Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem FreeNAS 8.0 onder Oracle VM Virtualbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Om tot een goede samenstelling van mijn uiteindelijke server/nas of mediacenter te komen, wilde ik beginnen om te kiezen tussen FreeNAS en een Windows oplossing. Daarvoor heb ik FreeNAS 8.0 geinstalleerd onder Oracle VM Virtualbox. De FreeNAS versie is FreeNAS-8.0.1-RC2-i386 (7813).

De installatie is zonder problemen verlopen, alleen stuit ik op een probleem. Waardoor ik geen millimeter verder kom, ik kan namelijk geen Volumes aanmaken. Wat ik ook probeer, welke instellingen ik ook kies ik krijg steeds de error zoals hier onder te zien is.

Wie o wie kan mij verlossen van dit probleem? Op internet kan ik er niks over vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/7196/freenas.jpg

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Heb je meerdere schijven aan die virtual toegekend?
Zo nee, dan probeer er eens een toe te voegen van ong. 10 gb dan kun je altijd even wat proberen.
Ik heb zelf een hele tijd op freenas gedraaid, niks mis mee verder alleen is en blijft het linux en ik swap nogal graag met schijven tussen pc's en servers en als het dan allemaal NTFS is dan is het wal handig.
Volgens mij zit die support nu wel volledig in versie 8.0.
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik zou zeggen voeg een 2e schijf toe mount die in de freenas formatteren SMB aan en gaan met die banaan.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies wat ik heb gedaan. Ik heb drie extra schijven aangemaakt om een RAID-Z te kunnen draaien. Maar ze willen dus niet formatteren. Door die GPT error.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem kunnen oplossen, door de controller van IDE om te zetten naar SATA.