Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[video] Ondersteuning voor andere codecs dan H.264

Pagina: 1
Acties:

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
Tweakers.net gebruikt HTML <video> als fallback als er geen Flash aanwezig is, en daar ben ik wel blij mee. Wat alleen jammer is, is dat de video alleen als H.264 aangeboden wordt. Dat werkt niet bij alle browsers (alleen Safari en Internet Explorer doen het nog voor zover ik weet). <video> ondersteunt echter meerdere videostreams, zodat je alternatieven aan kan bieden. Daarom wil ik graag aanvragen of videos ook in Theora of VP8 aangeboden kunnen worden.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Goed punt. Ik vraag me alleen af hoe groot de use case is. Ik heb nog geen dergelijke melding gekregen dat iets niet werkt

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52
Misschien dat er weinig mensen zijn die geen Flash hebben, maar in principe ondersteunen Firefox, Opera en de meest recente Chrome versies geen H.264. Ik persoonlijk heb Flash uitgeschakeld onder Opera wegens absurd geheugengebruik van de plug-in, en het feit dat ie regelmatig crashed. Verder kan ik me voorstellen dat jullie in de toekomst HTML5 <video> als default aan willen gaan bieden, en Flash de deur wijzen :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Ik zou het alleszins appreciëren indien er een alternatief was voor de H.264 codec. Sinds kort heb ik net zoals TGEN mijn Flash plugin uitgeschakeld in Firefox omdat deze toch 99% van de tijd ingezet wordt voor elementen die ik niets eens bekijk. Op video's van Tweakers na mis ik eigenlijk niets door mijn Flash plugin uit te schakelen.

Ik denk zelfs dat de use case voor het gebruik van Theora of VP8 zelfs hoger zal liggen dan H.264, aangezien de mensen die Flash uitschakelen meestal niet de standaard IE-gebruikers zijn. In ieder geval, ik zou er zeker gebruik van maken!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:54
video's doen het bij mij uberhaubt niet in de laatste versie van chrome. zit altijd filmpjes te kijken in IE op tweakers.