Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst excuses voor de waardeloze topictitel, ik wist niet hoe het beter te omschrijven in steekwoorden.

Het is als volgt: mijn mediacenter (al een jaar ong in gebruik) draait altijd alles prima. Alle films/series/watdanook werkt naar behoren. Echter, nu wilde ik net een film opzetten, mist er een "gedeelte" van het geluid.

Hoe bedoel je mist, nou, de achtergrondgeluiden zijn duidelijk hoorbaar (denk aan iemand die zijn sleutels weggooit, glas dat breekt, enzovoorts) maar de stemmen en gesprekken van personen zijn slecht als een zeer zachte brom op de achtergrond aanwezig.

Wat heb ik al geprobeerd:

-Film afspelen op mijn laptop: geluid werkt naar behoren (laptop gebruikt ook realtek HD audio, net zoals de mediacenter)
-Andere film afspelen op mediacenter: daar werkt het geluid prima
-Drivers verwijdert van geluidskaart, nieuwste gedownload en geinstalleerd(realtek HD audio)
-PC opnieuw opgestart(duh...)
-Aansluiting speakers gecheckt, niks mis (Logitech Z-2300, ook al werken andere films prima...)
-Afgespeelt met VLC media player en Windows Media Player

Nu ben ik toch even uit mijn opties. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie/nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

Welke geluidsdecoders worden er gebruikt als je de film afspeelt? Het lijkt er haast wel op dat je het center kanaal mist. Daar worden normaliter stemmen op afgespeeld. (bij 5.1 input tenminste).

Probeer anders dit eens:
Download media player classic home cinema
Download AC3filter
Zorg dat AC3filter prioriteit heeft (options --> external filter --> AC3filter toevoegen en op "prefer" zetten).

Speel je film af en check welk decoderpath gebruikt wordt (play --> filters) en check of AC3 filter gebruikt wordt. Dan op AC3filter klikken en kijken naar input en output. Eventueel kiezen voor auto matrix in het mixer tabblad.

Overigens, welke codecs gebruikt de film? En in welk formaat staat je geluid gecodeerd?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is 2.0 aac audio. Hoe kan ik precies zien welke decoders er worden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:34:
het is 2.0 aac audio. Hoe kan ik precies zien welke decoders er worden gebruikt?
check je filters. Het ligt wel aan de gebruikte software. MPC HC is het filters, WMP heb ik geen flauw idee van. Ik vond dat zo verschrikkelijk dat ik het eigenlijk nooit gebruik. VLC media player heeft zijn eigen codecs.

Overigens is het wel vreemd dat je bepaalde stemmen niet hoort bij 2.0 geluid. Weet je zeker dat het geen equalizer instellingen zijn? Of misschien de "karaoke" instelling in je geluidsdriver?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik heb het maar opgegeven en de laptop even aan de pc gekoppeld om de film te kijken. Blijft vreemd, ik heb ondertussen 20verschillende andere video-files afgespeeld, en die doen het allemaal perfect. Misschien ergens toch een stukje incompatabiliteit met de ingebouwde geluidskaart, ik weet het niet.

Zeker gezien het feit dat VLC echt alleen eigen codecs gebruikt had het daar in ieder geval anders moeten zijn, was dat het probleem geweest.

Anyways, ik geef het even op tot ik weer een probleem tegenkom, en dan ga ik denk ik toch maar voor een los geluidskaartje van een paar euro, een herinstallatie is helaas te veel moeite, mediacenter is nu net helemaal naar wens ingericht :+
M2M schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:49:
[...]

check je filters. Het ligt wel aan de gebruikte software. MPC HC is het filters, WMP heb ik geen flauw idee van. Ik vond dat zo verschrikkelijk dat ik het eigenlijk nooit gebruik. VLC media player heeft zijn eigen codecs.

Overigens is het wel vreemd dat je bepaalde stemmen niet hoort bij 2.0 geluid. Weet je zeker dat het geen equalizer instellingen zijn? Of misschien de "karaoke" instelling in je geluidsdriver?
Pagina: 1