Toon posts:

Ssd ocz aggillty 3 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Hardware specs:
msi z68a-gd65 B3
i7 2600k
2x ssd's ocz aggillty 3 60gb firmware 2.13
2x msi 6950 twinfrozer III o/c
850watt corsair powersuply
waterkoeling troep enzo
software : windows 7 ultimate

ik zit met een raar probleem

ik had eerst 2 ssd's in raid0 van ocz aggitly 3 60gb (firmware update 2.13 allebei)
maar omdat dat geen trim ondersteunt in raid 0 onder windows7 zijn mijn schijven best redelijk vol na allelei spellen te instaleren en na uitspelen weer uninstaleren denk ik zo
dus ik dacht ik instaleer windows7 wel op 1 van me ssd's en laat me pc een tijd idle lopen zodat die trim funcktie weer alles kon herstellen.
want dat werkte namelijk niet met gewoon 1 verse windows onder raid 0
maar eenmaal windows geinstalleerd zie ik van de 60bg onder windows 58gb dan, Dat ik nog maar 15.3 gb van de 55.7 gb over heb. En dat na een verse windows 7 installatie.( lijkt mij sterk dat windows zo groot is he xD)
buiten dat die andere ssd waar windows niet op staat laat ie niet zien bij storage schijven bij deze computer.
terwijl die ssd wel staat bij device manager en in me bios ook. en bij de windows instalatie kon ik die ook gewoon zien.

dus mijn vraag:
hoe kan ik mijn ssd's weer krijgen zo als ik ze gekocht heb of in elk geval weer met me volledige capaciteit
en mijn andere ssd krijg ik ook maar niet te zien, enige tips ?

wat ik geprobeert heb :
voor het leeghalen van mijn ssd's heb ik die ocz tool geprobeert in lunix (die linux wat op de ocz site staat)
met secure erase ( ook precies zo als het op de forum staat )http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?89670-Bootable-Tools-for-OCZ-Vertex-2-3-Agility2-3-Solid3-Revo-and-Ibis-SSD-s

ik heb geprobeert me boot order te veranderen + me gewone hdd en dvdwriter uit me mobo te trekken
maar toen zag windows me schijf nog steeds niet bij storage devices maar nog steeds wel bij device manger

ik heb wat rond gehangen bij ocz forums om te achterhalen wat het nou is
bij google gezocht voor andere treads over dit probleem

enige tips nog iemand ?

vriendelijke groet

een leek :P

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

http://cmrr.ucsd.edu/people/Hughes/SecureErase.shtml

Die tool branden en runnen, dan worden alle geheugen blokken naar factory fresh gezet.
|

Die OCZ tool is ook secure erase, nvm...

[ Voor 15% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2011 21:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:40:
dus mijn vraag:
hoe kan ik mijn ssd's weer krijgen zo als ik ze gekocht heb of in elk geval weer met me volledige capaciteit
en mijn andere ssd krijg ik ook maar niet te zien, enige tips ?
Snelformatteren.

Maar ik snap echt niet wat je bedoelt. Je schijf is maar 55.6GB? Dat is correct. Windows rekent in veelvouden van 1024, OCZ rekent in veelvouden van 1000. Het resultaat:

60 000 000 000 bytes / 1000 / 1000 / 1000 = 60GB volgens OCZ
60 000 000 000 bytes / 1024 / 1024 / 1024 = 55.87GB volgens windows. Het verschil tussen 55.6 en 55.86 is waarschijnlijk te verklaren door de verborgen boot-partitie die windows 7 altijd aanmaakt.
Center for magnetic recording research? Werkt dat ook op een niet-destructieve wijze.. je weet wat ik bedoel voor SSD's?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 21:47 ]

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:45:
[...]

Center for magnetic recording research? Werkt dat ook op een niet-destructieve wijze.. je weet wat ik bedoel voor SSD's?
Secure erase is een commando. Bij SSD's heeft het het effect dat deze intern zijn data blokken opruimt.

Een HDD gaat anders om met een Secure erase commando. die gaat dan write / delete / write cycle doen voor absolute vernietiging. Afhankelijk van fabrikant.

[ Voor 32% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2011 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat snap ik

maar na een verse windows hou ik maar 15,3 gb over als vrije ruimte van de totale 60gb das dus veel te weinig over aangezien windows maar 15gb is ofzo dan zou ik dus nog 45 gb over moeten hebbe als vrije ruimte

Verwijderd

Topicstarter
maar het lijkt mij dat secure erase onder die ocz linux zou moeten werken tog ?

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Jah, dan zijn de drives weer helemaal clean en kun je ze weer in RAID0 hangen.

Verwijderd

Topicstarter
kreeg net 1 tip dat er waarschijnlijk jumpers achterop die slave ssd moet dan.zal zo is me achterkant van me kast opentrekken en kijken anders zie ik het niet zo

om die 2de ssd te laten zien in bij computer/harddiskdrives

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 21:55 ]

Verwijderd

Swordlord schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:50:
[...]

Secure erase is een commando. Bij SSD's heeft het het effect dat deze intern zijn data blokken opruimt.

Een HDD gaat anders om met een Secure erase commando. die gaat dan write / delete / write cycle doen voor absolute vernietiging. Afhankelijk van fabrikant.
Ahh. Ik wist niet dat zoiets bestond voor harde schijven. In dat geval moet het programma zelf alles op 0 zetten, en dat is aardig slecht voor je SSD.
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:50:
ja dat snap ik

maar na een verse windows hou ik maar 15,3 gb over als vrije ruimte van de totale 60gb das dus veel te weinig over aangezien windows maar 15gb is ofzo dan zou ik dus nog 45 gb over moeten hebbe als vrije ruimte
Draai eens http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/. Dan zie je meteen wat precies al je ruimte opslokt :)

Verwijderd

Topicstarter
lol heb die space sniffer aanstaan maar het zegt mij vrij weinig wat ik er mee kan

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het voor elkaar gekregen nu om de 2de ssd te laten zien bij storagedivice nu
die is btw wel gewoon 55.7gb van de 55.7gb

nu nog het probleem van de 1ste schijf die te vol is
met die spacesniffer word ikzelf niet veel wijzer weet niet precies wat het inhoud

Verwijderd

Je kan met space sniffer precies zien welke map veel ruimte inneemt.Als je bijvoorbeeld ziet dat C:\users\images 20GB groot is, dan weet je wat er aan de hand is.

Als je niets bijzonder ziet.. dan weet ik het ook niet. Mijn half jaar oude windows installatie met een spel erbij (Team fortress 2, 13GB) neemt 48GiB in op mijn SSD. Een verse installatie zou de helft moeten bedragen.

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
In windows 7, verkenner openen, kies organiseren, map en zoekoptiesopties, 2de tabblad weergave daarna aanvinken van alle bestanden weergeven en verborgen bestanden uitvinken, kan misschien uitkomst bieden.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het oop niet benniep had ik al geprobeert als eerste

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb zojuist TreeSize Free gebruikt op mijn SSD van 64GB (59.5GB in Windows).
De Windows folder is 22GB groot. Heb je misschien een windows.old staan?

Verwijderd

Topicstarter
thx hod85 denk dat ik nu wat wijzer ben geworden

ik ben er nu achter dat het pagefile.sys en hyperfil.sys is nu die zijn bij elkaar 28gb

heeft iets te maken met je ram ofzo kom ik achter maar hoe leeg ik dit of verwijder ik dit.
ben totaal niet bekend met dit programma of hiermee

Verwijderd

Hoe groot is hyberfile.sys? Je vermeld niet hoeveel ram je hebt, maar als je 8GB RAM hebt is je hyberfile ook 8GB Meen ik... Je pagefile is zelfs 1.5x je hoeveelheid RAM.

Je kan hibernate uitschakelen (google!) en de pagefile verkleinen (wederom google). Uitschakelen raad ik af: hem verkleinen is een betere optie als je het mij vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 16gb corsair ddr3 1600 9-9-9-24

Verwijderd

There's your problem :P Pagefile laag zetten en hibernate uitschakelen does the trick.

Verwijderd

Topicstarter
pagefile.sys is ook 16.3 gb
hyberfile is 12gb

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 21:49
hyberfil.sys wegmikken (dan kan je PC dus ook niet meer hybernaten!):

Command prompt--->run as administrator
powercfg –h off

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
kijk dit zijn opschieters :P

Verwijderd

Topicstarter
maarja 16bg is beetje overkill ook he maarja was in de aanbieding en ik hou niet van lege slots in me mobo naast zo;n mooie ek waterblok ;P

dank jullie wel voor de info en hulp in elk geval
Pagina: 1