Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesse1234
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:39
Hallo Tweakers,

Helaas ondervindt ik plotselinge problemen met mijn Sapphire hd 4870x2. Het systeem heeft altijd goed gewerkt maar sinds gisteren krijg ik tijdens het opstarten strepen door het beeld en uiteindelijk een bleu screen. Na het verwijderen van de kaart ondervindt ik geen problemen meer.

Kan iemand naar de onderstaande screenshots kijken en mij vertellen of dit probleem nog te verhelpen is?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FE3FGWL6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-YFSRXSEY.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYBGST3Y.jpg

Hij lijkt zo dood als een pier..

Alvast bedankt, Nesse1234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt er op dat het geheugen van je graka overleden is. Niets meer aan te doen vrees ik. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesse1234
Nondeju... Das even een tegenvaller. Zou ik een vervanger van Sapphire krijgen als ik hem in de originele doos zonder bon opstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als het binnen de garantie periode valt wellicht, maar meestal wil de winkel waar je hem gekocht heb wel een bon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de winkel heb je als het goed is 24mnd garantie. Mischien bied Sapphire een langere garantie (check site). Waarschijnlijk krijg je een vervangende kaart (in overleg) aangezien de 4870x2 niet meer geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesse1234
Ja, de kaart is bijna 2 jaar oud. Maar hoe te bewijzen zonder bon? Direct naar Sapphire opsturen en hopen op een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
Nesse1234 schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:54:
Ja, de kaart is bijna 2 jaar oud. Maar hoe te bewijzen zonder bon? Direct naar Sapphire opsturen en hopen op een reactie?
Gewoon op de site kijken hoe lang ze garantie geven. Als er nog garantie op zit en je stuurt hem terug weten ze dat daar wel. Meestal kijken ze dan naar de uitleverdatum en ook al zat dat eerder zijn dan jij hem hebt gekregen heb je toch een goede kans dat dat nog binnen de garantie termijn valt (mits dat meer is dan die 2 jaar ten minste.)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan kijken of je via msi afterburner het voltage iets kan verhogen/verlagen en core en mem wat lager zet
of het dan wel goed gaat.(terug klokken)
Na 2 jaar heb je ook kans dat de orginele koelpasta is uitgedroogt /versleten en de gpu niet goed gekoelt word.
Nieuwe aanbrengen wil dan ook helpen.
Is de kaart OC? of standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesse1234
De kaart is standaard. Heeft wel een tijdje op OC settings gelopen maar daar merkte ik niet veel van dus alles op stock gezet.

De kaart open maken om de koelpasta te vervangen zie ik niet zo zitten omdat ik dan helemaal naar de garantie kan fluiten. Ook kan ik MSI afterburner niet gebruiken omdat windows niet volledig opstart met de aangesloten kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesse1234
Goed, op de site van Sapphire staat dat alleen de verkoper de kaart voor RMA kan retouren. Hoe kan ik dit zelf rechtstreeks doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
Nesse1234 schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:45:
Goed, op de site van Sapphire staat dat alleen de verkoper de kaart voor RMA kan retouren. Hoe kan ik dit zelf rechtstreeks doen?
Of terug naar de winkel of naar Sapphire bellen/mailen en kijken of het ook rechtstreeks kan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Teruggaan naar de winkel met een bankafschrift wanneer je het geld over hebt gemaakt. Die kunnen dan de bon van die dag erbij pakken als ze niet al te lullig zijn. Met die bon kun je dan je kaart terugsturen.
Pagina: 1