Beste WEBbers,
momenteel ben ik bezig om een template in Joomla 1.7 naar eigen smaak aan te passen.
Ik heb een genest hoofdmenu met de volgende niveaus:
Zoals jullie misschien wel weten, hangt Joomla aan diverse menu-items css-classes die betrekking hebben op het menu item:
Wanneer ik op het linkje Teams klikt, levert dat de volgende html op:
Wanneer ik op Senioren klik:
Wanneer ik op Team 1 druk krijg ik de volgende HTML
En als laatste Samenstelling:
Natuurlijk zijn er ook meerdere hoofdmenu-items, ieder met hun eigen subitems.
Wat ik graag wil is het volgende:
Alle menu-items zijn normaliter
Probleem is dat nu alleen het toplevel rood wordt.
Ook wil ik graag dat als er over ieder menu-item gehoverd wordt, het volgende:
Ook dit werkt alleen maar op toplevel
Nu begint echter het lastige, ik wil dus voor ieder menu-item dat een actief kind heeft, dat hij #111111 wordt. Zonder dat ik daarvoor ul li ul li ul li wil doen in mijn css. Omdat ik niet weet hoe diep het menu ooit nog gaat worden.
Graag hierbij jullie expertise
Alvast bedankt
momenteel ben ik bezig om een template in Joomla 1.7 naar eigen smaak aan te passen.
Ik heb een genest hoofdmenu met de volgende niveaus:
Teams *Senioren **Team 1 ***Samenstelling ***Mededelingen ***Standen & Uitslagen ***Wedstrijdverslagen
Zoals jullie misschien wel weten, hangt Joomla aan diverse menu-items css-classes die betrekking hebben op het menu item:
Wanneer ik op het linkje Teams klikt, levert dat de volgende html op:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <ul class="menu"> <li class="item-110 current active deeper parent"> <a href="/index.php/teams">Teams</a> <ul> <li class="item-123 parent"> <a href="/index.php/teams/senioren">Senioren</a> </li> </ul> </li> <ul> |
Wanneer ik op Senioren klik:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <ul class="menu"> <li class="item-110 active deeper parent"> <a href="/index.php/teams">Teams</a> <ul> <li class="item-123 current active deeper parent"> <a href="/index.php/teams/senioren">Senioren</a> <ul> <li class="item-121 parent"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1">Team 1</a> </li> |
Wanneer ik op Team 1 druk krijg ik de volgende HTML
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <ul class="menu"> <li class="item-110 active deeper parent"> <a href="/index.php/teams">Teams</a> <ul> <li class="item-123 active deeper parent"> <a href="/index.php/teams/senioren">Senioren</a> <ul> <li class="item-121 current active deeper parent"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1">Team 1</a> <ul> <li class="item-133"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/samenstelling">Samenstelling</a> </li> <li class="item-125"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/mededelingen">Mededelingen</a> </li> <li class="item-134"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/standen-a-uitslagen">Standen & Uitslagen</a> </li> <li class="item-124"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/wedstrijdverslagen">Wedstrijdverslagen</a> </li> |
En als laatste Samenstelling:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <ul class="menu"> <li class="item-110 active deeper parent"> <a href="/index.php/teams">Teams</a> <ul> <li class="item-123 active deeper parent"> <a href="/index.php/teams/senioren">Senioren</a> <ul> <li class="item-121 active deeper parent"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1">Team 1</a> <ul> <li class="item-133 current active"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/samenstelling">Samenstelling</a> </li> <li class="item-125"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/mededelingen">Mededelingen</a> </li> <li class="item-134"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/standen-a-uitslagen">Standen & Uitslagen</a> </li> <li class="item-124"> <a href="/index.php/teams/senioren/team-1/wedstrijdverslagen">Wedstrijdverslagen</a> </li> |
Natuurlijk zijn er ook meerdere hoofdmenu-items, ieder met hun eigen subitems.
Wat ik graag wil is het volgende:
Alle menu-items zijn normaliter
- color: #FF0000;
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| #sidebar .module ul.menu li a { color: #FF0000; text-decoration: none; } |
Probleem is dat nu alleen het toplevel rood wordt.
Ook wil ik graag dat als er over ieder menu-item gehoverd wordt, het volgende:
- color: #111111;
- text-decoration: underline;
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| #sidebar .module ul.menu li a:hover { color: #111111; text-decoration: underline; } |
Ook dit werkt alleen maar op toplevel

Nu begint echter het lastige, ik wil dus voor ieder menu-item dat een actief kind heeft, dat hij #111111 wordt. Zonder dat ik daarvoor ul li ul li ul li wil doen in mijn css. Omdat ik niet weet hoe diep het menu ooit nog gaat worden.
Graag hierbij jullie expertise
Alvast bedankt
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time