Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Goeiemorge

Ik ben sinds een week of negen de trotse eigenaar van een Samsung Galaxy S II en ik heb sinds ongeveer een week problemen met de accu. Als ik de telefoon niet gebruik en internet uitschakel dan gaat hij nog maar < 24 uur mee. Met internet aan is het nog erger. Dit was voorheen niet het geval en ik kon makkelijk 1 - 2 dagen doorgaan op een volle acculading.

Er zijn geen updates voor de firmware geweest en ik heb verder niks aan het toestel veranderd/gemod/getweakt dus ik snap niet waar het nu aan kan liggen. Ik heb de telefoon keurig volgens beschrijving opgeladen de eerste keer, dit is echt een probleem wat recentelijk pas de kop heeft opgestoken.

Nu is mijn vraag: is mijn accu kapot (al kan ik me dat haast niet voorstellen) of is het iets anders? Jullie weten er waarschijnlijk meer van dan ik (heb me ook al kapot gezocht op fora van Samsung maar daar kon ik geen concrete aanwijzijgen c.q. oplossingen vinden).

edit
Ik heb een custom reset + cache reset al geprobeerd, helaas: no avail.

mvg
Sebastiaan

[ Voor 4% gewijzigd door sfranken op 26-09-2011 10:13 . Reden: Info bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Probeer eens een custom recovery en probeer je battery cache te resetten. Wel eerst de accu opladen (met de telefoon uit).

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Je CPU schaalt niet meer terug naar de slaapstand. Dus hij blijft vol gas energie gebruiken. Dan is hij binnen een uur of 10 leeg.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
kwaza schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:51:
Probeer eens een custom recovery en probeer je battery cache te resetten. Wel eerst de accu opladen (met de telefoon uit).
Oops! Ik was in de snelheid vergeten te vermelden dat ik dit al gedaan had!

En CPU scaling is het denk ik ook niet, of gaat een telefoon dat *spontaan* doen? Lijkt me sterk maar zijn er tools/apps om dit te kunnen zien (ik had op m'n N900 conky en daar kon ik de CPU freq. en scaling mee zien enzo).

edit
CPU scaling is het ook niet. Ik zit nu constant op 10 - 20 procent
edit edit
Als de telefoon niks doet gaat de frequency terug naar 500 mhz zelfs (ik vermoed via cpufreqd of de android versie daarvan). Dus CPU scaling problemen lijkt me echt heel sterk inmiddels. Nog meer tips?

[ Voor 48% gewijzigd door sfranken op 26-09-2011 10:23 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
sfranken schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:11:
[...]

Oops! Ik was in de snelheid vergeten te vermelden dat ik dit al gedaan had!

En CPU scaling is het denk ik ook niet, of gaat een telefoon dat *spontaan* doen? Lijkt me sterk maar zijn er tools/apps om dit te kunnen zien (ik had op m'n N900 conky en daar kon ik de CPU freq. en scaling mee zien enzo).

edit
CPU scaling is het ook niet. Ik zit nu constant op 10 - 20 procent
edit edit
Als de telefoon niks doet gaat de frequency terug naar 500 mhz zelfs (ik vermoed via cpufreqd of de android versie daarvan). Dus CPU scaling problemen lijkt me echt heel sterk inmiddels. Nog meer tips?
Met home en power (rechts) kan je een screenshot maken van je batterijscherm. Kan je dit posten? Dan zie je gelijk wat er gebruikt wordt. Als je op de grafiek tikt, dan wordt dit vergroot weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb je bij About -> Battery -> Battery Use gekeken welke applicaties/zaken er het meeste accu gebruiken? (zo ja, welke zijn dat dan?)

[ Voor 12% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-09-2011 10:38 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
Sorcerer8472 schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:38:
Heb je bij About -> Battery -> Battery Use gekeken welke applicaties/zaken er het meeste accu gebruiken? (zo ja, welke zijn dat dan?)
Android System : 50%
Mobiel Standby: 22%
Telefoon standby: 12%
Display: 5%
Facebook: 2%

Ik zal zo ff het gemaakte screenshot uploaden.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5006599/SC20110926-104054.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door sfranken op 26-09-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je op de grafiek tikt krijg je nog een staatje met de vergroting van de grafiek. Kan je die ook posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Probeer 's nachts komende nacht wifi + mobile connection eens uit te zetten, dan zie je of het aan een sync-gerelateerd iets ligt.

Verder: ontvangst e.d. is wel goed? Daar geen settings gewijzigd? Welke provider gebruik je?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:34
Met deze app kan je zien welke processen veel CPU gebruiken. Misschien dat je daar iets in kan zien.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfranken
Het probleem is opgelost. Ben ermee teruggegaan naar de winkel en heb een nieuwe batterij gehad. Bedankt voor het meedenken!

@Sorcerer
Ik zet 's nachts de WiFi altijd uit (staat eig standaard uit ik internet bijna niet op dat ding).
@urk dat kan ook gwn met het commando "top" ;)
Pagina: 1