• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik was van plan een videokaart aan te schaffen. Deze moet 2 dingen kunnen. Ik moet van een digitale video opname een analoge VHS opname kunnen maken.
Daarnaast wil ik een bepaalde game kunnen spelen waarbij je een NVIDIA Geforce 6600 kaart of hoger moet hebben.

betekent dit dat ieder merk dat NVIDIA based is hiervoor toegepast kan worden?

Ik zie op zich wel aardig wat videokaarten met TV-out en nvidia/geforce die in aanmerking komen maar begrijp niet helemaal of je er zomaar vanuit kunt gaan dat andere merken aan dezelfde vereisten voor games voldoen.

De vraag is dus:
als games de eis NVIDIA/geforce hebben voor een videokaart kan je dan ieder merk hiervoor kiezen?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dat heeft te maken met een indicatie voor de vereisten van het spel. Een videokaart met dezelfde of hogere specificaties kan ook gebruikt worden.
Je bent in ieder geval niet aan merk gebonden, het geeft puur aan dat je auto xx trekkracht nodig heeft om je caravan te trekken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

Je hebt Nvidia en je hebt AMD ( vroeger ATI ) en dan nog wat "keinere" zoals intel etc

Als er bij een game staat minstens een Nvidia 6600 kaart kun je dat tevens met een ATI ( toen in die tijd ) die game spelen

[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 25-09-2011 22:40 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:28

Nemesizz

Untouchable

De eis van een "GeForce 600 of hoger" heeft meer te maken met de effecten weergeven van een bepaald spel.
Het is niet zo dat je verplicht een GeForce moet hebben, kan ook gewoon een Radeon zijn (concurrent) mits die maar aan de eis voldoet van bepaalde effecten (word meestal weergegeven in DX versie).

Moderne videokaarten met een analoge TV out zie je steeds minder. Dus kans is groot dat je bij de 2e handsjes moet kijken.

• HD-readonly
kKaltUu schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:39:

Je bent in ieder geval niet aan merk gebonden,
Je kunt dus ieder merk kiezen begrijp ik.

Maar hoe moet ik het begrip NVIDIA (of AMD) dan zien? Is dat puur een techniek; dat is iets wat moeilijk zo af te lezen valt als je bijv. het e.e.a. van internet probeert te halen ter info.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zijn "gewoon" verschillende bedrijven die hardware maken. Als je wilt weten welke beter/sneller is moet je googlen naar benchmarks al zal dat van oudere videokaarten moeilijker zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Je moet het zien als fabrikanten van techniek.

Je hebt bij beeldschermen bijvoorbeeld vaak dat hetzelfde paneel wordt verwerkt in verschillende beeldschermen van verschillende fabrikanten. Toch is het paneel hetzelfde.

Bij de videokaart heb je dus 2 fabrikanten, Nvidia en Ati/AMD. Ze werken allebei op een andere manier, maar ze leveren hun techniek aan een fabrikant, die het vervolgens soms een beetje veranderd en het dan op de markt brengt, wat Ati/AMD en Nvidia niet doen.

De 6600 serie van Nvidia is al redelijk oud, dus als je gaat kijken naar de 5000/6000 avn Ati/AMD of de 400 of 500 serie van Nvidia, dan zit je qua kracht altijd goed. Of hij digitaal naar analoog om kan zetten weet ik dan weer niet

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Tegenwoordig meten we ook in de features in plaats van een merk, en als referentie zetten we er meestal een model bij wat als mid/low/high-end geld. GeForce 6600 of hoger suggereert een DirectX 9 kaart, of was dat ding nog DirectX 10? Nouja... in ieder geval: elke NIEUWE kaart zal voldoen, en is DirectX 11.

En tevens: elke nieuwe kaart zal NIET voldoen, zelfs het "analoog-out syncen" over de VGA poort is er meestal wel uitgelaten. Heel sporadisch vind je nog een kaart die YPbPr/Component uit kan sturen, maar meestal is het alleen puur VGA, DVI/HDMI en Displayport.

Mag ik vragen waarom je iets naar VHS wilt zetten? Is DVD geen optie? Je beperkt je nu namelijk echt naar oude tweedehandsjes. Misschien dat je nog ergens een Radeon 4870 tweedehands met analoge uitgangen (YPbPr, Compesiet, S-Video) kunt vinden, maar nieuw? Dat lijkt me sterk.

• HD-readonly
Zo te zien noemen ze het een GPU een graphics processing unit. begint iets te dagen nu.

is het hetzelfde als het verschil tussen intel en mac?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:56
Voor het opnemen van materiaal (analoog) zou ik een (oude) tv-kaart aanraden. Voor het opnemen van hd-video doormiddel van HDMI zijn er andere oplossingen, echter zijn deze nogal duur door de HDCP beveiliging.

• HD-readonly
Ik dacht al dat er vragen zouden komen over VHS OF DVD. Maar dat gaat te ver omdat hier te beantwoorden.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

alex3305 schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:51:
Voor het opnemen van materiaal (analoog) zou ik een (oude) tv-kaart aanraden. Voor het opnemen van hd-video doormiddel van HDMI zijn er andere oplossingen, echter zijn deze nogal duur door de HDCP beveiliging.
Als ik hem goed begreep ging het niet om opnemen maar om uitsturen. En dat is verbazingwekkend moeilijk tegenwoordig.

En de Mac/Intel vergelijking gaat niet op: Mac's gebruiken Intel tegenwoordig. Persoonlijk heb ik het niet zo op die dingen maar als dat je ding is, dan zijn het mooie machines voor veel geld. Dezelfde specs heb je in een Windows PC voor minder geld. Apple gebruikt Intel Core i3/i5/i7 CPU's van de 2e generatie, en in mijn Windows PC zit (ook) een Intel Core i7 2600K. Ik heb er een AMD Radeon HD 6950 kaart in zitten, maar die heeft geen analoge uitgangen. Ingangen zijn wél mogelijk met een goedkoop USB kaartje van de Aldi (die nog wel aardig zijn eigenlijk), maar uit? Nah, dat zou betekenen dat ook ík een oude kaart op moet graven uit het computeronderdelen kerkhof.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Umbrah schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:51:
GeForce 6600 of hoger suggereert een DirectX 9 kaart, of was dat ding nog DirectX 10
Gast, Nvidia 6xxx = 9.0c Nvida 7xxx = 9.0c Nvidia 8xxx= 10 Nvidia 9xxx= 10

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Biersteker schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:56:
[...]

Gast, Nvidia 6xxx = 9.0c Nvida 7xxx = 9.0c Nvidia 8xxx= 10 Nvidia 9xxx= 10
Ik WIST dat ik in de buurt had, ik had vroeger een 8800 die gemarket werd als "First DX10-class gaming card". Bedankt voor de bevestiging van het feit dat onze TS zich met elke DX9-class of hogere kaart zal kunnen redden.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
vga is toch eigenlijk ook een rgb signaal? volgens mij zijn daar nog wel äpparaatjes" voor om e.e.a. om te zetten..

maar een vhs opname, daar bedoel je mee dat je het op wilt nemen met een videorecorder?

want "vhs" is geen videoformaat.
je hebt wel :
video = gele tulp = composiet
s-video = lijkt op een ps2 stekker zoals op je muis en toetsenbord zat. en wordt ook wel s-vhs genoemd.
een swcartkabel is een soort stekker waar verscjillende formaten dor heen kunnen, zo ook video en s-video.

miss hien moet je op zoek naar een laptop s-video uit dan?

en volgens mij zijn er best nog wel mid end kaarten van nvidia waar je analoge uitgangen op hebt
volgens mij ook op de nvidia quadro 600...kost wel 200 euro...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26
Uhm, waarom niet gewoon een tweedehands goedkoop kaartje met s-video/composite uitgangen? Steek je die in je computer naast je primaire kaart.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• HD-readonly
wie weet nog een 2e hands kaartje?

Verwijderd

Probeer eens zelf te zoeken. Google, Marktplaats, Vraag & Aanbod op T.net.
Pagina: 1