Wat gebruik zoveel geheugen?????

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
hallo, ik wete niet waar ik deze topic het beste kon zetten want het betref hardware, software en windows..

Maar het gaat om het volgende, ik heb dus 128 ram, nu blijkt olgens een progje, dat vaak al 60-70% daarvan in gebruik is, soms zelfs 100 terwijl ik gewoon op got zit ofzo. wat zuipt er zoveel geheugen, en waarmee kan ik dat beperken? ik speel van ut en daar kun je wel wat extra geheugen bij gebruiken. Ik eet dat win veel vraagt, maar zoveel? Kan ik het beter instellen?
alvast bedankt, mzzl

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb in ene PC 128MB ik heb daarop 3Dstudio Max zodanig gebruikt dat ie 276 MB nodig had dat werd dus extreem swappen
dus ik moest eigenlijk meer dan 256MB hebbe dan had ie een beetje geswaped.liefst 512MB

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Welke windows gebruik je? Met win2k is dit HEEL normaal. Met win98 kan het trouwens ook makkelijk. Als je een tijdje bezig bent geweest. Windows laat een heleboel in zijn geheugen staan. Daarom start Paint de 2e keer altijd veel sneller op :-)

Verwijderd

1. search, zijn al tig topics over geweest.
2. als een prog. geheugen nodgi heeft geeft ome Bill dat pas vrij, heeft een prog. geen mem nodig, dat pikt ome Bill dat in, zo issie wel, inhalige zak >:)

(voordat het gezeik losbarst; joke indended)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Welke windows gebruik je? ik neem aan win98 of ME.

in de win9x kernel(dus ook winME) zit een soort lek waardoor je geheugen niet geleegd wordt en soms gewoon on niets gevuld wordt.

Het ligt er ook aan hoeveel je geinstallerd hebt op je computer. Ik heb me hele systray volstaan(na gewone opstart) met van die prut wat betekent dat ik nogal veel op de achtergrond heb draaien. Gelukkig heb ik nu 384MB ram dat veel opgelost heeft bij mij. het geheugen is spotgoedkoop op dit moment dus waar wacht je op.

btw ik heb gehoord dat het niet veel uitmaakt dat je boven de 256MB ram zit met win9X omdat die er niet goed mee om kan gaan?
klopt dit?

specs

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Nee, ik heb zoals je kunt zien 1024 Mb ram en draai win98SE/win2k.
In win98SE geen problemen, hij gooit het wel altijd vol tot aan ongeveer 600 Mb (met wat, wie weet het maar hij doet het wel).

• Tripp

Tripp

Wreah

dan kan win9x toch in principe niet juist met het geheugen omgaan? want dattie het ram voor 600Mb vult(met allerlei sjit) geeft toch aan dat win9x gewoon brak omgaat met ghet geheugen.

w2k doet dit niet(toch)
kheb namelijk geen ervaringen met w2k. me HD is maar 13,6GB arGGGG

specs

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
wow sick_nick, je pc kick echt aars ja, wat doe je ermee? heb je dat gewoon in de winkel gehaald?
Maar iig bedankt, het wordt toch weer tijd voor wat extra ram. ik gebruik btw 98se.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb hier in me eigen pc 2 gb in zitten en die knalt hij helemaal vol met 98 en win 2000 cleant hij hem af en toe

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
w2k doet dit niet(toch)
kheb namelijk geen ervaringen met w2k. me HD is maar 13,6GB arGGGG
Win2K doet het geheugenmanagement perfect ja.

Harddisk 13,6GB te klein voor Win2K ?? Denk ut nie... ik heb 6,4GB en hij draait perfect.

Verwijderd

Wat moet je met geheugen als het leeg blijft staan ..

• Tripp

Tripp

Wreah

Op dinsdag 20 maart 2001 21:55 schreef TimMer het volgende:

[..]

Win2K doet het geheugenmanagement perfect ja.

Harddisk 13,6GB te klein voor Win2K ?? Denk ut nie... ik heb 6,4GB en hij draait perfect.
ik bedoel met die 13,6 GB niet dqattie te klein is voor w2k maar ik heb hem al vol staan met andere rotzooi.

verder wil ik winME houden omdat dat iets gemakkelijker gaat met gamen. maw ik wil dus graag w2k en winME(dualboot dus). en daar is die 13,6 GB echt wel te klein voor. rekening houdende dat ik @home heb(lekker zuigen)

specs

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:48
Windows gooit je RAM vooral vol met FileCache: het onthoud alles wat je doet het liefst zo lang mogelijk, voort geval je het nog eens wil doen (op zich niet zo heel gek bedacht, toch??:9). Als je dat RAM leeg wil hebben terwijl je het niet gebruikt kun je een proggie nemen dat het leegt: CPUCool kan het... Powerbar ofzo geloof ik ook.

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

ik zit er dus ook aan te denken om 256mb extra ram te kopen.
allen vraag ik me af of mijn mobo daar geen problemen mee zal hebben.

(2x 128 mb nu)

zal er eens een topic over starten :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

Op dinsdag 20 maart 2001 21:19 schreef Zwaluw het volgende:
Welke windows gebruik je? Met win2k is dit HEEL normaal. Met win98 kan het trouwens ook makkelijk. Als je een tijdje bezig bent geweest. Windows laat een heleboel in zijn geheugen staan. Daarom start Paint de 2e keer altijd veel sneller op :-)
dat heet cache en dat gebeurd met alle software. is normaal dus. maar win98 laat inderdaad teveel in het geheugen zitten.
ook onder win2K gebeurd dit (cachen)

leuk detail, als ik een zwaar programma heb gedraaid onder win2K heb ik achteraf meer geheugen vrij (20 mb of meer)

This too shall pass

Pagina: 1