cpu koeler stopt na plaatsen geheugen.

Pagina: 1
Acties:

• Leo 1948
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Na plaatsen van het ddr2 geheugen in de Asus Pundit geeft de pc 1 piepje, alles blijft werken ook de cpu [warm] voeding ect. alleen de cpu koeler stopt. Wanneer ik het geheugen verwijder blijft de cpu koeler aan,
met uiteraard de bijbehorende piepjes door gebrek aan geheugen. Ik snap het niet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:54

D4NG3R

kiwi

:)

Lijkt me toch duidelijk? Hoogstwaarschijnlijk is je RAM kapot?

Test het eens in andere sloten of in een andere computer. Mocht het in een andere PC wel werken is je Mobo of CPU kapot.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:42
je info is wel erg beperkt, kijk eerst eens in de handleiding van je mobo wat dat ene piepje betekent.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Leo 1948
  • Niet online
Het RAM geheugen kan ik wel even testen in een andere pc. 1 piepje zegt dat dat de pc gecheckt is en
is oké. Meerdere piepjes of contant iets met de hardware zoveeel verstand heb ik er ook niet van.
Ik vind het alleen zo gek dat als het geheugen eruit is de koeler wel blijft werken. CPU is goed en ook
de koeler zelf. Stel RAM en cpu zijn goed, zal dan het mobo kaduk zijn?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-02 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Welk soort RAM geheugen heb je, welk moederbord, welke CPU, welke koeler, staat je RAM op de lijst van ondersteunde types (van je moederbord), ...
Mijn glazen bol is sinds vorige week stuk, dus zonder die info ben ik niks.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Mavamaarten schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:16:
Mijn glazen bol is sinds vorige week stuk, dus zonder die info ben ik niks.
+1 :D

Het lijkt er toch op dat je geheugen kapot is. Kijk eens in je handleiding wat die piepjes betekenen, dat helpt echt heel veel. Een beetje piepjes tellen kan iedereen wel...;)

• Leo 1948
  • Niet online
Het gaat om een Asus Pundit P1-PH1 welke ik kocht zonder hdd, cpu/koeler en geheugen. De cpu P4
komt uit een werkende pc. Hdd had ik ook nog alleen geen geheugen. Volgens de Asus lijst kwam de
Kingston KVR667D5N2/512/1Gb in aanmerking. Via Tweakers heb ik een bankje van 512 Mb kunnen overnemen, alles in elkaar gezet maar na ongeveer 2 sec valt cpu koeler stil voor de rest blijft alles
in de pc aan ook de cpu zelf. Daarna geheugen verwijderd en blijft de koeler wel werken. Al is 1 van de componenten defect, ik heb nog nooit meegemaakt dat de ventilator uitvalt of is dat in een barebone anders geregeld, valt de voeding nog onder verdenking? Over piepjes kan ik niets vinden in de handleiding.
Pagina: 1