Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabeltje Sennheiser kapot

Pagina: 1
Acties:

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 19:33
Heren/Dames,

Ik heb een wireless Sennheiser TR120 headset. Nu heeft mijn konijn de audio kabel (jack plug) kapot gebeten. Ik dacht die maak ik wel weer even aan elkaar maar dat blijkt dus niet zo eenvoudig.

Het lijkt erop dat het een speciaal soort kabeltje is.Het bestaat uit een metalen mantel met daarin een plastic huls. In deze huls zitten een rode en een blauwe draad maar die zijn van een soort fiberachtig spul? Als ik ze simpelweg aan elkaar knoop dan doet hij het niet.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? 8)7

Ik vind het nogal een duur grapje om een nieuwe te kopen voor alleen een defect kabeltje...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-11 18:25
Mijn Sennheiser PMX100 had ook een dergelijk kabeltje, heb de kabel helemaal vervangen aangezien het geen doen is deze te repareren. Sleutel het apparaat open en soldeer er een nieuw kabeltje aan, is zo gepiept.

• Hemmen
En waar haal ik die kabeltjes?

• Moning2
Bij de lokale audiokabelboer

• Hemmen
Ok, tnx. Ik zal eens gaan kijken. Ik neem aan dat de uiteinden van die kabel wel anders zijn dan intern want daar valt niet veel van te solderen.

• Moning2
Het is niet meer dan 3 puntjes solderen aan beide kanten en je bent weer klaar. Vergeet niet een nieuwe jack plug te halen ;)

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Zijn vermoedelijk lak draaden , die kun je eventueel wel herstellen door VOORZICHTIG met een aansteker van de uiteinden de lak te branden .
Dan krimpkous erovereen (als je dat gebruikt om te isoleren) en aan elkaar solderen .
Daarna isoleren.

Maar vermoedelijk is het beter en gemakkelijker er een nieuw iets steviger kabeltje aan te zetten.
Pagina: 1