staat die op de ps3 aangesloten zit? Dat is geen streamen natuurlijk. ;)
Wat ik probeer zijn eigenlijk 2 dingen en beide gaan niet werken.

Als eerste probeer ik een Blu Ray te streamen vanaf mijn PC over het netwerk naar mijn PS3.
Nu lees ik dat PS3 niet alle formaten aankan dus je moet dit conventeren naar bv een MKV (??)formaat
Hier zit alles in zowel ondertiteling als alle talen.
Als ik dit probeer, dan zie ik wel de film maar kan niets selecteren wat ondertiteling en taal bereft.

Als 2e heb ik geprobeerd om de Blu ray te conventeren naar AVCHD en dit op een HD (fat32) gezet en kijken of ik dit kan afspelen op de PS3. Ook dit ging niet lukken.

Waar het mij omgaat dat ik mijn verzameling ergens centraal heb staan en niet iedere keer BR hoef te wisselen. O-)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11 13:28
PS3Media Server 1.40.0 installen
Zorgen dat je probeert te streamen over minimaal 100mbit of 1gigabit netwerk, over wifi is het niet te doen!
dan ga je op de PS3 naar je film
klik je erop
ga je naar de map Transcode
scrol je naar beneden tot je de taal van je audio ziet staan en de subs die erbij horen
dat klik je aan en tadaaaa

Film met ondertitels en geluidspoor wat jij wilt.

• henrickus
Lampuhkap schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:22:
Zorgen dat je probeert te streamen over minimaal 100mbit of 1gigabit netwerk, over wifi is het niet te doen!
klik je erop
scrol je naar beneden tot je de taal van je audio ziet staan en de subs die erbij horen

Zal vanavond kijken welke versie ik heb.
Het is een bedraad netwerk (100MB) en dan ga ik eens in die map kijken.
Ik laat het je weten.

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Als je PMS gebruikt moet je ff kijken bij je transcode buffer setting want je moet hem niet op 600 zetten dan trekt ie .MKVs gewoon niet goed. Ik heb de mijne op 400 gezet en alles loopt als een tierelier (behalve de cinavia onzin).

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• henrickus
Nemen we mee in de algehele test :9
Bedankt voor de tip

• henrickus
Lampuhkap schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:22:
klik je erop

Ik heb een paar mkv maar kan de map transcode daar niet vinden.
Zal kijken of ik nog een iso BR heb liggen kijken of het me lukt om hier een mkv van te maken

Edit:
Ik heb nu een goed werkende mkv met alles er op en eraan
Dit werkt dus goed.
Nu een goed programma vinden die een bluRay rip om kan zetten naar mkv.
Iemand een goed idee :9

[ Voor 12% gewijzigd door henrickus op 03-10-2011 12:04 ]

• henrickus
Heeft iemand al ervaring met 3d BluRay streaming via de PS3. Het is mij nog niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Krijg 'm wel te zien, maar dan in 2D en niet in 3D
Pagina: 1