Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows 8 in virtualbox

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Hallo iedereen,

Ik heb windows 8 32bit versie gedownload om het te testen.(grootte is 2.8gb).

Ik heb met virtualbox een disk gemaakt van 17gb. Daarna heb ik geprobeerd om windows8 op die disk te instaleren. Het probleem die ik krijg is dat ik een scherm krijgt die zegt of ik wil upgraden. Dat wil ik helemaal niet en dat kan ook helemaal niet omdat ik niks op die 17gb virtual disk heb staan.

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even kijken op het VB forum (https://forums.virtualbox.org), dan in Windows Guests. Daar staat precies uitgelegd wat je moet doen om W8 in VB aan het werk te krijgen.

Je krijgt overigens met W7 ook de vraag voor upgrade of full install, het ligt aan de installer of je 't kan doen of niet. W8 kan 't blijkbaar wel, maar het is niet slim genoeg om eerst te zoeken naar bestaande OSen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Tengri
Maar ik wil helemaal niet upgraden. Ik heb de keuze niet om een full install te doen op mijn virtual disk. In andere woorden in het menu kan ik niet kiezen om een full instal te doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tengri op 25-09-2011 13:05 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, apart. Verkeerde ISO gedownload misschien (lijkt mij sterk, maar goed)? Heb je überhaupt geprobeerd wat die upgrade knop doet, of heb je gelijk de VM uitgeschakeld of hier gepost? Voor hetzelfde geld is het een bug in de installer.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er zijn twee opties: upgrade, of other (zo uit mijn hoofd). En als je voor de niet-upgrade optie kiest, ga je dus een clean install doen.
Als je die 'niet-upgrade' optie niet hebt, ben ik toch wel heel benieuwd waar je je ISO vandaan hebt gehaald ;)

Hoe dan ook... iedere upgrade-disk (ook vista en Win7) laten ook een clean install toe.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Tengri
ik heb het voor elkaar gekregen om full instal te doen maar hij stopt bij het uitpakken van de windows bestanden. Het zegt dat de setup niet alle bestanden kon vinden en daarna wordt de instal afgebroken

[ Voor 9% gewijzigd door Tengri op 25-09-2011 16:29 ]

Verwijderd

Slechte iso waarschijnlijk dan..
Heb je hem hier vandaan --> MSDN: Windows Metro Style Apps Developer Downloads

• Tengri
Ja de 32bit. Nu ga ik de 64 proberen.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-11 21:46
Heb je maar 1 keuze dan ?, als het goed is heb je Upgrade en Custom, waarbij je dus bij de 2e een full-install kunt doen ;)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alles wat je nodig hebt om W8 in VB te krijgen, settings en all:
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=2&t=44577

Must read als je W8 wilt draaien erin.

• Tengri
Hero Of Time schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:10:
Alles wat je nodig hebt om W8 in VB te krijgen, settings en all:
https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?f=2&t=44577

Must read als je W8 wilt draaien erin.
dat is maar een forum, daar leggen ze niks uit. Ik heb steeds problemen met instaleren. Ene keer zit die vast tijdens het instaleren andere keer weer voor iets anders

[ Voor 15% gewijzigd door Tengri op 25-09-2011 21:17 ]

• prutser001
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

VB wilde bij mij niet werken, draai W8 x64 nu op VMWare Workstation 8 (player 4) werkt als een zonnetje.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

erofact schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:16:
[...]

dat is maar een forum, daar leggen ze niks uit. Ik heb steeds problemen met instaleren. Ene keer zit die vast tijdens het instaleren andere keer weer voor iets anders
En heb je de settings geprobeerd die genoemd worden? Dat is wel belangrijk. Als je namelijk hangt op ongeveer 80%, dan heb je een instelling fout staan, je HDD moet op IDE ingesteld staan, niet de default SATA zoals bij W7 is.
prutser001 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:24:
VB wilde bij mij niet werken, draai W8 x64 nu op VMWare Workstation 8 (player 4) werkt als een zonnetje.
Mogelijk omdat je niet de juiste settings had. Hardware virtualisatie is bijvoorbeeld noodzakelijk, anders werkt 't niet. Staat allemaal in dat topic beschreven. Oudere versies van VB kunnen 't zelfs nog draaien, maar VMware kan het pas met de laatste versie.

Verwijderd

Zal het zelf eens proberen via VB en de url die Hero Of Time heeft gepost. Moet wel lukken als ik het zo doorlees.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:57

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je (een volgende keer) ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search (Je kunt je TS dan bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.