Toon posts:

LAN compatible waterkoeling? Is dat goed mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik maar 2 fans in m'n pc heb (voeding en CPU, + een home-made videokaart koeler, die nooit aanstaat), en die voeding vrij weinig geluid produceert, wil ik waterkoeling gaan maken zodat ik echt een megastille pc heb..
Is er een manier om het zo te maken dat je het goed en compact naar lans mee kan nemen, evt radiator etc in je computer (maar dan heb je weer een casefan nodig..)???
Vroeg ik me af, want een beetje alle onderdelen meegaan nemen is niet erg handig..

Iemand met waterkoeling die hier een oplossing voor heeft?

Verwijderd

radiator gewoon op de buitenkant vast zetten, en eventueel als hij niet genoeg koel iets maken waardoor hij van de kast af kan scharnieren.

verder denk ik als je een goed gesloten vrij klein(vanwege het klotsen) waterrecevoir gebruikt er weinig mis kan gaan.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Geen resevoir is handiger als je hem compleet is je kast wil zetten en persoonlijk zou ik de radiator ook in de kast monteren en er dan een stille 120mm op zetten op 7V zodat is extreem stil is.

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 23:00
Check mijn kast, waterkoeling en portable.
1G@1G Thunderbird
idle 27 stressed 37
2x 120mm sunons die in serie staan anders is het teveel herrie :)
reservoir (1liter) staat samen met de pomp op de bodem van de kast.

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/johnt/pics/quakehoek1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/johnt/pics/fans.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/johnt/pics/radiator.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/johnt/pics/venster.jpg

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Waarom heb je watercooling als je niet gaatoverclocken? En hoe komt het dat je processor toch nog 37 graden wordt? Een beetje koeler lukt dat zo ook wel toch? Verder ziet het er wel mooi uit.

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 23:00
Op dinsdag 20 maart 2001 23:59 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Waarom heb je watercooling als je niet gaatoverclocken? En hoe komt het dat je processor toch nog 37 graden wordt? Een beetje koeler lukt dat zo ook wel toch? Verder ziet het er wel mooi uit.
Waarom waterkoeling? Gewoon, omdat ik iets aparts wilde. Overclocken hoeft niet zo nodig voor mij, dat kan ik altijd nog doen. :)

Verwijderd

Maak een mooie modulaire oplossing met losse flightcases 8-)...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

MaxDamage-> Cool job! Eindelijk een waterkoeling die er ook nog eens goed uitziet en portable is.:)
Alles mooi af- en weggewerkt; dat zie je niet vaak.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 20 maart 2001 23:59 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
De Temperaturen van de waterkoeling die hij beschrijft zijn vrij normaal.
Ik heb ook waterkoeling ,alleen me bakkie water is wat groter :)
Stressed zit ik op 25 graden idle op 22
Met koelings software tot zelfs het dauwpunt
En net wat hij zegt het is pure luxe ,en het ziet er nog sexy uit ook
Ik ben geen keesmodder maar heb wel een plaatje van me maschine,beetje wazig maar oke :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/waterkoelin3.jpg

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het monteren van een waterkoeling in de kast, is goed te doen. Ik kan me de volgende setup goed voorstellen:

Reservoir van 2Cool of zelf maken van een stukje rioolpijp met schroefdop (waterdicht!)

Radiator op de bodem van de kast, met een deel van de kastbodem eruit geknipt, zodat lucht door de radiator geblazen kan worden. Deze lucht kan je eventueel afvoeren door de voorkant (met een duct) of je kan het gewoon door de kast laten vloeien. Het reservoir kan je altijd wel kwijtraken, ergens.

Wat ook kan, is de radiator rechtop tegen de voorkant, en dan de lucht ofwel via de bodem of zijkant weg, of ook gewoon via de achterkant / voeding.

Het vereist enig knipwerk in de kast, maar daar is denk ik nauwelijks aan te ontkomen.

Als fan kan je een langzaamlopende 12cm fan gebruiken. Deze is geluidloos.

Verwijderd

Je kan ook gewoon een gesloten circuit maken.
Kleine radiator + 120MM (geschakeld), pomp, koelblokje en klaar. Je moet er wel aan denken dat je een systeem zal moeten vinden om hem te vullen.
Als je even zoekt kan je zo'n systeem wel vinden.

/me had een site waar het op stond in zijn favorites....net mijn C: geformateerd en favorites vergeten te backuppen.:( Heb alleen nog een oude backup waar die site's in in staan.:(:(

Verwijderd

MaxDamage dat is inderdaad een vette mod en ook nog een hele mooie setup. Ik heb net mijn water/peltier gekoelt systeem ingebouwt, maar de foto's moet ik nog laten ontwikkelen. Als ze klaar zijn zal ik ze hier posten.

Greetz
Pagina: 1