Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7: Grijs scherm en extreem trage boot

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 22:52
Mijn pc start sinds kort extreem traag op. Na de vliegende Windows logos verschijnt de logging on tekst, die blijft lang staan, daarna komt een grijs scherm en drie minuten later boot hij verder door.
-dit gebeurt niet elke boot, soms start hij wel snel op
-systeem is Core 2 duo 3Ghz, 4gb Intel 80gb ssd, ati 5770
-ik kan me niet herrineren iets bijzonders te hebben gedaan. Systeem staat meestal in slaapstand dus rebooten doe ik niet zo vaak.

Wat heb ik al geprobeerd
- systeem herstel en boot analyse. Omdat de boot wel succesvol is stopt de Microsoft tool daar
-alle randapparatuur losgekoppeld
-ccleaner door register laten gaan
-autoruns nagelopen
-bootlog getracht te analyseren. Ik zie errors maar verder enkel dat boot 195 seconden duurde. Niet waarom of waardoor.
-via google gezocht, maar Grijs scherm zorgt er meestal voor dat systeem helemaal niet boot, bij mij lukt het wel dus weinig gevonden. Kwam wel vaak netwerkkaart issues tegen. Met netwerkkaart disabled lijkt booten beter te gaan maar ja geen internet.... Ik gebruik de marvell yukon onboard kaart van mijn asus p5b-e deluxe met door microsoft geïnstalleerde drivers.. Heb de laatste drivers van marvell geïnstalleerd nu en probleem is niet weg. Daarvoor ook kaart verwijderd en opnieuw de laatste Microsoft drivers laten vinden.
- veilige modus werkt goed.
-systeem herstell drie keer gedaan, steeds verder terug in de tijd.
- van vast ip naar dhcp en terug

Vermoeden is dus de netwerkkaart maar krijg dat niet opgelost. Zoek met name hulp bij diagnose. Hoe kom ik er achter welk deel van het booten voor vertraging zorgt? Genoeg tools te vinden maar wil niet lukraak van alles installeren. Complicatie is daarnaast dus dat het niet altijd gebeurt

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
Een optie die je eventueel zou kunnen proberen is om een PCI netwerk kaartje in je PC te stoppen. En je netwerk kaart van je mobo te disable.

dan kan je controleren op het probleem aan de netwerk kaart licht op het moederbord

Cloud ☁️

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-11 22:52
Dank, daar had ik aan gedacht maar heb niets liggen en iedereen heeft bijna onboard nu dus lenen is ook lastig. Als ik zeker weet dat die kaart het issue is dan heb ik geen probleem een nieuwe te kopen uiteraard.
downloader91 schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:43:
Een optie die je eventueel zou kunnen proberen is om een PCI netwerk kaartje in je PC te stoppen. En je netwerk kaart van je mobo te disable.

dan kan je controleren op het probleem aan de netwerk kaart licht op het moederbord

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:07
Weet je zeker dat je scherm grijs is en niet zwart ? :P

Dit zou erop kunnen duiden dat explore.exe niet word geladen of dat je een probleem hebt met je video drivers.

Dit heb ik nog gevonden op google mischien heb je er wat aan.

http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=17331

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=70746

Cloud ☁️