Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Hallo,

mijn zus wilt en nieuwe laptop kopen voor studies en eigen gebruik. dus office-achtige taken, internetten, films/series kijken (ook via hdmi op tv) en verder evt wat fotoshoppen

dit zijn haar eisen:
- max 700 euro
- moet 4 à 5 jaar zonder problemen voldoen voor haar gebruik
- hdmi
- batterijduur van minstens 4 a 5 uur bij normaal gebruik (internet/office)
- degelijk touchpad en toetsenbord
- appart numeriek deel op tobo niet vereist (en liever niet als ze dan meer plaats tussen toetsen heeft)
- 15.6" scherm (evt 16.4) ivm portabiliteit
- liefst usb 3.0
- eventueel non-glossy scherm

ik kom dan op het volgende uit:
- pricewatch: Dell XPS 15 (n00x5m03nlnl)
en pricewatch: Asus K53SV-SX146V
pricewatch: Asus X53SV-SX288V-NL (kan ze via univ krijgen voor 699)

de laatste valt al af omdat ik denk dat ze zon zware cpu eig niet nodig heeft,
de dell xps modellen staan bekend als heel degelijk,
echter is de asus k53sv ook zeer degelijk, heeft een betere videokaart en is wat goedkoper, echter geen usb 3.0

nu vraag ik jullie advies bij het aanschaffen van deze laptop, en/of iemand een manier kent om er usb 3.0 in te krijgen (zoals je bij desktops een usb 3.0 poort op een pcie slot kunt steken, ik ben eig wel vrijwel zeker dat dit niet mogelijk is)

alvast bedankt

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm ik zou dan juist wel voor een zwaardere cpu kiezen. Mogelijk dat ze via de univ ook betere voorwaarden krijgt (langere garantietermijn bijv.)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• bertp1
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:39:
Hmm ik zou dan juist wel voor een zwaardere cpu kiezen. Mogelijk dat ze via de univ ook betere voorwaarden krijgt (langere garantietermijn bijv.)
2 jaar volledige garantie (binnen de dag hersteld/nieuw exemplaar), dus niet echt meer dan anders
en er zit wel iets in van die betere cpu (en ook gpu), maar voor dat geld moet er imho zeker een 3.0 poort inzitten

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

bertp1 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:44:
[...]

2 jaar volledige garantie (binnen de dag hersteld/nieuw exemplaar), dus niet echt meer dan anders
en er zit wel iets in van die betere cpu (en ook gpu), maar voor dat geld moet er imho zeker een 3.0 poort inzitten
Waarom zit je zo bovenop die usb 3.0 poorten ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• bertp1
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:49:
[...]

omdat zij er zo boven op zit ;)
ik had haar verteld dat er sinds kost usb's bestaan die tot 10x sneller gaan dan de huidige en ze wilt dat hebben, ook omdat binnen 3-4 jaar wrs alles usb 3.0 is, waar ze nog wel een punt heeft

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Sc0rPi0N schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:49:
[...]

Omdat het sneller is dan usb 2.0? Ik zou ook geen nieuwe laptop kopen zonder usb 3.0 hoor.

Ontopic:

Je kunt je vraag beter stellen in de losse BBG's, dit soort topics zijn niet toegestaan.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gaat ze ze dan gebruiken of heeft ze nu al een usb / hd met 3.0 ?

Voor wat office werk is 3.0 overdreven. Bestandjes van een paar MB zijn zo gekopieert met 2.0 als 3.0

Maar goed het is haar keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 25-09-2011 14:53 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:53
Sc0rPi0N schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:39:
Ik zou ook juist voor meer processorkracht gaan, omdat ze toch niet gamet. HD films kijken kan tegenwoordig wel met ongeveer alle videokaarten. En als ze zon laptop via de uni goedkoop kan krijgen is het natuurlijk altijd handig, omdat je dan wss ook nog een aanspreekpunt hebt ivm garantie en mss ook wel een garantieregeling erbij. Dit is erg handig en telt toch ook mee bij de aankoopwaarde. Even naar kijken dus.

Overigens zou ik als ik jou was ook even kijken naar het energieverbruik van de verschillende laptops, icm accucapaciteit. Toch ook wel belangrijk bij een laptop.

[ Voor 10% gewijzigd door AMD1800 op 25-09-2011 14:57 ]

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
AMD1800 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:54:
[...]

Ik zou ook juist voor meer processorkracht gaan, omdat ze toch niet gamet.
Dat zou ik dus niet doen. Een i5 is zat en imo al overkill. De enige reden dat ik vaak laptops met een i7 aanraad is omdat dat a) bij dell bijna niet scheelt en b) omdat dat bij andere merken verplicht is om bepaalde features te krijgen.

Koop niet de N53SV met een i7. Maar de N53SV met i5, €130 goedkoper. En koop van dat geld een SSD. Dan heb je een leuke laptop.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.