Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11 14:49
Hey tweakers,

Ik had een LG optimus 2x met stock ROM erop, die was toch wel wat traag dus ik dacht: laat ik dit ding is rooten :P Dit heb ik dus gedaan met de SuperOneClick 1.95 software. Dit ging goed :-)

Ik had een mooie CM mod gevonden die ik erop wilde zetten, dit heb ik gedaan. Toen via recovery mode de firmware geinstalleerd. Dit leek ook goed te gaan maarrr... Hij starte niet op.. Het Cm logo kwam in beeld, verdween weer, en kwam vervolgens weer in beeld. Ik dacht dat de MOD gewoon niet goed werkte en probeerde een andere custom: MIUI , zelfde resultaat, blijft hangen. Ik kan de telefoon dus niet meer opstarten :-(

Daarna heb ik de smartflashtool gebruikt met de volgende firmware om de stock weer terug te krijgen:

BIN_LGP990AT-00-V10c-NEU-XXX-JUN22-2011+0

ik heb een youtube tutorial (klikje gevolgd waar hetzelfde proces gedaan werd, alleen werkte het bij die gebruiker wel, ik kreeg dit:

errorrrr

vervolgens op "ebl writing start timout error"gezocht en ik vond een soortgelijk topic:

http://forum.xda-developers.com/archive/index.php/t-1055757.html

hierin wordt een oplossing gegeven die schijnt te werken, een iets oudere rom van april ipv juni. Lees ik verder, is het probleem nog niet goed opgelost. Het topic is nu helaas dood dus erg veel heb ik er niet aan. Er wordt wel het programma nvflash genoemt, alleen vind ik deze risico's te hoog, misschien is het nu nog op te lossen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, custom roms installeren ging normaal altijd goed op andere telefoons. :( Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Laat dit aub aan de moderators over.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 03-10-2011 16:26 ]

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:42
Een custom rom installeren doe je zo:

Ga via de app Rom Manager in de Recovery Mode
Kies backup and restore
Kies backup
Na de backup, ga naar wipe data/factory reset
Daarna wipe cache partition
Installeer nu de zip van CM7 via install zip from sd card

Nu zou het moeten werken ;)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
Gerjannn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:21:
Een custom rom installeren doe je zo:

Ga via de app Rom Manager in de Recovery Mode
Kies backup and restore
Kies backup
Na de backup, ga naar wipe data/factory reset
Daarna wipe cache partition
Installeer nu de zip van CM7 via install zip from sd card

Nu zou het moeten werken ;)
Toch wel jammer dat z'n telefoon niet meer boot waardoor de eerste stap niet werkt en de twee stappen daarna volledig overbodig worden 8)7.

In ieder geval moet je inderdaad wel een Factory reset doen na een nieuwe rom installatie, anders heb je kans dat de telefoon niet boot :).

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-11 19:18
Die eerste is op te lossen door je toestel aan je pc te hangen, de CommandPrompt/terminal te openen, te navigeren naar de android SDK/platform-tools/ , en dan 'adb reboot recovery' in te typen.
Dan kom je in je recovery ;)

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 12:00
Probeer dit eens:
http://android.modaco.com...-release-103521-20110725/

Volgens mij heb ik dit ook wel een keertje gehad, weet niet of ik precies dezelfde error had, maar ik heb het gewoon een aantal keer geprobeerd, net zolang totdat het goed ging, was pas bij de 7e keer ofzo volgens mij.

Desnoods dit:
http://android.modaco.com...ated-1300166062-15032011/

Had een keer de oude versie van CWM geinstalleerd en deze werkte niet, waardoor ik terug moest naar stock, toen heb ik deze stappen gevolgd, waardoor mijn toestel weer naar stock ging, v10a. Ik heb het met nvflash gedaan, is niet heel moeilijk en volgens mij ook niet gevaarlijk.

-edit- twee dingen door elkaar gehaald, even gecorrigeerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Wouter64 op 03-10-2011 20:21 ]

Pagina: 1