Ik heb als opdracht (asap) een hele globale inschatting te maken van de hoeveelheid tijd die nodig is om stukken perl script om te zetten in Java (dit staat niet ter discussie). Het gaat om een hele berg code (schatting zou best op een jaar kunnen en mogen uitkomen). Ik heb er nog niet in detail naar gekeken en weet alleen globaal wat het doet. Verdere verfijning van de schatting komt natuurlijk bij het verder uitwerken van de planning. Men is nu met name geinteresseerd om asap de orde van grootte van deze opdracht te bepalen.
Ik zoek eigenlijk een lijst van belangrijke aandachtspunten, zoals:
Dan zoek ik nog een methode om alles wat ik heb gezien te vertalen naar uren (dagen, maanden). Ik denk aan iets van: Een complexiteitsmaat vermenigvuldigd met een of andere factor. Die factor hangt dan af van wat de verdere staat van de originele code is (documentatie, conventies, etc.).
Hebben jullie nog ideeen om snel een globale schatting te geven?
Ik zoek eigenlijk een lijst van belangrijke aandachtspunten, zoals:
- Complexiteits maten: regels code, cyclomatic complexiteit
- Kwaliteit documentatie (ook het commentaar in de code)
- Gebruik van conventies
- Gebruik van modules die niet eenvoudig na te maken zijn. Hoe bepaal ik dat?
- Etc.
Dan zoek ik nog een methode om alles wat ik heb gezien te vertalen naar uren (dagen, maanden). Ik denk aan iets van: Een complexiteitsmaat vermenigvuldigd met een of andere factor. Die factor hangt dan af van wat de verdere staat van de originele code is (documentatie, conventies, etc.).
Hebben jullie nog ideeen om snel een globale schatting te geven?