Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Google is begonnen met de uitrol van een nieuwe versie van de Android Market, met nummer 3.1.5. De interface is behoorlijk op de schop gegaan, en er zijn wat kleine nieuwe features toegevoegd. De app zou ook sneller moeten zijn, maar op mijn Desire (met Oxygen-ROM) is ie eigenlijk alleen maar trager geworden. Ik heb elders, met andere Android-apparaten ook gelezen dat de performance er niet op vooruit is gegaan. Verder ben ik er nog niet over uit of ik de nieuwe interface een verbetering vindt. Het 'homescreen' is tamelijk onduidelijk met al die rechthoeken (doet me ook wat aan Windows Phone denken), al vind ik het horizontaal scrollen tussen verschillende lijstjes wel handig. Grafisch gezien is het ook wel wat meer gelikt dan eerdere versies.

Wat vinden we ervan?

Hier zie je het homescreen op een tablet:
Afbeeldingslocatie: http://www.droidmatters.com/wp-content/uploads/2011/09/android-market-1-620x387.png

Hier zie je een applicatie in de Market op een tablet:
Afbeeldingslocatie: http://www.droidmatters.com/wp-content/uploads/2011/09/android-market-2-620x387.png

Hier zie je het homescreen op een telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2011/09/screen_20110922_0003-360x600.png

FAQ:
Ik heb de nieuwe Market-versie nog niet! Hoe kom ik er aan?
Rustig afwachten tot Google de update naar je telefoon pusht. Of handmatig de apk installeren. Hoe je die vindt mag je zelf opzoeken. Hier linken naar apk's is niet toegestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Ik moest er ook een tijdje aan wennen maar vind het nu beter geworden. Heb al even de tijd gehad met de testversies die je kon downloaden. Heb een LG 2x Speed met CM7 nightly 150 en kreeg hem eergisteren al doorgevoerd na éérste keer afsluiten van de market. Wilde net 3.1.3 gaan installeren maar opende hem toch nog een keer en starte toen op in de nieuwe. :) Maar goed, bij mij werkt 3.1.5 juist erg snel. Beste tot nu toe van de 3. Ik gebruik wel WiFi en daarmee start het in één seconde op, ook op hsdpa gaat het snel max. 3 seconden ook voor apps. 3G nog niet kunnen proberen.

Mijn homescreen is wel anders, ik heb er geen categorieën op staan op Games na.
Zie dat je ook Movies kunt kiezen, die staat er bij mij niet eens tussen. Komt dat door je custom of?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 25-09-2011 10:34 . Reden: Spelfouten en toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ook op mijn desire is het een stuk langzamer geworden, op 3g is het het meestal zelfs onbruikbaar. Ik zit dan wel in Kenia maar de oude market deed het wel altijd goed.

Zijn er trouwens wel mensen die de market gebruiken voor iets anders dan updaten? De zoek functie is nog steeds erg brak, in het zoek overzicht kan er niet eens een regel met omschrijving vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 18:08
Anoniem: 345029 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:19:
Mijn homescreen is wel anders, ik heb er geen categorieën op staan op Games na.
Zie dat je ook Movies kunt kiezen, die staat er bij mij niet eens tussen. Komt dat door je custom of?
Als je root-toegang hebt, wordt je de mogelijkheid tot films huren ontzegd: http://tweakers.net/nieuw...te-android-apparaten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 11:27
Ik heb 3.1.5 al zo'n maand op m'n Z staan. Maar ook mijn homescreen is anders dan hierboven staat.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mijne is ook anders, en ook custom ROM. Vond het ook al wat gek dat er bij mij alleen "games" staat. Maar het zal inderdaad komen doordat Books en Movies niet voor custom ROMs beschikbaar zijn. Sowieso volgens mij niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat mij vooral opvalt is dat de market veel trager werkt dan voorheen. Op 3G is het soms (zoals iemand hiervoor ook al aangeeft) bijna niet goed bruikbaar. Wat nu opeens wel lijkt te werken is de notificatie voor updates. Voorheen moest ik hiervoor de market bezoeken maar nu krijg ik af een toe een meldingsicoon boven in het scherm.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 15:33
Ik heb hem ook binnen. Op zich een verbetering qua updaten van apps, nu gaat alles 1 voor 1, ipv alles tegelijk wat je Android-foon onwerkbaar traag maakte. Dat vind ik een heerlijke verbetering! :)

Verder gebruik niet zo heel vaak de market. Ik gebruik vaker de online-market, is sneller en kan ik makkelijker op zoeken. Ik vind de app wel beter dan de vorige versie, vooral het side-scrollen vind ik ideaal. Het overzicht van apps (bv populairste gratis) vind ik ook logischer. Passen meer apps op mijn scherm dan voorheen en ik zie toch de informatie die ik nodig heb. Ik vond die grote groene ronde helft maar storend, helft van het scherm was daardoor onbruikbaar, vooral in landscape modus

Dit alles op een HTC Wildfire stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:36:
Wat mij vooral opvalt is dat de market veel trager werkt dan voorheen. Op 3G is het soms (zoals iemand hiervoor ook al aangeeft) bijna niet goed bruikbaar.
Dat zeggen dus heel veel mensen. Gekke is dat de update de Market juist sneller moest maken. Totaal gefaald dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 14:55
Nounou, totaal gefaald weet ik zonet nog niet. Bij mij is de market in ieder geval niet merkbaar trager geworden, maar ik moet zeggen dat ik de nieuwe interface een stuk fijner vind. Ik ben dus voor de vernieuwing. Maar het blijft vreemd dat er mensen zijn die wel ervaren dat de Market trager is geworden. Ik neem aan dat daar binnenkort wel een verklaring en fix voor gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ene keer is ie traag, en andere keren is ie erg snel. Design vind ik wel erg mooi, maar merk toch wel dat mijn HTC Legend er moeite mee heeft.
Soms als ik een update wil downloaden voor een app, kan ie de pagina niet eens laden ervan... dan blijft ie alleen maar het laad icoontje zien.

Verder nog steeds problemen dat ie soms niet al mijn apps ziet die ik heb geinstalleerd op mijn telefoon.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik weet niet wat het is, maar ik heb deze versie al een poosje. Maar bij deze versie werken een aantal spelletjes niet op mijn Asus Transformer, en als ik terug ga naar de oude market werken die spelletjes wel, maar krijg ik een foutmelding "Fout bij het verwerken van de aankoop" (ja heb de cache - oplossingen allemaal al geprobeerd, net als in de nieuwe market die spellen opnieuw installeren.)

Dus ben hopeloos aan het heen en weer switchen :D

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Over Apps niet in de "my apps" lijst, ik had het probleem ook, tot ik op accounts klikte in de Market. Wat blijkt, ik heb verschillende accounts op mijn telefoon. Standaard pakt Market een ander account dan ik normaal gebruik, het verschil tussen een blanco pagina en een gevulde lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harmageddon schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:19:
Ik heb 3.1.5 al zo'n maand op m'n Z staan. Maar ook mijn homescreen is anders dan hierboven staat.
Hoe kan dat dan? Zover ik weet is 3.1.3 nog maar 3 à 4 weken beschikbaar voor handmatige installatie.
En 3.1.5 sinds 3 dagen.
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:36:
Mijne is ook anders, en ook custom ROM. Vond het ook al wat gek dat er bij mij alleen "games" staat. Maar het zal inderdaad komen doordat Books en Movies niet voor custom ROMs beschikbaar zijn. Sowieso volgens mij niet in Nederland.
Ah oké, klopt ook idd dat het niet beschikbaar is in NL. Had het ook niet op de LG ROM.
Corman schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:14:
[...]

Als je root-toegang hebt, wordt je de mogelijkheid tot films huren ontzegd: http://tweakers.net/nieuw...te-android-apparaten.html
Dat is waar ook, had het nieuwsbericht over het blokkeren van gerootte toestellen hier op Tweakers had ik wel gelezen in Mei, maar was het alweer vergeten. Bedankt!

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 25-09-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Anoniem: 345029 schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:01:
[...]

Hoe kan dat dan? Zover ik weet is 3.1.3 nog maar 3 à 4 weken beschikbaar voor handmatige installatie.
En 3.1.5 sinds 3 dagen.
Wellicht dat Google een kleinschalige test heeft gehouden onder een aantal gebruikers. Ik heb van al van een aantal mensen gehoord dat ze de nieuwe Market al een poosje hadden. Maar dat zijn er niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik had hem binnen, maar snel weer verwijderd en de market updater uit mijn systeem/app gehaald zodat ik het lekker bij de oude kan houden voorlopig.
Market is nu zoo traag geworden, op gewoon gsm netwerk kon je nog wel wat binnenharken als het niet te groot was maar dit schiet echt niet meer op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 19:13
Ik heb hem al sinds de beta. En de beta was best traag. Maar sinds dat hij voor het echie uit is gekomen is hij echt supersnel! Downloads en laden van pages is echt heel snel. Ook vind ik hem veel mooier, niet zo standaard van column na column. Ik heb dan wel een Nexus S, waar de hele app dus op/voor gemaakt is.

Ik denk dat de mensen die een trage market of: hun toestel eens opnieuw moeten instellen of de custom rom eraf moeten gooien. Want vergeet niet: custom roms verwijderen en voegen vanalles toe, en dat gaat vrijwel nooit vlekkeloos.

En anders kan je misschien de market doctor uit Titanium Backup gebruiken. (wel zelf nooit getest/gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb CM7 en heb nergens last van zoals ik al schreef. Automatisch geüpdatet en razendsnel met alles.
RoD schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:03:
[...]

Wellicht dat Google een kleinschalige test heeft gehouden onder een aantal gebruikers. Ik heb van al van een aantal mensen gehoord dat ze de nieuwe Market al een poosje hadden. Maar dat zijn er niet veel.
Dat zou het verklaren ja. Heb het ook gelezen maar of dat ook deze 3.1.5 was? Ik heb hem ook al een tijdje maar dit is de 3e versie. Ach, maakt ook niet uit, zolang hij maar zo snel blijft werken. :p Wel jammer voor degenen waar het slechter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohoh..

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 25-09-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363230

Euhm volgens mij heeft die apk op de frontpage gestaan... Daarnaar linken mag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 15:24
Bij mij is de market op 3g ook trager geworden op mn Lg o2x, gebruik alleen vaak wifi, dus in de praktijk heb ik er geen last van. Vind de homepage erg onoverzichtelijk met die lelijke blokken, maar vind het horizontaal scrollen door de verschillende categorieën wel erg prettig. Verder heb ik problemen met de app xpress droid, die is uit de market gehaald, maar ik blijf de melding krijgen dat het downloaden geweigerd is. Als ik weer naar de pagina van de app probeer te gaan, mis ik de knop om de download te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

En wat ook vreselijk irritant is, alle applicaties zijn nu op alfabet gesorteerd. Niet meer even snel iets downloaded, uitproberen en deleten/betaal versie downloaded/rating geven, nee, je moet nu de naam onthouden en door de 80+ applicaties heen scrollen.

En dan er achter komen dat je het niet kan vinden omdat je onderaan in de lijst van 'gekochte maar niet geïnstalleerde spellen' zit te zoeken, dat staat nu ook niet meer bij een spelletje vermeld maar is een 'lichtgrijs makkelijk overheen te kijken' balk geworden.

Maar ik gebruik het pas twee weken, dus ik zal best nog wel wat positiefs ontdekken :P

PS: weet iemand het verschil tussen 'Staff Choices' en 'Editors' Choice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Corman schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:14:
[...]

positieve bijwerking van rooten _/-\o_

Verder vind ik het design non-informatie geven, althans, het eerste scherm, en hij is erg traag. Heel soms bloedsnel (net zo snel als de vorige) maar meestal dus niet. Over Wifi is hij ietsje sneller dan over 3G maar over beiden ben ik absoluut niet te spreken. Nog steeds niet en eraan wennen gaat al helemaal niet als hij zo traag blijft.
De lijstjes zoals ze in de nieuwe Market gepresenteerd worden vind ik wel TOP! (Maar dan moet je eerst langs dat gare "home screen" 8)7
Ik weet, het is persoonlijk maar dat vind ik ervan.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 03-10-2011 13:45 . Reden: old market script roept heeeeeel hard ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Films en boeken huren/kopen is sowieso ook nog niet beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:28
Ik ben tevreden over de nieuwe market. vooral het swipen door screenshots van apps is echt geweldig! :D en handig dat ook de grootte van de app erbij staat, dit was bij de 'oude nieuwe market' niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Over het algemeen ben ik best wel tevreden, alleen is het jammer dat de market met elke versie trager en trager wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

Wat werkt die traag zegt... dit op een Desire met 2.3.7, Oxygen mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Prestaties zijn bij mij prima te noemen eigenlijk. Dat is wel pas nadat alle onderdelen die hij moet weergeven zijn geladen. Daarvoor is het dus afhankelijk van je internet hoe snel dat gaat.

Wat wel echt vervelend is de indeling in apps hoe die nu plaats vind. Vond de vorige veel overzichtelijker. Ook al was hij echt bizar lelijk. Hij was wel fijner in gebruik.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Ik vind het wel een aanwinst, ik krijg alleen echter bij het installeren van Funambol de melding "Dubbele providerverificatie" en de installatie wordt afgebroken.

Ik heb al een restart gedaan en mijn Galaxy S is niet geroot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

"We" vinden het prut! -O-

Ik zette vandaag mijn tablet aan om te ontdekken dat die vanallesennogwat aan het downloaden en installeren was. Bleek dat de nieuwe Marketversie ongevraagd geïnstalleerd was en dat alle uitgezette automatische updates van de systeemapplicaties door Google daarmee weer vrolijk aangezet waren en die waren ook bezig te updaten. Uninstall van de nieuwe Market (die ik waardeloos vind) had geen zin want je kunt de update daarvan blijkbaar niet zonder kunstgrepen uitzetten dus die werd er telkens weer doorgedrukt. En telkens werden weer de automatische updates aangezet. Ook als ik de Market update uninstallde had de oude versie die automatische updates weer aanstaan. :F

Daar werd ik dus een beetje heel erg niet goed van.

Reeds. ;)

Om een lang verhaal kort te maken. Gelukkig heb ik een appje lopen dat automatisch alle installaties/updates van apps backupt naar SD. Nadat ik hier gevonden had hoe ik de Market update kon voorkomen (Root vereist) heb ik de backup van Market v.2.3.6 teruggezet dus nu is de vrede weer uitgebroken op mijn tablet. :p

De methode die ik gebruikt heb:
Do you have root and a terminal emulator? it is pretty easy if you have both.

su
pm disable com.android.vending.updater

Dat geeft bij mij als resultaat de melding:
"Package com.android.vending.updater new state: disabled"

Do this and you will get no more market updates. To reverse it just do the opposite.

su
pm enable com.android.vending.updater
Van mij mag Google die ongein laten. Daar ben ik totaal niet van gediend. Mag IK nog even uitmaken wat voor apps er op mijn tablet geïnstalleerd worden? Er mag gemeld worden dat er een update is en dan mag er vriendelijk gevraagd worden of ik die wil installeren of niet en dan is nee dus ook gewoon nee!

Al het andere gedrag valt wat mij betreft onder de noemer "malware".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Als je de cache/data van de market opschoond (of market uninstalled) dan worden de Google apps automatisch weer geupdate ja, heel irritant. Maar als je het uitzet en je verwijderd de data/cache niet dan gebeurd dat niet.

Heb trouwens wel een voordeel gevonden, als een update nieuwe permissies nodig heeft dan laat de market ook zien welke nieuw zijn in plaats van dat je zelf een avondje thuis moet blijven om de oude en nieuwe permissies met elkaar te vergelijken.

Helaas werkt de market zo ontzettend slecht dat ik nu toch wel bedenkingen heb of m'n volgende telefoon weer een android gaat worden. 90% van de tijd kan ik gewoon niets met de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57

MartNL

Er is inmiddels 3.16 die een stuk sneller is.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1284335

Wel even opletten met installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Bij mij is het niet echt de snelheid, als het werkt is het inderdaad sneller dan de vorige versies, maar het feit dat het niet werkt is meer een probleem, dus dat de market op 'loading...' blijft steken. Ik heb geen root dus kan de nieuwe market niet proberen maar ik laat het weten als ie geupdate is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57

MartNL

JoetjeF schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:50:
Bij mij is het niet echt de snelheid, als het werkt is het inderdaad sneller dan de vorige versies, maar het feit dat het niet werkt is meer een probleem, dus dat de market op 'loading...' blijft steken. Ik heb geen root dus kan de nieuwe market niet proberen maar ik laat het weten als ie geupdate is!
Dat probleem had ik ook. Is dus opgelost in de nieuwe versie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 13:52
Ik vind de lay-out wel beter.

Ik gebruik op dit moment toch weer de oude interface, heb toen hij net nieuw was, de market, via een externe link handmatig geinstalleerd, maar die was toen echt zo traag als *vul iets in*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:39
3.2.0 (blijkbaar ICS versie) is ook uit en werkt wel, merk niet veel verschil op sensation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404313

Ik vind het er niet beter/handiger op geworden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 15:28
Op mijn Desire met Oxygen is hij inderdaad ietsje trager geworden, maar de nieuwe interface is wel veel beter. Wat ik wel gek vind is dat de market het account waarmee de apps geinstalleerd zijn niet opslaat. Ik heb 2 gmail adressen ingesteld, en in plaats van mijn hoofdaccount zette hij het steeds op het andere account. Als ik naar "My apps" ga zie ik dan natuurlijk niks, want onder het 2e account was domweg niks geinstalleerd, maar als je de fout maakt om onder het verkeerde account dingen te installeren wordt het een janboel; met updaten moet je dan steeds accounts switchen. Ja, het zou fijn zijn als de market gewoon op het vooraf ingestelde account blijft staan. Anderen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik heb drie Google Accounts en hetzelfde probleem, soms switched de market naar het laatste account, erg vervelend. Ik heb nu ook applicaties in de update sectie staan waar helemaal geen update voor is en je alleen de normale opties 'open' en 'uninstall' hebt. Tevens staat Gmail in de 'not installed' sectie terwijl die in de 'manual updates' sectie hoort te staan. Erg veel bugs moet ik zeggen, hoop dat 3.16/3.2 snel uitkomen (heb geen root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Het wisselen van accounts heb ik inderdaad ook veel last van, de eerste keer dat ik het tegenkwam dacht ik dat er iets mis was gegaan met het flashen van mijn rom en ik dus alles was kwijt geraakt, lichte paniek. Bij mij staan alle applicaties onder één account genoemd, echter drie applicaties staan ook onder mijn 2e en 3e account genoemd: Superuser, Gallery 3D en ROM Manager. Bij het downloaden van een nieuwe applicatie is het opletten geblazen dat ik deze wel op mijn hoofdaccount installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Visitor.q schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:22:
Op mijn Desire met Oxygen is hij inderdaad ietsje trager geworden, maar de nieuwe interface is wel veel beter. Wat ik wel gek vind is dat de market het account waarmee de apps geinstalleerd zijn niet opslaat. Ik heb 2 gmail adressen ingesteld, en in plaats van mijn hoofdaccount zette hij het steeds op het andere account. Als ik naar "My apps" ga zie ik dan natuurlijk niks, want onder het 2e account was domweg niks geinstalleerd, maar als je de fout maakt om onder het verkeerde account dingen te installeren wordt het een janboel; met updaten moet je dan steeds accounts switchen. Ja, het zou fijn zijn als de market gewoon op het vooraf ingestelde account blijft staan. Anderen met dit probleem?
Wat moet je in godsnaam met 3 accounts voor de market ? Een voor je privé leven, een voor je werk en een voor je privé leven waar je vriendin niets van mag weten ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:38:
[...]
Wat moet je in godsnaam met 3 accounts voor de market ? Een voor je privé leven, een voor je werk en een voor je privé leven waar je vriendin niets van mag weten ? :?
Prive, werk en een gedeelde (support) account op het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 15:28
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:38:
[...]

De market kijkt blijkbaar naar je globaal gedefinieerde gmail accounts. Voor email is dat handig, dan kun je mail binnenhalen en sturen met elk van die accounts. Voor de market kan ik inderdaad geen reden bedenken om er meerdere accounts op na te houden, maar ze zitten er nu eenmaal in. Het is extra onhandig omdat de market zelf tussen die accounts switched en je dat niet altijd meteen door hebt. Maar het is goed dat je het zegt, nu weet ik ook hoe ik buienradar kan installeren zonder dat mijn vriendin ervan af weet :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Visitor.q schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:22:
Bij mij switch hij naar een secundair account als ik de via de notificatie dat er updates zijn naar de Market ga. Als ik de Market gewoon open is er niks aan de hand. Het is op z'n minst vreemd te noemen, aangezien die notificatie het juist makkelijker moet maken om je apps te updaten.

Samsung Galaxy S2, stock rom, Go Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Over meerdere e-mailadressen: Mijn eigen e-mailadres, een e-mailadres voor een bruiloft waar ik ceremoniemeester ben, die mensen hoeven echt niet allemaal mijn echte e-mailadres te weten en een spam e-mailadres. En blijkbaar zijn er nog wel meer redenen om meer dan één e-mailadres in je telefoon in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbm
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09-2024

sbm

Ik word nog niet zo gelukkig van de nieuwe market: bij mij krijg ik het op mijn Galaxy S niet meer voor elkaar om over WiFi een app uit de market te installeren danwel te upgraden. Zodra ik overschakel naar 3G dan start de download wel gewoon?! Ik kan wel navigeren door de market met WiFi, maar zodra ik iets wil installeren dan blijft het hangen op 'downloaden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind de nieuwe market niet echt handig, het is wat aan de trage kant, en vooral: de geïnstalleerde apps staan geloof ik verplicht op afabetische volgorde, ik vond het wel handig dat de laatst gemodificeerde apps bovenaan stonden. De voordelen (in mijn ogen vooral wat beter kunnen zoeken naar interessante apps) wegen daar niet tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:01
sbm schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:47:
Ik word nog niet zo gelukkig van de nieuwe market: bij mij krijg ik het op mijn Galaxy S niet meer voor elkaar om over WiFi een app uit de market te installeren danwel te upgraden. Zodra ik overschakel naar 3G dan start de download wel gewoon?! Ik kan wel navigeren door de market met WiFi, maar zodra ik iets wil installeren dan blijft het hangen op 'downloaden'.
Dat heb ik ook af en toe (op een SGS2). Is een temporary glitch. Wat later werkt alles gewoon weer prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik heb via het andere topic de nieuwste market (3.1.11) geïnstalleerd en dat werkt een stuk beter, god allemachtig wat was 3.1.5 brak zeg. Het heeft nu een duidelijke indicatie welk Google account de market gebruikt en ik heb tot nu toe nog geen auto update van applicaties gehad als je van netwerk veranderd. Ook is het mogelijk om updates alleen via de wifi binnen te halen. De market is nog steeds niet zo snel als de oude market maar het werkt een stuk beter nu.
Pagina: 1