Geluid bestelwagen verminderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Ik rijd nu al een maand of 8 met plezier rond in mijn auto van de zaak. Het betreft een Renault kangoo 1.5 70 pk model 2011. Nu is er 1 nadeel tov mijn oude bestelwagen en dat is het geluid dat van buiten komt. Het is niet zo zeer geluid van de motor heb ik de indruk, maar meer geluid van wind, banden... In mijn vorige auto zat er een tussenschot tussen de laadruimte en de cabine, nu enkel een hek dat uiteraard alles doorlaat van geluid. Als je rijd is het alsof de ruiten open staan of er een deur openstaat qua geluid.

Ik heb even rondgekeken en merkte dat sommige stukken in de laadruimte zeer dun ijzer zijn dat je gewoon kan indrukken(zeg een paar mm dik). Het helpt uiteraard ook niet dat het hol is(er zit bijna nooit iets in achteraan).

Het eenvoudigste zou zijn is om te vragen aan mijn baas om de garage een tussenschot te laten installeren, maar ik wil hem eerlijk gezegd niet opzadelen met extra kosten(kan gauw 1000 euro kosten inclusief werkuren). Waardoor ik op het idee kwam om zoveel mogelijk geluid te isoleren.

Mijn idee was om de vloer al te bedekken met een mat(handig ook dat materiaal niet wegschuift op die manier) en om de plaatsen van dat dun ijzer te bedekken met isomo. Die dunne platen zitten op de plaats waar bij andere bestelwagens soms ruiten zitten, dus dat zijn 4 oppervlakten van toch gauw een halve m²(pure gok, maar iedereen weet hoe groot ruiten in een auto zijn).

Zijn er mensen met betere ideëen qua isolatie van geluid? Vooral op de snelweg stoort het enorm.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik rijd motorfiets, dan doe ik oordoppen in. er zijn ook dopjes die bepaalde frequenties filteren, zodat je nog wel de normale dingen kan horen. verkrijgbaar bij hoorwinkels, worden op maat voor je oren gemaakt. ook handig op festivals etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Je kunt bitumen matten tegen de zijkanten en de bodem plakken. Dat dempt buiten een tussenschot het beste, maar is zwaar en zal niet de wereld aan verschil maken met een grote open ruimte.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het eenvoudigste zou zijn is om te vragen aan mijn baas om de garage een tussenschot te laten installeren, maar ik wil hem eerlijk gezegd niet opzadelen met extra kosten(kan gauw 1000 euro kosten inclusief werkuren). Waardoor ik op het idee kwam om zoveel mogelijk geluid te isoleren.
waarom niet? als het jouw werkplek is en je hebt last van de herrie.. vragen staan vrij, nee heb je, ja kun je krijgen ;)

zijn die tussenschotten kant en klaar te bestellen bij een dealer? als je een beetje handig bent kun je 'm evt. zelf erin bouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb hetzelfde gehad met mijn caddy, enige wat helpt is om het tussenschot dicht te maken. misschien dat je bij het open gedeelte zelf wat plexiglas aan beide zijden kan lijmen.

Bij mij heeft de werkgever het gelukkig gedaan. leek wel of ik in een badkuip rondreed, werd er helemaal gek van.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Volgens mij ben je al voor 9% geholpen als je gewoon van schuim dat schot van gaas bekleed. Als je er dan nog een laagje triplex tegenaan zet ben je helemaal klaar. Misschien 35 euro bij de lokale bouwmarkt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan ook met de werkgever gaan praten in het kader van de Arbowet moeten ze wat doen aan de geluidsproductie op de werkplek.
Misschien krijg je wel een paar mooie oorkappen:
http://www.oorkappen-shop.nl/oorkappen-industrie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Flagg schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:28:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn caddy, enige wat helpt is om het tussenschot dicht te maken. misschien dat je bij het open gedeelte zelf wat plexiglas aan beide zijden kan lijmen.

Bij mij heeft de werkgever het gelukkig gedaan. leek wel of ik in een badkuip rondreed, werd er helemaal gek van.
Dit, maar dan met een Combo.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:39
Rijd dan ook in een Caddy maar het standaard dunne triplex schot doet al erg veel voor de demping, hoewel het alsnog een gehorig hok is.
Let wel op, in het geval van een Caddy betekend het wel dat je stoel niet bepaalt ver achter over kan, wel iets om op te letten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 22:10
Ik moest meteen hieraan denken. :)
Maar dit helpt w.s. beter.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Wat je ook kan proberen is het hekje wat je nu hebt de bekleden met een beetje stug stuk stof. Dat maak je op maat en zet het bijvoorbeeld vast met wat tie-wraps. Dat is denk ik een snelle en goedkope fix.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30
in de caddy had ik de wielkasten en zijkanten met isolatiematten bekleed. Bij de Gamma heb je dat zwarte spul voor weinig; spuitbus lijm erbij en klaar. Echt een wereld van verschil.
dak lukte niet; viel er weer af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Zo een tussen schot kost geen 1000 euro.
Inclusief montage en verwijderen van de oude tussen wand was het voor mijn VW transporter T5 maar 360 euro.
Waarvan de wand maar 240 euro kost de rest is arbeidsloon.
zoek gewoon ff naar een bedrijfswagen inrichter www.brover.nl voorbeeldje bij mij in de buurt dat soort zaken hebben vaak dergelijke wanden gewoon op voorraad en kosten vaak een flinke hap minder dan wat de dealer vraagt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Bij een Caddy is dat inderdaad ook erg het geval; toen ik daar voor het eerst in reed had ik ook het idee dat alles wat in de laadruimte zich bevond alle kanten opvloog :P.

Is het inderdaad geen idee om het hekwerk dat je nu hebt al af te dekken met van die geluidsisolerende matten? Kan vrij gemakkelijk met enkele (hersluitbare) tay-wraps.
Pagina: 1