Crucial M4 128GB snelheid

Pagina: 1
Acties:

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-01 23:52
Beste Tweakers,

Ik heb me een SSD gekocht. Een Crucial M4 128GB ik las een aantal reviews op tweakers dus ik dacht tja dan zal het wel een goed ding zijn. Daarom heb ik hem nu ook. Maar alleen nadat ik de Firmware heb geupdate gaat de boot time wel heftig omhoog (niet sneller dus). Het opstarten gaat langzamer. (van firmware 0002 -> 0009) En op de website van Crucial staat dat de windows load time sneller zou moete worde na de firmware update van 0002 naar 0009. Niet echt. Ligt dit nu aan mij of aan mijn pc..

ik heb een Asus P6T SE moederbord met Sata ll ATA300.
De SSD is ATA600 maar ondersteund ook ATA300.

CrystalDiskMark 3.0.1:
Afbeeldingslocatie: http://wss-coding.com/nitro/imghost/images/6456.png

AHCI aan:
Afbeeldingslocatie: http://wss-coding.com/nitro/imghost/images/4353.png

BOOT is wel nogsteeds langzaam als ik het verglijk met de oude firmware (0002)

Ik heb hem in Sata poort 4 gezet kan dit een probleem zijn op get gebied van de snelheid van mijn ssd?
Of is er iets mis met de ssd?

Iemand die weet wat dit probleem kan zijn :?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door r_AllocStarByte op 26-09-2011 14:19 ]

Verwijderd

Je controller staat op IDE modus, dat moet AHCI zijn. Zoek even naar de registry change om naar AHCI te kunnen wisselen. Daarna zou je 4K QD32 read score flink hoger moeten liggen.

• Exbloder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Of gewoon in de bios AHCI selecteren ipv IDE? Lijkt me een stuk minder omslachtig.

• r_AllocStarByte
haha jullie zijn super ik ben een aantal keer in mijn bios geweest en idd die stond op IDE ik ga het nu testen!! Tot zo.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 09:05
@Exbloder: dat is stap 2, als je Windows niet eerst middels een registry change compatible maakt met ahci boot, krijg je een prachtige blue-screen.

google eens ;)

• r_AllocStarByte
Jep ik zette et net in de bios naar ahci, reboote en blue screen :+

Misschien ook wel omdat mijn geheugen is overclocked..

Ram: 12GB DDR3 CL9(9-9-9-27) 1.64v (2x KHK1600C9D3K3/6GX)

Mvg

Verwijderd

Nee. Je krijgt een bluescreen omdat windows de drive gaat aanspreken met een IDE driver, terwijl je zojuist AHCI hebt gekozen in het bios. Om dat op te lossen moet je eerst de driver verwijderen/resetten mbv de register tweak, en vervolgens bij de eerstvolgende reboot de setting omzetten naar AHCI.

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 09:05
Om het helemaal simpel te maken, heeft Microsoft er zelfs een fixit programma voor gemaakt. klikken, rebooten, ahci instellen en klaar ;)

zie: Foutbericht wanneer u een Windows 7 of Vista-computer start nadat u de SATA-modus van het opstartstation hebt gewijzigd: STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE

• r_AllocStarByte
sl1000 schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:56:
Om het helemaal simpel te maken, heeft Microsoft er zelfs een fixit programma voor gemaakt. klikken, rebooten, ahci instellen en klaar ;)

zie: Foutbericht wanneer u een Windows 7 of Vista-computer start nadat u de SATA-modus van het opstartstation hebt gewijzigd: STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE
Heel erg bedankt voor deze link en tips! Ik ga het morgen testen. Het is nu best laat dus ik ga slapen.

Doei jongens! Nogmaals bedankt!
Pagina: 1