Toon posts:

Data weg of niet?

Pagina: 1
Acties:

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05 14:31
All,

Ik heb een Windows 7 bak gemaakt met 2 extra schijven (striped gezet via W7) en daar stond nogal
wat data op. Nu heb ik in een verdwaasde bui die schijven eruit gehaald en die PC aan iemand anders meegegeven.

De PC is niet geformatteerd, is het nu nog mogelijk om deze data terug te halen? Als ik deze schijven gewoon
weer aankoppel in de die PC, kent hij dat dan als striped? Kan ik ze ook in een ander systeem hangen?
Wat is de beste aanvliegroute?

Er staan heel wat foto's op dus...ik moet ze echt terug 8)7
Ik weet het...geen back-up ;w

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Collie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:51
Theoretisch zou hij ze gewoon weer moeten herkennen, maar dat hangt nogal van je config af. Aangezien je daar niks over vermeldt en mijn glazen bol voor een beurt is wordt het lastig inschatten.

Als het over software RAID gaat weet ik het niet zeker, als je de onboard RAID controller gebruikt en er zijn in de controller geen settings gewijzigd (AHCI/IDE modus) heb je grote kans dat hij ze weer pakt.

“Don’t act like you’re not impressed.” — Ron 'The Anchorman' Burgundy

• UniPer
Ik gebruik wel software raid, zoals ik in het eerste bericht zei (misschien niet helemaal duidelijk), heb ik de schijven striped gezet in Windows 7, via het schijfmanagement.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Collie
Had inderdaad iets duidelijk gezegd kunnen worden, maar nu je het zegt staat het er inderdaad wel. Helaas kan ik je met de software RAID van Windows niet helpen, daar heb ik geen ervaring mee. Heb je al gegoogled naar ervaringen van andere mensen? Of naar migreren software RAID Windows 7 googlen bijvoorbeeld?

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 13:21
Als het software-raid is, dan zou het toch gewoon een kwestie zijn van de schijven terug te prikken in de oude setup?
Want de raid software moet natuurlijk op die schijven staan dan.

Steam

• UniPer
Collie schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:32:
Had inderdaad iets duidelijk gezegd kunnen worden, maar nu je het zegt staat het er inderdaad wel. Helaas kan ik je met de software RAID van Windows niet helpen, daar heb ik geen ervaring mee. Heb je al gegoogled naar ervaringen van andere mensen? Of naar migreren software RAID Windows 7 googlen bijvoorbeeld?
Ben aan het googlen als een gek, ik probeer van alles, heb de PC nog niet bijdehand dus als ik die nodig heb kan ik dat pas volgende week testen.
Thasquealer schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:34:
Als het software-raid is, dan zou het toch gewoon een kwestie zijn van de schijven terug te prikken in de oude setup?
Want de raid software moet natuurlijk op die schijven staan dan.
Weet je dat zeker? Ook als je het via W7-Schijfmagement doet, kun je ze dan gewoon weer terugprikken? Moet dit dan ook in dezelfde sata-poorten en in dezelfde volgorde?

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

via chipset is altijd software RAID tenzei het en server bord is.

simpele stappen:

sluit de schijven weer aan >
ga naar de software tool >
kijk of schijven automatisch herkend worden en array nog in orde is of kies voor 'rebuild'

zo niet heb je pech en kan je mogeijk met een soort super RAID recovery software nog is zoeken maar denk dat de kans dan veel kleiner word dat je ook alles terug krijgt. Veel software RAID controllers willen nou eenmaal niet rebuilden drom heb je dr ook niet zoveel aan :)
kan ik dat pas volgende week testen
zoveel haast heeft het dan ook weer niet (adviseer wel om de RAID controller NIET te gebruiken). Dit had je eerst zelf ook allemaal kunnen proberen natuurlijk?

[Voor 17% gewijzigd door larsiano op 26-09-2011 09:39]

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• UniPer
larsiano schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:37:
via chipset is altijd software RAID tenzei het en server bord is.

simpele stappen:

sluit de schijven weer aan >
ga naar de software tool >
kijk of schijven automatisch herkend worden en array nog in orde is of kies voor 'rebuild'

zo niet heb je pech en kan je mogeijk met een soort super RAID recovery software nog is zoeken maar denk dat de kans dan veel kleiner word dat je ook alles terug krijgt. Veel software RAID controllers willen nou eenmaal niet rebuilden drom heb je dr ook niet zoveel aan :)

[...]
zoveel haast heeft het dan ook weer niet (adviseer wel om de RAID controller NIET te gebruiken). Dit had je eerst zelf ook allemaal kunnen proberen natuurlijk?
Wat zou er gebeuren als ik een nieuwe Windows 7 bak maak, daarin 2 extra lege sata schijven aansluit en deze als striped-volume zet. Daarna de PC uitzet en de oude stiped set aansluit en reboot, gaat dat goed?

• Collie
De 2 extra schijven aansluiten zou niet nodig moeten zijn. In principe zou elke Win7 bak de software RAID gewoon moeten herkennen lijkt me, aangezien zoals hierboven al eerder opgemerkt de RAID config op de schijven zelf moet staan.

• UniPer
Collie schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:47:
De 2 extra schijven aansluiten zou niet nodig moeten zijn. In principe zou elke Win7 bak de software RAID gewoon moeten herkennen lijkt me, aangezien zoals hierboven al eerder opgemerkt de RAID config op de schijven zelf moet staan.
Ik wist niet dat W7 de raid config van schijfmanagement op de schijven zelf zet...
Dan moet ik ze dus ik een willekeurige W7 bak kunnen stoppen en moet het ook draaien... :9~

Dit is gelukt...pfff..gelukkig _/-\o_
Allen bedankt voor de reactie, je kan dus inderdaad een in Windows 7 (softwarematig) gemaakte RAID setting
overzetten in een andere Windows 7 bak. Gelijk maar even een back-up draaien. :9

Kan een slotje op!

[Voor 19% gewijzigd door UniPer op 26-09-2011 11:23]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee