[javascript] variabele uit parent gebruiken in pop-up?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Dat ik nog niet héél veel kaas gegeten heb van andere dingen dan css en html blijkt maar weer eens. Dit zal dan, denk ik ook een basic javascript vraag zijn maar ik hoop dat jullie mij desalniettemin verder kunnen helpen. Het komt er op neer dat ik één of meerdere variabelen(Zoals een url) uit mijn standaard pagina's wil gebruiken in een pop up.

Ik ben druk bezig een uitgebreide multimedia blog te creëren op basis van Wordpress. In de muziek categorie zit bij elke post een audiospeler (soundcloud custom player). Om te zorgen dat de bezoeker verder kan browsen en ondertussen muziek kan blijven luisteren, vallen de spelers ook te laden in een pop-up.

Dit doe ik momenteel op deze manier

JavaScript:
1
2
3
4
function myPopup2() {
window.open( "<?php bloginfo( 'template_directory' ); ?>/popup.php?x1=<?php  echo value(); ?>", "myWindow", 
"status = 1, height = 422, width = 750" )
}

waarbij value() per post de benodigde waardes bevat om de speler te laten werken. In popup.php echo ik de x1 variabele en dat werkt..
tenminste, wanneer er maar één post met audiospeler op een pagina is, wanneer het er meerdere zijn wordt altijd alleen de eerste waarde terugkeert

Daarnaast zou ik ook variabele waardes van de audiospeler uit de normale post willen gebruiken in de pop-ups. Nou heb ik een hoop gegoogled en lees ik dat het 'heel simpel' zou zijn om een aantal variabelen in het parent document javascript te declareren om vervolgens te gebruiken in de pop up. Alleen begrijp ik dus absoluut niet hoe! Misschien is het 't tijdstip, maar als iemand me weer de goede richting op kan sturen zou dat zeer gewaardeerd worden! Oh en als iemand zegt 'pop-ups zijn passé, dat moet je tegenwoordig zus en zo oplossen', dan sta ik daar ook voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Je kan vanuit de popup pagina in javascript de window.opener gebruiken, om direct bij de DOM van de hoofdpagina te komen. Dus window.opener.document.body.innerHTML = "Koekjes"; zou de pagina vervangen door het woord koekjes. Het werkt natuurlijk alleen wel als de popup pagina op hetzelfde domein staat.

Je kan het ook anderzom doen. Door de returnwaarde van window.open te gebruiken, dat is namelijk het window object van de venster die geopend is.
JavaScript:
1
2
3
4
var windowObj = window.open("/blah.php");
windowObj.songtitle = "Never gonna give you up";
windowObj.songartist = "Rick Astley";
windowObj.songurl = "/blah.mp3";

En vanuit de popup javascript:
JavaScript:
1
2
3
window.onload=function(){
   document.body.innerHTML = "Gonna play: "+window.songtitle+" - "+window.songartist;
};

Of iets in die richting :P.

[ Voor 47% gewijzigd door Comgenie op 25-09-2011 06:30 ]

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
yay *O*, volgens mij precies wat ik nodig heb en ondertussen nog gerickroll'd ook. Ik ga er mee aan de slag en jullie horen 't wel als ik er niet uit kom d:)b