Google is begonnen met de uitrol van een nieuwe versie van de Android Market, met nummer 3.1.5. De interface is behoorlijk op de schop gegaan, en er zijn wat kleine nieuwe features toegevoegd. De app zou ook sneller moeten zijn, maar op mijn Desire (met Oxygen-ROM) is ie eigenlijk alleen maar trager geworden. Ik heb elders, met andere Android-apparaten ook gelezen dat de performance er niet op vooruit is gegaan. Verder ben ik er nog niet over uit of ik de nieuwe interface een verbetering vindt. Het 'homescreen' is tamelijk onduidelijk met al die rechthoeken (doet me ook wat aan Windows Phone denken), al vind ik het horizontaal scrollen tussen verschillende lijstjes wel handig. Grafisch gezien is het ook wel wat meer gelikt dan eerdere versies.
Wat vinden we ervan?
Hier zie je het homescreen op een tablet:

Hier zie je een applicatie in de Market op een tablet:

Hier zie je het homescreen op een telefoon:

FAQ:
Ik heb de nieuwe Market-versie nog niet! Hoe kom ik er aan?
Rustig afwachten tot Google de update naar je telefoon pusht. Of handmatig de apk installeren. Hoe je die vindt mag je zelf opzoeken. Hier linken naar apk's is niet toegestaan
Wat vinden we ervan?
Hier zie je het homescreen op een tablet:

Hier zie je een applicatie in de Market op een tablet:

Hier zie je het homescreen op een telefoon:

FAQ:
Ik heb de nieuwe Market-versie nog niet! Hoe kom ik er aan?
Rustig afwachten tot Google de update naar je telefoon pusht. Of handmatig de apk installeren. Hoe je die vindt mag je zelf opzoeken. Hier linken naar apk's is niet toegestaan