PC valt uit in POST als ik DEL druk ea.

Pagina: 1
Acties:

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:42

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Vanaf vandaag een zeer raar probleem..
Bij het uitzoeken van het laagst mogelijke voltage voor mijn GPU OC crashte mijn PC tot twee keer toe met een BSOD als in PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Voor zover mijn kennis over BSOD's gaat heeft dit helemaal nisk met de GPU te maken.

Nou, dat even als inleidend verhaaltje.

Ik heb dus nu het volgende probleem, als ik de PC opstart en ik druk op DEL voor de BIOS dan valt de PC meteen uit en herstart dan na 3-5 seconde uit zichzelf weer. Dit doet hij pas sinds vanavond. Heeft weken perfect gedraaid.

Druk ik niet op DEL dan start de PC normaal op maar is dus niet stabiel meer te noemen.

Als ik de CMOS even clear zodat de OC's en alles default staat start de PC op en kan ik zonder uitvallen op DEL drukken om even de SATA controller weer op RAID te zetten anders boot het systeem niet.

Doe ik dan F10 - restart en druk dan op DEL is het precies hetzelfde. Dus, OC heeft er geen effect op.

Hangen en opstarttroubleshooter doorgenomen en uitgevoerd voor het grootste gedeelte als in BIOS resetten, voeding even loskoppelen, RAM eruit en met 1 latje testen, geen HDD's, geen randapparatuur, ga maar door.

Ik heb echt geen flauw idee waarom hij dit doet en wat het veroorzaakt.

Wat ik nog kan doen is m'n 4x2GB Kingston helemaal eruit gooien en m'n OCZ Platinums er even insteken ook al staan die eigenlijk te koop ,andere voeding en andere GPU. (CM RP M520W en 9400GT 1GB DDR2 Passief).

Hier wil ik ivm. kabelmanagement enz liever niet aan beginnen dus als iemand een andere oplossing / reden voor het probleem weet, graag.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21
Heb je een ander PCI-e slot ? Ik heb zoiets vaags wel eens opgelost door de kaart in een ander PCI-e slot te steken. Op de 1 of andere manier resette dat wat memory mappings waardoor het geheel weer correct wilde werken. Het is een long-shot ik weet het, maar niet veel moeite en dus het proberen waard.

(PS... daarna kaart evt weer terugsteken in zijn oude slot..)

[ Voor 9% gewijzigd door Korvaag op 25-09-2011 22:09 ]

UNOX: The worst operating system

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:42

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Update:

Andere voeding geprobeerd: geen effect.
Andere GPU geprobeerd: geen effect.
Andere RAM: geen effect.
PC start normaal op en loopt tot nu toe normaal alleen kan nog steeds niet op DEL drukken in de POST.
Kom wel in de BIOS en PC gedraagt zich dan ook normaal als ik pas DEL druk in het RAID controller scherm.

Wat ik wel zag is dat de core unlocker steeds aanspringt. Ook zie ik in Windows dat er tijdens het typen soms een random "4" tussen staat. Ik denk dus dat ik het probleem heb gevonden.

Er is niks mis met m'n PC, alleen sinds ik voor de 20e keer m'n keyboard schoon heb gezogen met de Dyson is er iets mis met m'n keyboard / ontvanger / zender waardoor hij bij het inschakelen (bv. bij boot) naast DEL ook een 4 indrukt waardoor de core activator aanspringt en het systeem reboot.

Zal m'n ramplankje even uit elkaar halen en vooral de "4"toetsen controleren.

Zal ook even m'n defecte Trust ramplank opsporen en die testen. De Numpad mag dan wel niet meer werken na een aanvaring met een energydrink blikje, de rest doet het wel incl. DEL toets.

FYI: Ramplank in kwestie is deel van €20 setje: Logitech MK250.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~