• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40
Goedendag,

Sinds gisteren vreemde problemen met mijn pc,

Vrijdag avond nog paar uur badcompany 2 gedaan zaterdag kamer schoon gemaakt voorkant van me systeemkast schoon gestofzuigd en daarna zijn de problemen gekomen...
Dat stofzuigen doe ik wel vaker dus ik kan me onmogelijk voorstellen dat daar iets mee is gebeurt.

Wat me wel opviel was mijn Mitsumi card/floppy reader (die zat tussen de reset en powerknop in) sinds gisteren iets probeerde te laden wat er niet inzat. Kreeg ook direct in windows een melding van leesfout op dat station: annuleer/doorgaan/opnieuw, drukte ik op opnieuw zag ik activity led op de mitsumi knipperen en daarna kwam de melding terug.

Goed mitsumi reader stroomkabel losgekoppeld begint het ding te tikken (ook pas na tijdje gevonden dacht eerst dat het me HD was) gisteravond ook de floppydata kabel eruit gehaald voila geen getik meer en weer bijna 2uur kunnen gamen totdat hij weer spontaan reboote en ik naar bed ging :p

Vandaag de mitsumi er in zijn geheel uitgehaald en verder gaan onderzoeken aangezien het nu wel een oude auto lijkt die eerst 5 of 6x moet proberen voordat hij uit eindelijk doorloopt dus echt: aan, uit aan, uit aan, uit en dan na keer of 10 loopt het systeem door.

Rebooten vind nu ook plaats bij bv: browsen, mail lezen, filmpje kijken op youtube dus gewoon zeer random.

Specs:
Windows XP SP3
Intel E6850 @ 3Ghz
Gigabyte X38-DS5
Zalman 600HP
Corsair Dominator 2GB
Sound Blaster Audigy
Gigabyte GTX560 TI OC
Samnsung spinpoint 500GB
Dvdrom + Dvdwriter
(Automatisch herstarten heb ik nog speciaal uitgezet zodat ik een bsod zou krijgen niet dus)

Systeem is nu redelijk gestripped zijkanten+voorkant eraf dvddrives los gekoppeld externe kaarten eruit etc dus kan ook niet in me reset knopje zitten die heb ik losgekoppeld.

What next? ik begin me voeding te vermoeden heb alleen zo op moment geen ander liggen om te testen, Ja een Zalman 400HP maar die mist 4pinnetjes bij de atx stekker? :s

Echt vervelend dit ben al maand bezig met nieuw systeem uitzoeken komt echt op slecht moment dit :(
heb eventueel een filmpje van het aan/uit gedoe hoor wel of dat nodig is.

Alvast bedankt voor het lezen van die lap tekst en de eventuele tips!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:49
Heb je ook de mogelijkheid om de temperaturen uit te lezen in windows? misschien is het een soort van overhitting van de CPU of GPU en gaat hij daarna rebooten? Staat er misschien ook iets in de eventlogs van windows?

Probeer anders eens je bios te resetten naar default instellingen, en kijken of hij het dan nog doet?

• Pimmuz
Senaxx schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:19:
Heb je ook de mogelijkheid om de temperaturen uit te lezen in windows? misschien is het een soort van overhitting van de CPU of GPU en gaat hij daarna rebooten? Staat er misschien ook iets in de eventlogs van windows?

Probeer anders eens je bios te resetten naar default instellingen, en kijken of hij het dan nog doet?
Moet ik wel in de bios kunnen komen maar zal het even proberen!

Eventlogs had ik gisteren nog gekeken niks bezonders alleen dat windows time synchronisatie mislukt was, Overhitting is vrij lastig te controleren aangezien hij na de reboot niet in 1x aangaat maar dus meerdere keren aan/uit. Op moment dat ik dan terug ben in windows geeft speedfan aan dat alles onder de 45c zit.

• Senaxx
Bios moet je toch wel gewoon in kunnen komen tijdens het opstarten? (meestal del, of F2), en ik bedoel meer dat je de temperaturen meet tijdens dat als hij wel opgestart is. Dat je gewoon bezig gaat met je pc, en dan de temperaturen monitort, zodat je weet op wat voor temperatuur hij zat voordat hij gaat rebooten. Veel PC's hebben namelijk zo'n fail-safe optie, zodra de CPU / GPU boven een bepaalde temperatuur komt dat er een reboot volgt.

Het gedeelte wat je zegt over dat hij niet meer in 1x aangaat kan ook iets misschien met de voeding te maken hebben. Dat hij in een soort veiligheids modus gaat (dit heb je ook bij kortsluiting, dan gaat hij ook +- 5 a 10 minuten niet aan)

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02 21:23
Gewoon voor de volgende keer wil ik je er graag op wijzen dat een stofzuiger erg makkelijk statische elektriciteit veroorzaakt. Hier kan dan kortsluiting van komen met alle gevolgen van dien. Alleen de kast stofzuigen is natuurlijk geen probleem, maar dan is het beter om eerst ALLE onderdelen eruit te halen, dan de kast te stofzuigen. De onderdelen met bijvoorbeeld perslucht uit zo'n spuitbus schoon te maken en de boel weer in elkaar te zetten.

CTO van Appeal

• Pimmuz
Senaxx schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:45:
Bios moet je toch wel gewoon in kunnen komen tijdens het opstarten? (meestal del, of F2), en ik bedoel meer dat je de temperaturen meet tijdens dat als hij wel opgestart is. Dat je gewoon bezig gaat met je pc, en dan de temperaturen monitort, zodat je weet op wat voor temperatuur hij zat voordat hij gaat rebooten. Veel PC's hebben namelijk zo'n fail-safe optie, zodra de CPU / GPU boven een bepaalde temperatuur komt dat er een reboot volgt.

Het gedeelte wat je zegt over dat hij niet meer in 1x aangaat kan ook iets misschien met de voeding te maken hebben. Dat hij in een soort veiligheids modus gaat (dit heb je ook bij kortsluiting, dan gaat hij ook +- 5 a 10 minuten niet aan)
Hij gaat aan en hij slaat af dat doet hij keer of 10 en dan start hij door en kon ik dus in de bios komen, fail safe defaults geladen en toen leek hij 3x door te starten maar helaas :(

Ja klopt tijd geleden problemen gehad met de video die gaf artifacts omdat hij te warm werd vandaar dat speedfan standaard aan staat. Kaart toen vervangen geen problemen meer gehad systeem blijft nu ook koel.

Hij gaat wel aan maar ook direct weer uit en dan weer aan en weer uit en weer aan en uit en doet hij helemaal uit zichzelf 8)7

• Pimmuz
boelensman1 schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:52:
Gewoon voor de volgende keer wil ik je er graag op wijzen dat een stofzuiger erg makkelijk statische elektriciteit veroorzaakt. Hier kan dan kortsluiting van komen met alle gevolgen van dien. Alleen de kast stofzuigen is natuurlijk geen probleem, maar dan is het beter om eerst ALLE onderdelen eruit te halen, dan de kast te stofzuigen. De onderdelen met bijvoorbeeld perslucht uit zo'n spuitbus schoon te maken en de boel weer in elkaar te zetten.
Hij stond nota bene aan en ik begin dus echt te vermoeden dat ik kortsluiting heb veroorzaakt maar ik kan nu niks uitsluiten omdat ik geen reserve onderdelen heb ja die 400hp maar die atx stekker mist 4pinnen.

• Senaxx
Pimmuz schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:58:
[...]

Hij stond nota bene aan en ik begin dus echt te vermoeden dat ik kortsluiting heb veroorzaakt maar ik kan nu niks uitsluiten omdat ik geen reserve onderdelen heb ja die 400hp maar die atx stekker mist 4pinnen.
Ik denk toch dat je goed doet een nieuwe voeding te kopen, en misschien bij een hardware boer te kunnen laten testen (tegen een kleine vergoeding)

• Pimmuz
Senaxx schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:07:
[...]

Ik denk toch dat je goed doet een nieuwe voeding te kopen, en misschien bij een hardware boer te kunnen laten testen (tegen een kleine vergoeding)
Ben vanochtend hier even bij de lokale pc boer geweest kreeg een test voeding mee en die past niet. Ik ga dadelijk wel met kast en al.

• Pimmuz
Het was de voeding maarja mobo kan nu ook een tik hebben gehad maar we zien het wel :)

hij mag dicht
Pagina: 1