Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maajelvv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08 01:54
Hallo allemaal,

Ik heb mijn pc nou een tijdje en wil hem nou ook 's nachts aan kunnen hebben omdat hij op mijn slaapkamer staat. (ik heb een hekel aan licht als ik slaap, zelfs standby lampjes kan ik niet tegen.... :o ) nou heb ik een antec 1200 kast dus met blauwe led fan's maar die maakt ook teveel lawaai. nou denk je nou dan verander je toch de fan's, maar ik ga liever voor watercooling i.v.m. future proof, geluid en overclocken.

Mijn systeem:

Antec 1200 case
scyte 800 watt voeding
Asus px58d-e Mobo
Core i7 950 cpu
2 x MSI gtx275 twin frozr OC

Mijn cpu heeft nog stock fan.
aangezien ik niet heel veel ruimte meer heb in de case was ik van plan om het resevoir aan de buitenkant te monteren. heb slanggaten in de kast zitten.

Ik wil nu dus eerst mijn cpu koelen maar later uitbreiden naar sli koeling. maar ik wacht op Nvdia 600 series.

Ik heb al rond gekeken naar kant en klare sets maar dat weet ik niet zo goed.
Mijn "eisen" of voorkeuren gaat in ieder geval uit naar een 2 x 120 mm radiator. maar met push-pull configuratie dat ik uiteindelijk 4 fans heb op laagste snelheid. ik wil hem zo stil mogelijk.
dan kan ik al mijn huidige fans uitzetten.

ik kan geen wijs worden uit een goede pomp dus daar ook graag hulp bij.
ik zag een resevoir bij V&A dat leek me wel wat dus miss dat die erbij komt. V&A aangeboden: XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm Blue heb zelf nog een fancontroller voor 4 fans.

Budget voor dit begin ongeveer 300 €

Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door maajelvv op 26-09-2011 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes :)

Bij een Antec Nine Hundred kan je beter boven de 120mm outtake achter twee slanggaten boren, en dan een 240mm rad ophangen dmv een radiator support. Er valt in de kast zelf weinig te plaatsen, dus je bent het best af met een bay/res combinatie. Dat komt er vervolgens ongeveer zo uit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lHyJ2ijWdjyT5DE6Vhk3TWld/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dquC4KDUSxQxqnQzgAov3v85/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JIlIKEaXSuDaWTS40krenPGE/full.jpg

Wil je stilte, ga dan voor een low-fpi radiator (EK Coolstream of XSPC RX serie) in combinatie met langzaam draaiende fans (Yate Loons bijvoorbeeld). Kijk ook naar een pomp/res combinatie waar het voltage van regelbaar is, want van de pc hierboven kon je de pomp duidelijk horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maajelvv
Okey bedankt. ik heb achter 2 120 mm fans vandaar dat ik dus ook 2x120mm radiator wil. ik vervang dan de fan's aan de binnenkant door stille en dan plaats ik de radiator ook aan de buitenkant en daar schroef ik dan weer 2 x 120mm fan's op.(dat was mijn idee een beetje. maar ik weet niet zo goed wat voor een radiator dat kan zodat hij strak tegen mijn kast aan kan. niet met een beugel. dan kan ik de slangen door de bestaande gaten leiden als ik de i.o van de rad. onder doe toch?

Hoeveel liter p/h moet zo'n pomp zijn dan? 600 voor cpu - gpu - gpu?

ik zou graag een paar voorbeelden zien van pompen en radiatoren die geschikt zijn.(aanbevelingen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

maar ik weet niet zo goed wat voor een radiator dat kan zodat hij strak tegen mijn kast aan kan. niet met een beugel. dan kan ik de slangen door de bestaande gaten leiden als ik de i.o van de rad. onder doe toch?
Die gaten onder zijn onhandig geplaatst. Je zult ook geen radiator strak tegen de kast aan kunnen plaatsen, dan hou je om te beginnen geen ruimte meer over om je scherm op je videokaart aan te sluiten en belemmer je ten tweede de airflow.

Bij pompen moet je niet op L/u letten maar opvoerhoogte. In principe voldoet echter elke pomp die voor waterkoelsystemen geschikt is (kijk eens op Highflow.nl) aan je eisen.
ik zou graag een paar voorbeelden zien van pompen en radiatoren die geschikt zijn.(aanbevelingen?)
Begin je eens in te lezen in de materie en ga zelf het forum doorzoeken, ik denk dat ik je met de eerste post al behoorlijk op weg heb geholpen, de antwoorden liggen al voor je klaar, ik ga het niet nog verder voorkauwen. Niet om bot te doen maar je vragen hebben wel een erg hoog 'zoek-jij-het-eens-voor-me-uit'-gehalte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maajelvv
Singular1ty schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:41:
[...]

Begin je eens in te lezen in de materie en ga zelf het forum doorzoeken, ik denk dat ik je met de eerste post al behoorlijk op weg heb geholpen, de antwoorden liggen al voor je klaar, ik ga het niet nog verder voorkauwen. Niet om bot te doen maar je vragen hebben wel een erg hoog 'zoek-jij-het-eens-voor-me-uit'-gehalte...
ja dat snap ik maar ik kon niet vinden hoeveel je nou moet hebben. zag alleen maar suggesties.
ik heb de afgelopen dagen alleen maar gezocht naar informatie over waterkoeling.

hoezo kan ik de videokaart uitgang dan niet meer gebruiken? zo lang is zo'n radiotor toch ook niet? 30 cm ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Budget?

Dcc355 pomp is goed, eventueel in te bouwen in een 5.25 reservoir. 240 rad is wellicht wat krap als je ook sli wilt koelen. Check eventueel ook highflow forum, die weten er ook veel van :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maajelvv
staat in start post ;)

[ Voor 8% gewijzigd door maajelvv op 26-09-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

hoezo kan ik de videokaart uitgang dan niet meer gebruiken? zo lang is zo'n radiotor toch ook niet? 30 cm ofzo?
Het gaat niet om de lengte, het gaat om de breedte. De radiator zal half over je videokaartuitgang hangen, als 'ie direct tegen de kast aan zit betekent dit dat je de DVI-poorten niet meer kan gebruiken. De build uit de plaatjes was van mij, ik spreek dus uit ervaring :) Met zo'n spacer lukt het net.
En ik heb je in mijn eerste post 2 radiators voorgesteld die erg goed zijn voor wat jij wilt...
Dcc355 pomp is goed, eventueel in te bouwen in een 5.25 reservoir. 240 rad is wellicht wat krap als je ook sli wilt koelen.
MCP355 is inderdaad een goeie allround pomp en ook in bayres in te bouwen. 240mm radiator kun je zelfs een SLI opstelling mee koelen, maak je niet druk.

[ Voor 8% gewijzigd door Singular1ty op 26-09-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
al zou ik boven de 355 wel de 350 verkiezen, de 355 heeft het nare effect enorm te zoemen.. de 350 verplaatst iets minder water/iets mindere opvoerhoogte, maar is meer dan genoeg voor je loop, heeft hier een loop met een 360 en 120 rad gekoeld icm een gultown cpu en 2 atig gpu's met full cover blocks, vond hij prima..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
de dcc35x dan :-) die kun je afstellen en is (bnij mij igg) stil

mixing a drink and music

Pagina: 1