Nieuwe Versterker en Speakers

Pagina: 1
Acties:

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01 22:12
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker en nieuwe speakers. Ik heb zo even mijn research gedaan en ben dan op het volgende uitgekomen.

Receivers/Versterkers :
Yamaha RX-V667 Zwart
€ 299,-
http://www.receiverstore....yamaha-rx-v667-zwart.html

Pioneer VSX-521 receiver
279.-
http://www.wehkamp.nl/bee...0000&F=2,3,4,17&PI=1&SM=5

Pioneer VSX-821 receiver
283.50
http://www.wehkamp.nl/bee...F2_F21_718225/?VA1=718222

Speakers :
Jamo S606 set van 2 speakers
314.10
http://www.wehkamp.nl/bee...0&F=1,2,19,4,17&PI=0&SM=5

Jamo S506 speakers (set van 2)
269.10
http://www.wehkamp.nl/bee...wzLwylj2nxxdndnDCjCIvN9vv

Of misschien tog :
http://www.vergelijk.nl/luidspreker/jamo/s_606_hcs3/

Dit heb ik een beetje onderzocht,
Mijn budget voor speakers is 250-350 euro
Receiver/Versterker ongeveer 250-400 euro

Iemand andere tips/suggesties dan hoor ik het graag.

mvg

Roland

Verwijderd

Hier worden we ook niet zoveel wijzer van. Op je short-list staan twee 5.1/7.1 Recievers en twee stereo speakersets. Wat il je nu eigenlijk? Hier kan ik geen chocolade van maken.

• rolandos582
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:26:
Hier worden we ook niet zoveel wijzer van. Op je short-list staan twee 5.1/7.1 Recievers en twee stereo speakersets. Wat il je nu eigenlijk? Hier kan ik geen chocolade van maken.
Op dit moment heb ik niks meer staan, heb mijn oude 7.1 harman karbon verkocht, en zoek nu een nieuwe. Het maakt niet uit of het 5.1 of 7.1 is. 7.1 heeft mijn voorkeur maar 5.1 is ook nog mooi.

En ook mijn speakers heb ik verkocht, en zoek nu nieuwe. Vandaar ook op mijn shortlist een setje jamo speakers. Maar als jullie andere suggesties hebben graag

Verwijderd

Mag het, gezien jou marginale budget (max 750 Euro), ook een 2.0 set zijn?

• rolandos582
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:44:
Mag het, gezien jou marginale budget (max 750 Euro), ook een 2.0 set zijn?
Wat had je in gedachten dan

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:54
Zo kan natuurlijk niemand je goed advies geven.

Waar komt het te staan, wat ga je er mee doen, wat moet er op aangesloten worden, wat moet het behalve geluid weergeven nog meer kunnen, wat voor muziek luister je, wat voor films kijk je, wil je in 1 keer klaar zijn of ga je op termijn uitbreiden? Waarom heb je voor de modellen gekozen die je noemt? Waarom heb je je Harman Kardon weggedaan?

Allemaal dingen die invloed hebben op wat voor jou de beste keuze is. Zonder die informatie kan dus niemand je goed advies geven, hoewel Gustav de gok blijkbaar wel aandurft.

• rolandos582
Anakha schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:54:
Zo kan natuurlijk niemand je goed advies geven.

Waar komt het te staan, wat ga je er mee doen, wat moet er op aangesloten worden, wat moet het behalve geluid weergeven nog meer kunnen, wat voor muziek luister je, wat voor films kijk je, wil je in 1 keer klaar zijn of ga je op termijn uitbreiden? Waarom heb je voor de modellen gekozen die je noemt? Waarom heb je je Harman Kardon weggedaan?

Allemaal dingen die invloed hebben op wat voor jou de beste keuze is. Zonder die informatie kan dus niemand je goed advies geven, hoewel Gustav de gok blijkbaar wel aandurft.
Waar komt het :

Het komt te staan in mijn Kamer/Studio,

Wat ga je ermee doen :
Ik ga er films mee kijken/ muziek mee luisteren/ radio

Wat word erop aangesloten :
Tv / Ps3 / Ipad / Mp3

Wat voor Muziek :
Remix/Top40/Raggea/Rap/hiphop

Wat voor Films ;
Trillers/Horror/Actie/

Ik ga in de toekomst wel uitbreiden, dat zeker, en heb mijn harmon karbon weggedaan omdat hij veroudert was, en de muziek niet meer mooi klonk. En aansluitingen waren ook verouderd.

Verwijderd

rolandos582 schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:58:
[...]

Waar komt het :

Wat ga je ermee doen :

Tv / Ps3 / Ipad / Mp3

Wat voor Muziek :

Wat voor Films ;
Trillers/Horror/Actie/

Ik ga in de toekomst wel uitbreiden, dat zeker, en heb mijn harmon karbon weggedaan omdat hij veroudert was, en de muziek niet meer mooi klonk. En aansluitingen waren ook verouderd.
Gelet op de hoogte van jouw budget, zal het moeilijk worden. en kun je ook geen al te hoge eisen stellen Veel verder dan je short-list zul je ook niet komen. Zeker niet als het minimaal 5.1 moet zijn.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tweedehands (in ieder geval de speakers) lijkt me de beste optie, marktplaats staat vol met goed betaalbaar maar mooi spul.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 13:32

jeka

Support your local club.

Ik zit voor mezelf te denken aan de Yamaha RX-V667 met Boston Acoustics A25 http://hificorner.nl/a25.html.

FCG

• Tommie12
  • Laatst online: 15:31
Geef in elk geval méér geld uit aan je speakers dan aan je versterker.
En tweedehands is een héél goede tip.
Speakers en versterkers verslijten amper, en de prijs zakt zeer snel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
Tommie12 schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:49:
Geef in elk geval méér geld uit aan je speakers dan aan je versterker. En tweedehands is een héél goede tip.
Speakers en versterkers verslijten amper, en de prijs zakt zeer snel.
Onderbouw dit eens, voordat je met loze kreten komt.....

K to the KillaZ

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:05

FeaR

In GoT we trust

KillaZ schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:35:
[...]
Onderbouw dit eens, voordat je met loze kreten komt.....
Jij hebt liever een over the top receiver/versterker en mindere speakers dan andersom?
Persoonlijk zou ik liever een receiver van 500 euro hebben en dan twee speakers van 750 de stuk in plaats van een receiver van 1000 euro en dan twee speakers van 500 euro de stuk.

Natuurlijk zal de tweede optie wel meer uit de speakers weten te halen. Maar het is niet zo dat de eerste optie extreem slecht is. Sterker nog, ken niet veel mensen waarvan de receiver duurder is dan de speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tommie12
  • Laatst online: 15:31
Er zijn genoeg testen die aantonen dat het verschil tussen versterkers ofwel onhoorbaar, ofwel miniem is binnen de normale 'huiskamergrenzen'.
Meestal betaal je extra voor toeters en bellen.

Bij speakers zit er nog een redelijk verband tussen kwaliteit en prijs.
Ik kan me niet inbeelden om topkwaliteit te krijgen voor 250€ aan een set speakers, en al helemaal niet als ze daarvoor een 5.1 moeten inpakken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• KillaZ
FeaR schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:39:
[...]

Jij hebt liever een over the top receiver/versterker en mindere speakers dan andersom?
Persoonlijk zou ik liever een receiver van 500 euro hebben en dan twee speakers van 750 de stuk in plaats van een receiver van 1000 euro en dan twee speakers van 500 euro de stuk.

Natuurlijk zal de tweede optie wel meer uit de speakers weten te halen. Maar het is niet zo dat de eerste optie extreem slecht is. Sterker nog, ken niet veel mensen waarvan de receiver duurder is dan de speakers.
Nee, ik sluit geen speakers die 3000 euro p.s. kosten aan op 1 van bovenstaande receivers, maar ik doelde meer op het feit of dit wel nuttig is met zo'n budget. Met een paartje A25 en 1 van bovenstaande receivers heeft hij een prima basisset, om later uit te bereiden, maar zo'n kreet zonder onderbouwing is helaas iets wat je heel veel hier op GOT ziet tegenwoorden.

Daarnaast is een setje A25 icm een goede pre en eind versterker menig ander setje de baas volgens velen....Een bewijs dat speakers niet veel hoeven te kosten om toch een goed geluid neer te zetten.
Er zijn genoeg testen die aantonen dat het verschil tussen versterkers ofwel onhoorbaar, ofwel miniem is binnen de normale 'huiskamergrenzen'.
Meestal betaal je extra voor toeters en bellen.

Bij speakers zit er nog een redelijk verband tussen kwaliteit en prijs.
Ik kan me niet inbeelden om topkwaliteit te krijgen voor 250€ aan een set speakers, en al helemaal niet als ze daarvoor een 5.1 moeten inpakken.
Gedeeltelijk met je eens, ook bij een budget van 500 euro is het verschil tussen een yamaha en een marantz prima te horen op dezelfde speakers.

Hoeveel mensen geven over 1,5K uit als we het over "huiskamer" grenzen hebben. 80% van de mensen gaat naar de mediamarkt en koopt voor 400 euro een alles in 1 oplossing of, nog erger, legt 1500 euro neer voor een Bose systeem :X

Met dit budget moet de TS niet al te veel verwachten als hij ook nog eens 5.1 wil.

K to the KillaZ

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

rolandos582 schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:58:
[...]

Waar komt het :

Wat ga je ermee doen :

Tv / Ps3 / Ipad / Mp3

Wat voor Muziek :

Wat voor Films ;
Trillers/Horror/Actie/

Je hebt een "oude" Harmon Kardon 7.1 (!!!) weggedaan omdat ie verouderd was en niet meer mooi klonk en de aansluitingen verouderd waren? Hoe kan dat nou? Hier haak ik af hoor. Ten eerste omdat het erg onwaarschijnlijk is (zeker een versterker slijt gewoon niet/nauwelijks laat staan een nog vrij nieuwe 7.1)
Of heb je je oude versterker opgeblazen ofzo?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

KillaZ schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:53:
[...]Nee, ik sluit geen speakers die 3000 euro p.s. kosten aan op 1 van bovenstaande receivers, maar ik doelde meer op het feit of dit wel nuttig is met zo'n budget. Met een paartje A25 en 1 van bovenstaande receivers heeft hij een prima basisset, om later uit te bereiden, maar zo'n kreet zonder onderbouwing is helaas iets wat je heel veel hier op GOT ziet tegenwoorden.

Daarnaast is een setje A25 icm een goede pre en eind versterker menig ander setje de baas volgens velen....Een bewijs dat speakers niet veel hoeven te kosten om toch een goed geluid neer te zetten.
De A25 van Boston Acoustics schijnen dan wel weer speakers te zijn die wel wat vermogen lusten. En over de kwaliteit van de A25 twijfel ik nog steeds. Je leest tegenwoordig meer en meer dat het leuke speakers zijn voor het geld, maar dat kreten als "speakers wegspelen van vele malen de prijs" redelijk overdreven zijn. Wil niet zeggen dat je voor 750 euro een leuke set neer kan zetten met een paar A25 als basis.

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-01 17:33
Ik heb nog een mooie JBL Northridge Cinepack 5.1 speakerset te koop.

Deze heb ik 2 1/2 jaar in gebruik gehad maar mag nu voor een mooi bod weg (dus niet €350)
Ik wil toch weer terug naar een stereo opstelling.

• KillaZ
FeaR schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:05:
[...]

De A25 van Boston Acoustics schijnen dan wel weer speakers te zijn die wel wat vermogen lusten. En over de kwaliteit van de A25 twijfel ik nog steeds. Je leest tegenwoordig meer en meer dat het leuke speakers zijn voor het geld, maar dat kreten als "speakers wegspelen van vele malen de prijs" redelijk overdreven zijn. Wil niet zeggen dat je voor 750 euro een leuke set neer kan zetten met een paar A25 als basis.
Dat geloof ik ook niet, niet voor niets geeft Marcel van HCHifi aan dat voor 500 euro per paar je ook een paartje Tannoys hebt die net wat strakker spelen. Maar voor 200 ~ 250 euro heb je een setje wat zeker weten beter speelt dan alle totaaloplossingen in een willekeurige Media Markt.

De A25 schijnen echt lekker te klinken met een dedicated eindtrap. Daar heeft Roger dan weer ervaring mee op het HTforum. De vloerstaanders schijnen ook hun mannetje te staan, maar die zijn 250 euro p.s.

Conclusie: Voor 700 euro een complete 5.1 set met kwaliteit ga je niet redden, tenzij je een totaaloplossing neemt.

K to the KillaZ

Verwijderd

Of bijvoorbeeld:

Marantz NR1501 met 5x Monitor Audio BR1 of 5x Dali Concept 1.
Dan mis je natuurlijk nog wel de subwoofer..

Maar als dit al kan met producten uit de winkel, dan kom je met tweedehands vast een heel eind.

• rolandos582
In principe vind ik een goed 2de hands setje ook prima om mee te beginnen en verder uit te breiden, alleen wat is dan goed om 2de hands te halen?

----------------------------------------------

Deze heb ik 2 1/2 jaar in gebruik gehad maar mag nu voor een mooi bod weg (dus niet €350)

Iemand zijn mening hierover?

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Learn something new every day.

• KillaZ
@Rolando: De ibood van vandaag is een prima begin als 5.0 set.
Het enige wat je dan nog mist is een subwoofer die je 2e hands kunt oppikken van 150 tot 500 euro en zelfs meer.

K to the KillaZ

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor 750 euro kan je ook een Jamo S606 HCS kopen en dan een losse receiver. De S600-lijn is gepositioneerd boven de nu aangeboden S-400 serie. De S606 HCS3 plus leuke subwoofer plus receiver moet te doen zijn voor het geld, de S606 HCS5 en dan alleen een receiver ook.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
rolandos582 schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:57:
In principe vind ik een goed 2de hands setje ook prima om mee te beginnen en verder uit te breiden, alleen wat is dan goed om 2de hands te halen?

----------------------------------------------

Iemand zijn mening hierover?
Ben zelf ook in het bezit van de JBL serie en bevalt uitstekend, zeker voor de prijs. Ik zou absoluut aanraden om 2e hands te beginnen dan heb je voor een leuke prijs aardig wat apparatuur en kan je kijken hoe het bevalt zonder er een buil aan te vallen. En als het niet bevalt verkoop je het gewoon weer voor dezelfde prijs. Als je nieuwe spullen koopt is de afschrijving gigantisch.

Eerst begonnen met de E80 in stereo en vervolgens uitgebreid naar 5.1. Eerst de center EC25 erbij gekocht en daarna een paar E20. In totaal was ik 300 euro kwijt voor het hele setje zonder sub. Voor dit geld is er niets beters te koop denk ik.

Positief aan de JBL's is het vermogen; ze kunnen echt heel hard zonder te vervormen of andere rare fratsen. Middentonen zijn erg goed wat een mooi vol geluid geeft. De helderheid is goed, ik heb wel de treble wat hoger gezet (persoonlijk). Meest verrassend zijn nog de E20's denk ik, zit echt een erg goed geluid in voor zulke kleine speakers.

Zwakke punt van de cinepack serie zijn de lage tonen en subwoofer. De sub E150 is is te licht en gaat niet diep genoeg, de 2 E80's gaan ook niet heel diep . Ben je geen die-hard fanaat dan is het geen probleem. Voor mij wel dus een klipsch RW-12D erbij gezet, absoluut een wereld van verschil (mag ook wel want de sub was net zo duur als de 5 JBLS :9 )

Kortom - ik zou 2e hands gaan shoppen. Je moet wel een beetje geluk hebben, maar op deze manier kan je gigantisch besparen en toch mooie spullen kopen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
KillaZ schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:43:
Het enige wat je dan nog mist is een subwoofer die je 2e hands kunt oppikken van 150 tot 500 euro en zelfs meer.
Prijs is aardig inderdaad, leuke versterker. SCS426 is alleen wel heel erg veel "karton" naar mijn idee, maargoed daar is de prijs ook naar. Hoe kan een vloerstaande luidspreker nu maar 8kg wegen bijvoorbeeld?

Op de foto's ziet de Jamo er best aardig uit, heb er ook naar gekeken toen ik speakers nodig had. Naar de winkel gegaan om ze te bekijken maar dat viel toch zwaar tegen. Erg gammeltjes allemaal en toen had ik ze nog niet eens beluisterd.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• rolandos582
KillaZ schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 08:43:
Is het het geld waard? En als ik deze set haal, kan ik dan later ook nog een andere receiver erbij halen?

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 15:17

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou nooit een set halen van reciever en speaker met in m'n achterhoofd de gedachte "ik haal er een andere reciever bij"
Dus als je denkt dat de reciever niet naar jouw smaak is, zou ik deze aanbieding laten liggen.

De aangeboden set is een leuke combi, maar niet bedoelt voor veeleisende audiofielen. De speakers zijn ook niet zo goed dat ik ze daarvoor zou aanschaffen en de reciever zou vervangen.
Als je nu een set wilt voor een mooi prijsje is dit misschien wel wat voor je. Ik ben zo zelf in december wat meer in het hele 'audio' gebeuren gestapt. (door een ibood met de 508 onkyo en speakers). Maar je moet je er wel van bewust zijn dat dit min of meer "instap" modellen zijn. Voor mij toen een hele sprong voorwaarts :)
Overigens heb ik er inderdaad een subwoofer bijgehaald voor met name films (die ik veel kijk)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
NVM, te snel geweest :(

[ Voor 88% gewijzigd door kevinvdw op 27-09-2011 14:08 ]

Pagina: 1