Hallo,
mijn zus wilt en nieuwe laptop kopen voor studies en eigen gebruik. dus office-achtige taken, internetten, films/series kijken (ook via hdmi op tv) en verder evt wat fotoshoppen
dit zijn haar eisen:
- max 700 euro
- moet 4 à 5 jaar zonder problemen voldoen voor haar gebruik
- hdmi
- batterijduur van minstens 4 a 5 uur bij normaal gebruik (internet/office)
- degelijk touchpad en toetsenbord
- appart numeriek deel op tobo niet vereist (en liever niet als ze dan meer plaats tussen toetsen heeft)
- 15.6" scherm (evt 16.4) ivm portabiliteit
- liefst usb 3.0
- eventueel non-glossy scherm
ik kom dan op het volgende uit:
- pricewatch: Dell XPS 15 (n00x5m03nlnl)
en pricewatch: Asus K53SV-SX146V
pricewatch: Asus X53SV-SX288V-NL (kan ze via univ krijgen voor 699)
de laatste valt al af omdat ik denk dat ze zon zware cpu eig niet nodig heeft,
de dell xps modellen staan bekend als heel degelijk,
echter is de asus k53sv ook zeer degelijk, heeft een betere videokaart en is wat goedkoper, echter geen usb 3.0
nu vraag ik jullie advies bij het aanschaffen van deze laptop, en/of iemand een manier kent om er usb 3.0 in te krijgen (zoals je bij desktops een usb 3.0 poort op een pcie slot kunt steken, ik ben eig wel vrijwel zeker dat dit niet mogelijk is)
alvast bedankt
mijn zus wilt en nieuwe laptop kopen voor studies en eigen gebruik. dus office-achtige taken, internetten, films/series kijken (ook via hdmi op tv) en verder evt wat fotoshoppen
dit zijn haar eisen:
- max 700 euro
- moet 4 à 5 jaar zonder problemen voldoen voor haar gebruik
- hdmi
- batterijduur van minstens 4 a 5 uur bij normaal gebruik (internet/office)
- degelijk touchpad en toetsenbord
- appart numeriek deel op tobo niet vereist (en liever niet als ze dan meer plaats tussen toetsen heeft)
- 15.6" scherm (evt 16.4) ivm portabiliteit
- liefst usb 3.0
- eventueel non-glossy scherm
ik kom dan op het volgende uit:
- pricewatch: Dell XPS 15 (n00x5m03nlnl)
en pricewatch: Asus K53SV-SX146V
pricewatch: Asus X53SV-SX288V-NL (kan ze via univ krijgen voor 699)
de laatste valt al af omdat ik denk dat ze zon zware cpu eig niet nodig heeft,
de dell xps modellen staan bekend als heel degelijk,
echter is de asus k53sv ook zeer degelijk, heeft een betere videokaart en is wat goedkoper, echter geen usb 3.0
nu vraag ik jullie advies bij het aanschaffen van deze laptop, en/of iemand een manier kent om er usb 3.0 in te krijgen (zoals je bij desktops een usb 3.0 poort op een pcie slot kunt steken, ik ben eig wel vrijwel zeker dat dit niet mogelijk is)
alvast bedankt