Toon posts:

Oudste stoomauto ter wereld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd wat nieuws: Oudste stoomauto ter wereld wordt in oktober geveild op deze website doet. Het is een leuk en informatief nieuwsbericht, maar daarvoor zou ik dit al op bijvoorbeeld nu.nl zien ipv hier...?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 18:33
Het is een artikel over techniek, nostaligsche techniek, en dit is een tech-website. Lijkt mij dus prima hier te passen!

Zo is er wel meer nieuws wat niets met computers te maken heeft - neutrino's die de snelheidslimiet overtreden bijvoorbeeld - en op deze tech-website is zo iets toch erg goed te plaatsen.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:11

mrc4nl

Procrastinatie expert

van mij mogen autos zonder bijzondere electronica gewoon wegblijven uit de FP.
who cares dat ie geveild word?
die neutrinos hebben nog een beetje technishe achtergrond

ora et labora

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En auto's hebben ook een beetje een technische achtergrond. Auto's bestaan immers uit techniek.

Waarom zouden die neutrino's dan wel gepost mogen worden, terwijl dat evenveel met IT te maken heeft als deze auto. Meten met twee maten...

Kan er echt geen bezwaar tegen hebben, zo af en toe een ander artikel. Als je je eraan ergert staat het je natuurlijk altijd vrij om niet op de link te klikken....

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Tweakers is geen tech-web site. Het is een ICT site. Dat is dus veel smaller qua onderwerp.
Het argument dat iets 'technisch' is, snijdt dus geen hout.

Die neutrino's hebben meer met ICT te maken dan auto's, omdat dat soort wetenschappelijke kennis wellicht ooit belangrijk wordt voor verzenden van informatie.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan kunnen we de helft van GoT ook wel opdoeken. Tweakers is imho uitgegroeid van een ICT website naar een tech-website.

Als je dit toch wil filteren; daarvoor zijn er juist de verschillende categoriën in het leven geroepen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waar kan ik de filter auto's uitzetten dan?

Maar toch appart dat berichten over auto's er wel doorkomen, terwijl mijn submit van iemand die een kernreactor thuis maakt (wat een behoorlijk hoog tweaker-gehalte heeft) dan weer niet tech genoeg is.

Ach ja, zo blijf ik me af en toe toch steeds weer verbazen :P

Ey!! Macarena \o/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:34:
Tweakers is geen tech-web site. Het is een ICT site. Dat is dus veel smaller qua onderwerp.
Het argument dat iets 'technisch' is, snijdt dus geen hout.
Tweakers.net is wel degelijk een techsite. Kijk maar eens naar Elektronica. Daar staan meer topics in over electriciteit dan over ICT-gerelateerde zaken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:19

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uhm.. Je hebt zeker die eigen link niet gevolgd. Zoals je kan zien, staat het artikel op die pagina ook gewoon tussen de nieuws-items.

Dus mijn vraagt blijft staan: Hoe zet ik een filter dat ik geen auto-nieuws zie..

Ey!! Macarena \o/

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:34:
Tweakers is geen tech-web site. Het is een ICT site.
Dat was 5 jaar geleden zeker zo, maar tegenwoordig allang niet meer hoor. Het is al jarenlang veel breder.

Dat de nadruk ligt op ICT, wil nog niet zeggen dat er alleen aandacht voor ICT is...

De LHC- en NASA-gerelateerde artikelen hebben bijvoorbeeld ook niets met ICT te maken, maar worden toch gepost. En daar is absoluut niets mis mee.

Zeker op een rustige weekenddag is er mijns inziens niets mis met wat luchtiger nieuws.

Virussen? Scan ze hier!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 18:38
Had het al op IRC geroepen maar de stoom machine stond gewoon aan de voorgrond van de industriële revolutie. Het is naar mijn idee ook geen auto nieuws

• Fiber

Fiber

RaZ schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:52:
[...]

Uhm.. Je hebt zeker die eigen link niet gevolgd. Zoals je kan zien, staat het artikel op die pagina ook gewoon tussen de nieuws-items.

Dus mijn vraagt blijft staan: Hoe zet ik een filter dat ik geen auto-nieuws zie..
LOL, Je hebt gelijk, had ik niet verwacht. Ik vind het wel een leuk bericht maar geen 'core'. Daar verwacht ik alleen serieuze berichten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 09:32
De LHC- en Nasa-stukken zijn goede voorbeelden van een 'bredere' scope, imho past deze 'oerauto' binnen technologie waar Tweakers.net over schrijft. Uiteraard verschillen smaken en we houden daar ook rekening mee.

Abort Retry Fail?

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

wildhagen schreef op maandag 26 september 2011 @ 04:29:
En auto's hebben ook een beetje een technische achtergrond. Auto's bestaan immers uit techniek.

Waarom zouden die neutrino's dan wel gepost mogen worden, terwijl dat evenveel met IT te maken heeft als deze auto. Meten met twee maten...
noem jij het veilen van een object dan soms technisch?
"microsoft koopt partij bananen" is dat wel relevant soms?

nee. niet in mijn ogen, van mij mogen dit soort artikelen wegblijven. ik mis ze niet.
ik maak verschil tussen een auto en iets dat verkocht/geveild word.
huidige autos zitten vol regeltechniek, autonome autos vind ik zeer interesant

en die neutrinos hebben teminste nog wat met computers te maken.(het hele rekencentra erachter)
maar dat wil niet zeggen dat ik dit soort berichten wel geplaatst vind op t.net. (het is in ieder geval beter dan het veilen van oltimers)

ora et labora

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

en die neutrinos hebben teminste nog wat met computers te maken.(het hele rekencentra erachter)
Dat geld ook voor dit artikel. Je kan ook online bieden, daar zit ook een keten aan ICT-systemen achter. En daar is je link met ICT dus! :)

Virussen? Scan ze hier!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 20:26

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

vanaalten schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:40:
Het is een artikel over techniek, nostaligsche techniek, en dit is een tech-website. Lijkt mij dus prima hier te passen!

Zo is er wel meer nieuws wat niets met computers te maken heeft - neutrino's die de snelheidslimiet overtreden bijvoorbeeld - en op deze tech-website is zo iets toch erg goed te plaatsen.
Tja, zo ken ik er nog wel een paar... ik vind een stoomauto uit 1884 toch weinig met ICT en techniek te maken hebben eerlijk gezegd. Een elektrische auto dat kan dan nog net, maar dit... het moet niet gekker worden.
Gaat Tweakers straks ook journalisten naar de AutoRai sturen ofzo?

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

wildhagen schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:24:
[...]

Dat geld ook voor dit artikel. Je kan ook online bieden, daar zit ook een keten aan ICT-systemen achter. En daar is je link met ICT dus! :)
mmm daar heb je een punt :/ :)

ora et labora

• Kees
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
tweaker2010 schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:25:
[...]

Gaat Tweakers straks ook journalisten naar de AutoRai sturen ofzo?
"straks"?
reviews: Cartech anno 2010
reviews: CES: De ontwikkelingen in car tech

;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Of reviews: Cartech in de nabije toekomst :P

nieuws: Toyota Prius krijgt stroombron voor externe apparaten als optie
nieuws: Toyota ontwikkelt elektromotor zonder zeldzame aardmetalen
nieuws: Eerste Russische hybride auto in de maak
nieuws: Tesla en Toyota gaan samen elektrische auto's maken
nieuws: Toyota rust Prius uit met lte-ontvangst
nieuws: Ford laat hybride auto's met elektriciteitsleverancier praten
nieuws: Nissan kondigt 'betaalbare' elektrische auto aan
nieuws: Nieuwe Prius heeft Kyocera-zonnepanelen op dak
nieuws: Racefanaat bouwt Batmobile met turbinemotor
nieuws: Nuon Solar Team toont Nuna6-zonneauto
nieuws: Tesla Motors onthult volledig elektrische sedan
nieuws: Nissan introduceert Leaf in Japan
nieuws: Nissan maakt oplaadpunten voor Leaf in Nederland
nieuws: BMW wil opensourceplatform in auto's
nieuws: Toshiba vervangt autospiegels door lcd's
nieuws: Volkswagen komt in 2013 met elektrische stadsauto
nieuws: Ford maakt automatisch inparkeren mogelijk op hellingen
nieuws: Ford laat ouders maximumsnelheid beperken met chip in sleutel
nieuws: Mercedes bevestigt komst elektrische auto
nieuws: Fiat gaat autocomputers van Microsoft inbouwen
nieuws: Microsoft gaat software leveren voor auto's van Kia en Hyundai
nieuws: 'Toyota werkt aan door zonne-energie aangedreven auto'
nieuws: Toyota wil vanaf 2012 volledig elektrische auto verkopen

Sommige van die artikelen stammen al uit 2005, dus het is niet bepaald iets nieuws ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het gaat in dit topic niet over reviews, maar over nieuws-items.

Dat zijn toch 2 totaal verschillende dingen.

Dus ja, als T.net straks ook de AutoRai in /mobile gaat plaatsen, onder de noemer nieuws. Dan krijg ik simpelweg te veel bullshit door.

;)

Edit:
@wildhagen. Mooi lijstje. Het merendeel wat je aangeeft gaat over de ICT kant van wat er in de auto zit. Een stoomauto zie je niet echt dingen als versleutelde chips, energy-efficientie-management etc..etc..

Dan komen er straks ook nieuws-items over inductie kookplaten, waterkokers, en electrische wokken?

Waar trek je de grens? Denk dat dat juist de essentie van het topic is.

[ Voor 43% gewijzigd door RaZ op 26-09-2011 11:53 ]

Ey!! Macarena \o/

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2025
wildhagen schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:42:
Of reviews: Cartech in de nabije toekomst :P

nieuws: Toyota Prius krijgt stroombron voor externe apparaten als optie
nieuws: Toyota ontwikkelt elektromotor zonder zeldzame aardmetalen
nieuws: Eerste Russische hybride auto in de maak
nieuws: Tesla en Toyota gaan samen elektrische auto's maken
nieuws: Toyota rust Prius uit met lte-ontvangst
nieuws: Ford laat hybride auto's met elektriciteitsleverancier praten
nieuws: Nieuwe Prius heeft Kyocera-zonnepanelen op dak
nieuws: Racefanaat bouwt Batmobile met turbinemotor
nieuws: Nuon Solar Team toont Nuna6-zonneauto
nieuws: Tesla Motors onthult volledig elektrische sedan
nieuws: Nissan introduceert Leaf in Japan
nieuws: Nissan maakt oplaadpunten voor Leaf in Nederland
nieuws: BMW wil opensourceplatform in auto's
nieuws: Toshiba vervangt autospiegels door lcd's
nieuws: Volkswagen komt in 2013 met elektrische stadsauto
nieuws: Ford maakt automatisch inparkeren mogelijk op hellingen
nieuws: Ford laat ouders maximumsnelheid beperken met chip in sleutel
nieuws: Mercedes bevestigt komst elektrische auto
nieuws: Fiat gaat autocomputers van Microsoft inbouwen
nieuws: Microsoft gaat software leveren voor auto's van Kia en Hyundai
nieuws: 'Toyota werkt aan door zonne-energie aangedreven auto'
nieuws: Toyota wil vanaf 2012 volledig elektrische auto verkopen

Sommige van die artikelen stammen al uit 2005, dus het is niet bepaald iets nieuws ofzo.
Het is wel zo dat al deze artikelen over het heden en de toekomst gaat.
Verder hebben al deze artikelen meer relevantie met ICT (Software, AI, Zonne-energie etc) dan het artikel over de stoomauto. Ik denk dat de vraag is waar de grens moet liggen. Het enige nieuwe aan dat artikel over de stoomauto is dat deze geveild wordt en dat kan maar weinig mensen hier boeien. Het heeft geen relevantie meer voor het heden en de toekomst. Het is eigenlijk hetzelfde als dat een redacteur aan het surfen is en toevallig op een artikel over de stoomauto op Wikipedia stuit en besluit daar een verhaal over te plaatsen op de frontpage.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 16:43

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik vind de stoomauto hier eigenlijk ook niet echt thuishoren. Er zullen hier vast mensen zijn die een auto uit een museum mooi vinden, maar aangezien de community nogal breed is zouden we dan over alles wel nieuwsberichten krijgen.

Ik snap zelf ook niet waarom dat artikel over de neerstortende satelliet op tweakers stond. Dat was toch ook meer nostalgie dan iets nieuws? Ding deed het al jaren niet meer. Krijgen we straks op tweakers ook artikels over treinen als die een flinke botsing maken?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat ligt aan de aard van de botsing. Als blijkt dat de computer denkt bij het loslaten van de dodemansknop denkt dat ie vol gas (nouja, electra eerder) moet gaan, is dat een prima nieuws-item met waarde.

Maar niet als het gaat om blaadjes op de rails.

Maar dat is dan weer mijn visie natuurlijk ;)

Ey!! Macarena \o/

• Fiber

Fiber

Rub3s schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:01:
[...]
Ik snap zelf ook niet waarom dat artikel over de neerstortende satelliet op tweakers stond. Dat was toch ook meer nostalgie dan iets nieuws? Ding deed het al jaren niet meer. Krijgen we straks op tweakers ook artikels over treinen als die een flinke botsing maken?
Toch is het niet zo heel ingewikkeld. Tweakers is gewoon een commercieel bedrijf. Men wil per dag minimaal een bepaald aantal nieuwe artikelen plaatsen om pageviews te genereren. Dus op dagen dat er niet genoeg echt nieuws is wordt dat aangevuld met willekeurige andere tech gerelateerde onderwerpen. Leuk berichtje = Klicks = Advertenties die gezien worden = Brood op de plank. (Of budget voor reisjes naar relevante beurzen en launches)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Wat mij betreft hoort het stoomauto-onderwerp ook niet op de FP thuis. Vooral niet omdat het nieuws alleen is dat deze geveild gaat worden. De tech-insteek is daarmee te ver weg. Dat dit soort onderwerpen in het weekend toch online kunnen komen, komt omdat de weekendredacteuren zelf moeten beoordelen wat gepubliceerd gaat worden en wat niet. Door de week discussiëren we hier onderling over en is de kans kleiner dat dit soort berichten er tussendoor schieten.

Op zaterdag en zondag ligt de lat een fractie lager wat 'strengheid' betreft, maar dat betekent niet dat alles maar online komt en dat de redacteuren die dagen niet kritisch naar de onderwerpkeuze kijken. Als er een dag in het weekend weinig nieuws is, is dat ook absoluut geen reden vullertjes te brengen. Volgens mij gebeurd het incidenteel dat er discussie bestaat over de T.net-waardigheid. Ik ben dan ook niet van plan de weekendredacteuren aan de leiband te leggen in hun nieuwskeuze, maar mogelijk moet het filter iets strenger worden afgesteld.
Pagina: 1