Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Compaq 6830s werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• AeroXbird
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11 22:12
Hallo mede-tweakers,

Enige tijd geleden is mijn laptop ( een HP Compaq 6830S ) er mee opgehouden.
De garantie was er helaas al af, en ik wil dus nu het heft in eigen handen gaan nemen.
Het probleem met de laptop is, zodra hij aan gaat, het beeld zwart blijft, en er verder helemaal niets gebeurd.
Ik heb momenteel de hele laptop uit elkaar gehaald, moederbord heb ik los liggen en de componenten er los aangezet om te kijken of er iets gaat branden.
Heeft een van jullie een tip om mij te helpen?

Dankje,

AeroXbird.

Verwijderd

Vaak is het je videokaart die ermee ophoudt waardoor het beeld zwart blijft. Ik weet niet of je laptop een MXM videokaart heeft, zo niet dan moet je gewoon Ebay doorzoeken voor een nieuw moederbord.

Ik zou het nog met andere geheugens proberen en/of de CMOS proberen te resetten.

• BWBzz
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-11 11:55
Hij gaat verder wel aan? (lampjes die branden, fans die aanslaan?) geeft ie ook nog iets van een piepje? Dat ie bijvoorbeeld wel start, maar alleen niets wordt weergegeven op het beeldscherm. In dat geval zou het hoogstwaarschijnlijk de videokaart zijn inderdaad.
Het zou ook nog het moederbord kunnen zijn...

• AeroXbird
Ik heb het beeldscherm er los aan hangen, en ook nog een extra scherm ernaast in het geval dat het inverterbord van het scherm kapot zou kunnen zijn.
Lampjes gaan aan, de wifi en power lampjes gaan aan, blijven aan tot hij op een moment vanzelf weer uitgaat.
er gaat ook een lampje knipperen onder de sd kaart slot.

• AeroXbird
Sorry voor de bump maar ik dacht dat ik het nog een laatste keer zou proberen.
Ik heb foto's gemaakt van het chipset, en de grafische chip, misschien zou dit dingen wat kunnen verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/33y6grb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/wkgvtd.jpg