Nieuwe laptop HP 625 XN843EA minder garantie dan 1 jaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een nieuwe HP 625 XN843EA Laptop, deze heb ik besteld bij GSM.nl.

Na eens door de HP software gebladerd te hebben kom ik tot de conclusie dat er bij het garantie termijn staat dat deze al loopt vanaf februari 2011, terwijl ik de laptop pas 1 week in mijn bezig heb ?

Verder staat er ook bij de accu dat deze al 191 dagen oud is, maar wel pas 4 laad-cycli achter de rug heeft.

Wat ik mij dus afvraag is heb ik dan nog wel recht op 1 jaar garantie tellende vanaf september? of ben ik in deze benadeeld aangezien de garantie status aangeeft dat de garantie al loopt sinds februari ?

Enige duidelijkheid hierin zou zeer welkom zijn :>

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De garantie loopt via de winkel zelf. Die zal je een jaar garantie moeten bieden, ookal ben jij de 3e eigenaar van deze laptop en ligt hij al 3 jaar in het schap.

Dit is trouwens meer iets voor SF. Een schop daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Al contact opgenomen met GSM.nl? Mogelijk is dit een exemplaar wat geretourneerd was door iemand met de wet koop op afstand. Dat tast jouw rechten niet aan, maar bespreek het eerst met de verkoper zoals Darkstone al aangeeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even in Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie. Hier staat een hoop info in aangaande garantie.

In dit geval zou ik even contact openemen met GSM.nl en vragen of er enige beperkingen zijn aangezien de laptop al als geregistreerd staat. Gewoon even zwart op wit krijgen dat men je daarin niet zal beperken (ook al is dat eigenlijk dubbelop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Bedankt voor bovenstaande reacties!

Ik zal morgen dan inderdaad even contract gaan opnemen met GSM.nl aangezien ik later niet voor verrassingen wil komen te staan mocht mijn laptop vroegtijdig overlijden.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Misschien een refurbished model of via een broker uitgeleverd, zou ik als klant zeker even over aan de bel trekken, jij hebt immers een nieuw product besteld.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:36

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waarschijnlijk heb je de garantie bekeken via de website van HP of HP software tooling. Deze gaan uit van de fabricage datum van de laptop. Wanneer de laptop langere tijd ergens in opslag heeft gelegen voordat jij hem hebt gekocht, dan lijkt het inderdaad dat je te weinig garantie hebt gekregen.

Dit mag voor jou absoluut geen probleem zijn; ten eerst verloopt jouw garantie via de Winkel/verkoper, daarnaast geldt voor jouw de factuur datum als begin datum van de garantie. Het is dus wel van belang de factuur van de laptop wel te bewaren, maar dat lijkt mij duidelijk voor dergelijke produkten. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1