Beste Tweakers,
Ik heb me een SSD gekocht. Een Crucial M4 128GB ik las een aantal reviews op tweakers dus ik dacht tja dan zal het wel een goed ding zijn. Daarom heb ik hem nu ook. Maar alleen nadat ik de Firmware heb geupdate gaat de boot time wel heftig omhoog (niet sneller dus). Het opstarten gaat langzamer. (van firmware 0002 -> 0009) En op de website van Crucial staat dat de windows load time sneller zou moete worde na de firmware update van 0002 naar 0009. Niet echt. Ligt dit nu aan mij of aan mijn pc..
ik heb een Asus P6T SE moederbord met Sata ll ATA300.
De SSD is ATA600 maar ondersteund ook ATA300.
CrystalDiskMark 3.0.1:

AHCI aan:

BOOT is wel nogsteeds langzaam als ik het verglijk met de oude firmware (0002)
Ik heb hem in Sata poort 4 gezet kan dit een probleem zijn op get gebied van de snelheid van mijn ssd?
Of is er iets mis met de ssd?
Iemand die weet wat dit probleem kan zijn
Alvast bedankt.
Ik heb me een SSD gekocht. Een Crucial M4 128GB ik las een aantal reviews op tweakers dus ik dacht tja dan zal het wel een goed ding zijn. Daarom heb ik hem nu ook. Maar alleen nadat ik de Firmware heb geupdate gaat de boot time wel heftig omhoog (niet sneller dus). Het opstarten gaat langzamer. (van firmware 0002 -> 0009) En op de website van Crucial staat dat de windows load time sneller zou moete worde na de firmware update van 0002 naar 0009. Niet echt. Ligt dit nu aan mij of aan mijn pc..
ik heb een Asus P6T SE moederbord met Sata ll ATA300.
De SSD is ATA600 maar ondersteund ook ATA300.
CrystalDiskMark 3.0.1:

AHCI aan:

BOOT is wel nogsteeds langzaam als ik het verglijk met de oude firmware (0002)
Ik heb hem in Sata poort 4 gezet kan dit een probleem zijn op get gebied van de snelheid van mijn ssd?
Of is er iets mis met de ssd?
Iemand die weet wat dit probleem kan zijn
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door r_AllocStarByte op 26-09-2011 14:19 ]