Net pc gebouwd krijg A3 error op asrock moederbord

Pagina: 1
Acties:

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik heb net een pc gebouwd waar specs niet echt relevant zijn. Ik krijg dus error A3 ik heb gekeken in instructieboekje en daar krijg ik IDE enable, wat bedoelen ze daarmee?

Ik heb een asrock extreme 3 gen 3 moederbord

kan het niet vinden op internet ik hoor graag antwoorden

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
specs zijn altijd relevant, zeker als je dus een fout krijgt omtrent je specs, namelijk welke hdd/ssd's heb je erin zitten, zijn daar misschien al problemen mee geconstateerd etc etc.

• ion
  • Niet online
Ellos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:17:
specs zijn altijd relevant, zeker als je dus een fout krijgt omtrent je specs, namelijk welke hdd/ssd's heb je erin zitten, zijn daar misschien al problemen mee geconstateerd etc etc.
Ok dan is hier het lijstje

XFX pro 850W voeding
XFX radeon hd 6970 2gb
Coolermaster haf 932 advanced
Scyth mugen 3
i7 2600k
16GB kingston hyperx 1600mhz
120GB ssd ocz vertex plus
1TB samsung spinpoint f1
2 samsung dvd drives HA 22

• Ellos
Je kunt eens proberen wat het systeem doet als je de controllers in de bios uitzet, of de hdd/ssd's eraf haalt.

het is altijd lastig verzinnen op een afstand

• ion
  • Niet online
Ellos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:28:
Je kunt eens proberen wat het systeem doet als je de controllers in de bios uitzet, of de hdd/ssd's eraf haalt.

Dus hdd en ssd loskoppelen. (ik krijg ook geen beeld als ik pc opstart, maar alle fans draaien dus alles hoort te werken)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Start de PC wel door?
Ik heb allerlei verschillende "fout"codes gezien, maar mijn systeem draait perfect.
In 't begin gaf hij altijd 99 aan, nu AA, en als ik speedfan start springt hij op A3.
Ik heb een ASRock P55 Extreme4, zou dezelfde foutcodes moeten geven.

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 25-09-2011 01:32 ]

• ion
  • Niet online
unfor schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:31:
Start de PC wel door?
Ik heb allerlei verschillende "fout"codes gezien, maar mijn systeem draait perfect.
In 't begin gaf hij altijd 99 aan, nu AA, en als ik speedfan start springt hij op A3.
Ja hij start door dus eerst 59 en dan 62 ofzo enzovoorts en dan a3 en ik heb geen beeld.

• unfor

• ion
  • Niet online
Ellos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:28:

Nog steeds A3 ik ga ff die message onder me doorlezen

• ion
  • Niet online
Mmm ik kan denk niet windows installeren zonder beeld

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02 16:52
Waarom heb je geen beeld?

• unfor
ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:36:
[...]

Mmm ik kan denk niet windows installeren zonder beeld
Als je alle s-ata apparaten disconnect, krijg je dan beeld?

• ion
  • Niet online
weet ik niet mijn beeld is zwart met dvi en hdmi, ik heb nu op moederbord aangesloten had ook hdmi op videokaart geprobeerd elke keer geen beeld en mijn scherm start volgens mij ook niet eens op ik heb een benq 24 inch

• Ellos
heb je niet nog een oud simpel kaartje liggen? misschien dat de uefi roet in het eten gooit icm je kaart
en het zou inderdaad zomaar kunnen dat hij het zogauw windows de drivers overneemt het wel doet

[ Voor 31% gewijzigd door Ellos op 25-09-2011 01:40 ]

• ion
  • Niet online
Ellos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:39:
heb je niet nog een oud simpel kaartje liggen? misschien dat de uefi roet in het eten gooit icm je kaart
Ja dit is namelijk eerste keer en heb geen andere kaart

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:49

Croga

The Unreasonable Man

errrrr... die A3 is geen foutcode. Die A3 geeft aan welk onderdeel van de POST doorlopen is. Hij geeft dus aan dat IDE enabled is.

Je moet dus uitzoeken wat er ná A3 zou moeten komen, daar loopt hij op vast.

• ion
  • Niet online
Croga schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:41:
errrrr... die A3 is geen foutcode. Die A3 geeft aan welk onderdeel van de POST doorlopen is. Hij geeft dus aan dat IDE enabled is.

Wat is dat dan het is mijn eerste keer en weet niet zoveel van alles af

• Ellos
ik neem aan A4

• ion
  • Niet online
wat is ide enabled dan?

• Ellos
je hdd controller die uefi heeft ingeladen en dus foutloos heeft gestart

daarna komt volgens de manual scsi (dat heb je als het goed is niet standaard aanstaan) en het volgende relevante is setup verifying password, setup start, en daarna het ready to boot event

[ Voor 57% gewijzigd door Ellos op 25-09-2011 01:46 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:26

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

En wat gebeurt er als je er een bootable disk in doet? Een live-cd ofzo... Wellicht kan je monitor de resolutie van je POST niet aan.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• ion
  • Niet online
Ellos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:44:
je hdd controller die uefi heeft ingeladen en dus foutloos heeft gestart
Ik krijg error ook als ik geen 1 drive heb aangesloten en geen hdd of ssd. Maar wat is uefi dan? Sorry voor al die vragen

• C0rnelis
Croga schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:41:

Het is een nieuwe pc zonder Windows erop. Als hij beeld zou hebben zou het iets van een melding geven dat er geen OS is gevonden op de boot drive. Als hij doorstart naar een OS dan verdwijnt A3 vanzelf. 't Enige probleem lijkt mij dan ook dat hij geen beeld heeft en inderdaad niet dat het blijft hangen bij A3.

'k Ben geen bios/uefi expert, maar dat is allemaal te vinden in de geposte link naar tomshardware. Die heb je (ionn) gelezen toch?

Als je m echt net in elkaar hebt gezet zou ik alle kabels nog een keer dubbelchecken en eerst zonder videokaart proberen (dus eerste de geintegreerde gpu gebruiken)

[ Voor 9% gewijzigd door C0rnelis op 25-09-2011 01:48 ]

• Ellos
uefi is hetzelfde als je bios maar dan nieuwer, waardoor het ook nog niet allemaal zo foutloos is als de uit den treure gebruikte/gereviseerde/geteste BIOS

• ion
  • Niet online
C0rnelis schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:46:
[...]

Het is een nieuwe pc zonder Windows erop. Als hij beeld zou hebben zou het iets van een melding geven dat er geen OS is gevonden op de boot drive. Als hij doorstart naar een OS dan verdwijnt A3 vanzelf. 't Enige probleem lijkt mij dan ook dat hij geen beeld heeft en inderdaad niet dat het blijft hangen bij A3.

'k Ben geen bios/uefi expert, maar dat is allemaal te vinden in de geposte link naar tomshardware. Die heb je (ionn) gelezen toch?
Ja ik ga ff proberen dan ff goeie windows cd vinden, maar dan ook nog ff beeld zien te krijgen als ik hem wil installeren

• FooLsKi
  • Laatst online: 18:26

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:46:
[...]

Ik krijg error ook als ik geen 1 drive heb aangesloten en geen hdd of ssd. Maar wat is uefi dan? Sorry voor al die vragen
http://www.lmgtfy.com/?q=uefi :P

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ellos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:47:
uefi is hetzelfde als je bios maar dan nieuwer, waardoor het ook nog niet allemaal zo foutloos is als de uit den treure gebruikte/gereviseerde/geteste BIOS
UEFI bestaat langer dan je denkt. Het was er al toen ik nog MBO ICT Beheer (niveau 4) deed, en die heb ik 5 jaar geleden al afgerond. Apple gebruikt het ook al jaren, alleen nu pas komt het naar de normale PC (eindelijk!)
ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:47:
Ja ik ga ff proberen dan ff goeie windows cd vinden, maar dan ook nog ff beeld zien te krijgen als ik hem wil installeren
Zolang je geen beeld krijgt (en dus geen POST succesvol doorloopt) heeft Windows installeren natuurlijk geen zin. Neem, zoals eerder aangegeven de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2011 01:54 ]

• ion
  • Niet online
Ik heb alle kabels gecheckt ze kloppen alleen enige wat ik dus niet zo zeker weet is de frontpanel kabels ze zitten goed volgens mij volgens de instructies maar het was wel moeilijk dat stukje voor de rest zit alles goed.
Ik heb net windows 7 cd gevonden en ga die erin stoppen ff kijken wat er gebeurt

• Ellos
CptChaos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:53:
[...]
UEFI bestaat langer dan je denkt. Het was er al toen ik nog MBO ICT Beheer (niveau 4) deed, en die heb ik 5 jaar geleden al afgerond. Apple gebruikt het ook al jaren, alleen nu pas komt het naar de normale PC (eindelijk!)
Dat klopt maar nog laaaaaang niet zo lang als BIOS, dat is ook logisch want het is daadwerkelijk de opvolger ervan (apple gebruikte het inderdaad als een van de eerste in al haar systemen)

• ion
  • Niet online
Nou windows installeren gaat dus niet lukken nog steeds geen beeld het kan er aan liggen dat het scherm is beschadigd bij de bezorging, maar kan niet echt een conclusie trekken wat kan ik verder doen

• ion
  • Niet online
[...]
[...]
Zolang je geen beeld krijgt (en dus geen POST succesvol doorloopt) heeft Windows installeren natuurlijk geen zin. Neem, zoals eerder aangegeven de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Heb ik dus al een stuk gedaan maar ik begrijp er niet zo veel van

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:56:
Nou windows installeren gaat dus niet lukken nog steeds geen beeld het kan er aan liggen dat het scherm is beschadigd bij de bezorging, maar kan niet echt een conclusie trekken wat kan ik verder doen
Check dan of het scherm het wel doet op een andere PC. Doet die het niet, dan kun je garantie of RMA claimen bij de leverancier, mits het scherm niet te oud is.
ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:57:
Heb ik dus al een stuk gedaan maar ik begrijp er niet zo veel van
Wat heb je eruit geprobeerd, wat waren de resultaten en waar loop je spaak dan?

• C0rnelis
Een dvd in je computer stoppen gaat er niet plots voor zorgen dat je videokaart beeld gaat geven. Haal zo veel mogelijk non-essentiele (voor POST) hardware eruit en zie of je beeld hebt. Misschien heb je een conflict tussen de geintegreerde gpu en videokaart? Ik heb zelf nog nooit een moederbord gehad met geintegreerde videokaart, misschien moet je een dedicated videokaart in je bios eerst inschakelen?

Heb je een andere computer (wellicht je vorige?) waarop je de monitor op kan aansluiten?

• ion
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:59:
[...]
Check dan of het scherm het wel doet op een andere PC. Doet die het niet, dan kun je garantie of RMA claimen bij de leverancier, mits het scherm niet te oud is.
[...]
Wat heb je eruit geprobeerd, wat waren de resultaten en waar loop je spaak dan?
ik kan hem eigenlijk nergens anders op aansluiten want mijn ouders hebben macs en ik kan nu niet aan de laptop van mijn broer komen om daar op aan te sluiten

• ion
  • Niet online
C0rnelis schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:00:
Een dvd in je computer stoppen gaat er niet plots voor zorgen dat je videokaart beeld gaat geven. Haal zo veel mogelijk non-essentiele (voor POST) hardware eruit en zie of je beeld hebt. Misschien heb je een conflict tussen de geintegreerde gpu en videokaart? Ik heb zelf nog nooit een moederbord gehad met geintegreerde videokaart, misschien moet je een dedicated videokaart in je bios eerst inschakelen?

Heb je een andere computer (wellicht je vorige?) waarop je de monitor op kan aansluiten?
Is goed dat ga ik morgen proberen ik ga nu slapen ben nogal moe heb maar paar uur geslapen dus ik ga morgen verder en zal wel vertellen wat er gebeurd

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:01:
ik kan hem eigenlijk nergens anders op aansluiten want mijn ouders hebben macs
Ik weet niet welke aansluiting je op je scherm hebt, maar lijkt me stug als er niet een met D-SUB of DVI is. Als er DVI is, kun je die namelijk omzetten naar HDMI qua aansluiting (beeld in HDMI is hetzelfde als DVI namelijk). Ik kan het me dus niet voorstellen dat het niet zou kunnen.

Ik ben misschien heel vervelend, maar zou je wat meer gebruik willen maken van leestekens? Jouw berichten zouden er zoveel beter door te begrijpen zijn. Overigens hoef je ook niet meer dan 1 bericht van jezelf achter elkaar te posten. Als je de laatste poster bent, bewerk dan gewoon je bericht met het edit-icoontje (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2011 02:05 ]

• ion
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:03:
[...]
Ik weet niet welke aansluiting je op je scherm hebt, maar lijkt me stug als er niet een met D-SUB of DVI is. Als er DVI is, kun je die namelijk omzetten naar HDMI qua aansluiting (beeld in HDMI is hetzelfde als DVI namelijk). Ik kan het me dus niet voorstellen dat het niet zou kunnen.

Ik ben misschien heel vervelend, maar zou je wat meer gebruik willen maken van leestekens? Jouw berichten zouden er zoveel beter door te begrijpen zijn. Overigens hoef je ook niet meer dan 1 bericht van jezelf achter elkaar te posten. Als je de laatste poster bent, bewerk dan gewoon je bericht met het edit-icoontje ([afbeelding])
Ik ga morgen het allemaal weer proberen nu eerst ff lekker slapen

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Check trouwens ook of het moederbord geen kortsluiting maakt met de kast. Controleer daarom ook de werking van de PC, als de onderdelen niet in de kast zitten. Maar bijvoorbeeld op het (anti statische) folie waar jouw moederbord in zat.

• jan99999
  • Laatst online: 11-02 08:55
- Lees de handleiding van je bios/moederbord goed door, zeker tav of je de goede kabels hebt aangesloten.

- Videokaart misschien extra kabel nodig voor meer stroom.
- Moederbord extra stroom kabel nodig.

- Monitoren hebben soms analoog of digitaal, die automatisch moeten omschakelen naar gelang de videokaart analoog of digitaal werkt. Soms werkt dit niet, probeer dus om te schakelen op je monitor bij het booten.

- Pc met diverse monitor ansluitingen, probeer alle aansluitingen, en dan booten.
(normaal zou met booten op alle aansluitingen beeld zijn, of dit altijd is weet ik niet).

-Videokaart eens lostrekken en er nieuw inzetten.
Videokaart in een andere pc proberen. Een andere videokaart proberen.

-Videokaart moet in 1e slot komen te zitten, sommige moederborden booten niet als hij in de verkeerde zit.(geld niet voor alle moedrborden).

-Indien je niks vind, dan 1 voor 1 alle hardware gaan verwijderen, en testen. Dus 1 reepje geheugen, 1 hd, zonder hd etc.
Anders moederbord gaan opbouwen op karton met zo min mogelijk hardware en kijken of hij hier wel boot.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Die i7 2600k heeft ingebouwde video (Intel HD 3000) en je moederbord ondersteunt dat ook. 10 tegen 1 dat je wel beeld hebt op de HDMI / DVI poort op je moederbord.

Verwijderd

Misschien een vreemde oplossing, maar gezien mijn ervaring met BenQ 24"monitoren wel het proberen waard. Zit er een VGA aansluiting op je monitor? Kun je die eens proberen? Ik kocht 2 jaar geleden ook een BenQ 24"en die gaf ook geen beeld op HDMI en DVI. VGA bleek wel te werken. Toen monitor RMA en een nieuwe gekregen, zelfde probleem.

Vervolgens maar geruild voor een fatsoenlijk merk en direct beeld op DVI, HDMI en VGA.

Overigens ben je niet heel duidelijk, waar krijg je die A3 'error'? Je hebt geen beeld zeg je, heb je dan van die ledjes of piepjes op je mobo?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 09:15 ]

• ion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:14:
Misschien een vreemde oplossing, maar gezien mijn ervaring met BenQ 24"monitoren wel het proberen waard. Zit er een VGA aansluiting op je monitor? Kun je die eens proberen? Ik kocht 2 jaar geleden ook een BenQ 24"en die gaf ook geen beeld op HDMI en DVI. VGA bleek wel te werken. Toen monitor RMA en een nieuwe gekregen, zelfde probleem.

Vervolgens maar geruild voor een fatsoenlijk merk en direct beeld op DVI, HDMI en VGA.

Overigens ben je niet heel duidelijk, waar krijg je die A3 'error'? Je hebt geen beeld zeg je, heb je dan van die ledjes of piepjes op je mobo?
Op de led van mobo zie ik het dat mini displaytje

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:14:
Er zijn moederborden met 2 7-segment displays voor foutcodes ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ion
  • Niet online
Beeldscherm doet het gewoon maar zegt bij hdmi no cable connected en bij d-sub no signal detected. Wat kan ik doen nu

• clanerz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-11-2024
[...]
[...]
Dat weet ik zo nog even niet :) Gebruikers die geen kennis hadden schrokken meestal weg toen ze de BIOS voor ogen kregen, dit zit nu wat anders. Dus ik verwacht in de toekomst wel wat meer belletjes met "Mijn PC doet raar" en " Mijn PC doet niets/start niet" en ze dus in de UEFI zijn geweest en geen flauw idee hebben wat ze gedaan hebben :P

Laat niet staan dat UEFI inderdaad een leuke ontwikkeling is ;)

@TOPIC:

Gewoon even als test....als je nu je XFX kaartje eruit haalt en de monitor aansluit op de on-board aansluiting, krijg je dan wel beeld?

[ Voor 9% gewijzigd door clanerz op 25-09-2011 10:53 ]

• ion
  • Niet online
YESS ik heb een visual. Videokaart eruitgehaald en ik krijg nu een visual lijkt erop dat er een misschien een conflict is maar ik heb nog steeds A3 wat moet ik veranderen in bios ben er niet zo handig in. Er staat BIOS defaults have been loaded. press f2 or del to run setup, press f1 to continue

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan staat je BIOS zo ingesteld dat ie waarschijnlijk de onboard gebruikt ipv losse kaart, zie mobo manual voor de instellingen die mogelijk zijn.
En die melding lijkt me duidelijk, wat dacht je van op f1 te drukken? ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 25-09-2011 10:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ion
  • Niet online
Raven schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:58:
Dan staat je BIOS zo ingesteld dat ie waarschijnlijk de onboard gebruikt ipv losse kaart.
En die melding lijkt me duidelijk, wat dacht je van op f1 te drukken? ;)
ok hehe hoe verander je dat:P

• ion
  • Niet online
oja als ik op f1 druk vraagt ie om boot device en dan verdwijnt a3 ook gelijk

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Editknop + kijk maar in de gebruiksaanwijzing, die zit er normaal gesproken bij ;)

"oja als ik op f1 druk vraagt ie om boot device en dan verdwijnt a3 ook gelijk"
Tsja, zonder besturingssyteem valt er niets op te starten, dus moet je aan het installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 25-09-2011 11:00 ]

Oscar Wilde

• ion
  • Niet online
Raven schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:00:
Editknop + kijk maar in de gebruiksaanwijzing, die zit er normaal gesproken bij ;)

"oja als ik op f1 druk vraagt ie om boot device en dan verdwijnt a3 ook gelijk"
Tsja, zonder besturingssyteem valt er niets op te starten, dus moet je aan het installeren.
ok maar ik drukte op f1 en ik krijg nu continu reboot and select proper boot device

Verwijderd

ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:02:
[...]

ok maar ik drukte op f1 en ik krijg nu continu reboot and select proper boot device
Ja nu moet je dus je Win7 DVD erin duwen, in de bios DVD selecteren om te booten en gaan.

• ion
  • Niet online
laat maar was verkeerde windows dvd XD

• ion
  • Niet online
maar als ik dan eenmal windows heb geinstalleerd hoe krijg ik dat mijn videokaart wel gaat werken

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoals ik al zei, kijk in de gebruiksaanwijzing van het moederbord, daar staat het in ;)
+ gebruik die edit-knop nu eens...

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 25-09-2011 11:05 ]

Oscar Wilde

• ion
  • Niet online
Raven schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:04:
Zoals ik al zei, kijk in de gebruiksaanwijzing van het moederbord, daar staat het in ;)
+ gebruik die edit-knop nu eens...
Ok ;) bedankt voor alle hulp mensen als ik tegen nog meer problemen oploop horen jullie het wel

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pagina 61 van de manual.

Oscar Wilde

• ion
  • Niet online
loop weer tegen probleem aan hij ziet mijn hdd of sdd apart niet en samen kan niet want heb maar 1 kabel moet er nog 1 halen

• ion
  • Niet online
laat maar ff reboot gedaan hij ziet het

• ion
  • Niet online
waar kan ik de bootvolgorde veranderen?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ionn, zou je volgende keren zoals ik al eerder vroeg je bericht willen bewerken ipv je topic steeds (opnieuw) te kicken? Zeker met zulke (korte) one liners is het omhoog schoppen van een topic érg irritant.

De bootvolgorde kan je veranderen in je BIOS / UEFI. Ik mag toch wel hopen dat je dat gelezen hebt in de manual? En anders kom je vast een eind met gezond verstand en een goede de Engelse taal. ;) Wij gaan je niet aan het handje meenemen en zeggen wat jij moet doen. Beetje meer inzet van jouw kant wordt wel gewaardeerd, we zijn géén helpdesk! ;)

Als je het allemaal niet begrijpt, is het wellicht verstandiger om er iemand naar te laten kijken die er wél verstand van heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2011 11:49 ]

• ion
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:34:
Ionn, zou je volgende keren zoals ik al eerder vroeg je bericht willen bewerken ipv je topic steeds (opnieuw) te kicken? Zeker met zulke (korte) one liners is het omhoog schoppen van een topic érg irritant.

De bootvolgorde kan je veranderen in je BIOS / UEFI. Ik mag toch wel hopen dat je dat gelezen hebt in de manual? En anders kom je vast een eind met gezond verstand en een goede de Engelse taal. ;) Wij gaan je niet aan het handje meenemen en zeggen wat jij moet doen. Beetje meer inzet van jouw kant wordt wel gewaardeerd, we zijn géén helpdesk! ;)

Als je het allemaal niet begrijpt, is het wellicht verstandiger om er iemand naar te laten kijken die er wél verstand van heeft.
Haha ja ik weet het, sorry. Het is uiteindelijk allemaal gelukt behalve met de videokaart ik heb primary graphics adapter op pci express maar nog steeds geen visual met videokaart dus ik ben nog manual grondig aan het door lezen

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58
Heb je wel de extra voedings connectoren aangesloten op je videokaart? (mocht ie dat hebben)

• ion
  • Niet online
TZC-T1-FX schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:07:
Heb je wel de extra voedings connectoren aangesloten op je videokaart? (mocht ie dat hebben)
Hij heeft 2 voeding connectors een 6 en 6+2 port allebei aangesloten maar ik krijg nu ook a6 error\

Ik kan niks vinden waar ik de videokaart kan laten werken

[ Voor 9% gewijzigd door ion op 25-09-2011 12:29 ]

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:24
Gaan de fans van je videokaart wel draaien? Weet je zeker dat je alle goede kabels (PCIe kabels) hebt aangesloten op je videokaart?

Voor de A6 error -> sluit je monitor nog even aan op je mobo, ga je bios in, en zet je Marvell Controller uit (ik heb zelf geen Asrock bord, maar deze informatie haal ik van internet door twee minuten te zoeken).

• ion
  • Niet online
timmie78 schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:01:
Gaan de fans van je videokaart wel draaien? Weet je zeker dat je alle goede kabels (PCIe kabels) hebt aangesloten op je videokaart?

Voor de A6 error -> sluit je monitor nog even aan op je mobo, ga je bios in, en zet je Marvell Controller uit (ik heb zelf geen Asrock bord, maar deze informatie haal ik van internet door twee minuten te zoeken).
Ok maar mijn pc doet niks meer nu hij gaat ook niet meer aan dus ben weer bij begin af aan ik denk dat ik het hierbij laat en misschien alles terug breng als ik er niet uitkom :(

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sommige PCIe sloten zijn uitsluitend bedoeld voor videokaarten, vooral bij Intel moederborden zie je dat terug, wellicht ook bij jouw ASRock? Gebruik dus het eerste (de bovenste als je het moederbord op de zij houdt) PCIe slot.

Als dat niet werkt, kan je altijd nog terug naar de wel werkende situatie, zonder die extra videokaart dus.
Als je dan iemand in jouw privé sferen weet te vinden met wat meer verstand, kan je toch vragen of diegene jou wil helpen hierbij voordat je overhaaste dingen gaat doen? Dat de PC bij jou niet opstart, wil niet zeggen dat de PC stuk is.

Ik ben nu wellicht een zeur, maar zou je alsjeblieft wat meer gebruik willen maken van hoofdletters, punten en komma's waar dat nodig is? Het zou jouw berichten zoveel beter leesbaarder maken...

[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2011 13:54 ]

• ion
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:47:
Sommige PCIe sloten zijn uitsluitend bedoeld voor videokaarten, vooral bij Intel moederborden zie je dat terug, wellicht ook bij jouw ASRock? Gebruik dus het eerste (de bovenste als je het moederbord op de zij houdt) PCIe slot.

Als dat niet werkt, kan je altijd nog terug naar de wel werkende situatie, zonder die extra videokaart dus.
Als je dan iemand in jouw privé sferen weet te vinden met wat meer verstand, kan je toch vragen of diegene jou wil helpen hierbij voordat je overhaaste dingen gaat doen? Dat de PC bij jou niet opstart, wil niet zeggen dat de PC stuk is.

Ik ben nu wellicht een zeur, maar zou je alsjeblieft wat meer gebruik willen maken van hoofdletters, punten en komma's waar dat nodig is? Het zou jouw berichten zoveel beter leesbaarder maken...
De voeding of moederbord is kapot weet alleen niet welke twee dus das jmmr ik zou graag willen vragen of iemand die in buurt van dongen langs wil komen voor wat geld alleen weet niet waar ik dat moet vragen

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:23:
[...]

De voeding of moederbord is kapot weet alleen niet welke twee dus das jmmr ik zou graag willen vragen of iemand die in buurt van dongen langs wil komen voor wat geld alleen weet niet waar ik dat moet vragen
Als je de videokaart in de pc hebt gezet , sluit je dan daar ook je monitor op aan (ipv aan het moederbord)
Anders heb je idd geen beeld met je videokaart erin...

[ Voor 6% gewijzigd door fraggie op 25-09-2011 14:25 ]

• ion
  • Niet online
fraggie schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:25:
[...]

Als je de videokaart in de pc hebt gezet , sluit je dan daar ook je monitor op aan (ipv aan het moederbord)
Anders heb je idd geen beeld met je videokaart erin...
Allebei geprobeerd maar heeft nu geen nut want pc start niet meer ;(

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ionn, in welke van jouw topics ben je nou bezig? Is dat dit topic of Hulp rondom dongen (in verband met pc die niet opstart)? En zoals gezegd: als je onderdelen in de PC plaatst terwijl de PC aan staat dan kun je wel méér kapot maken dan alléén je moederbord. Het is, zoals al vermeld in het andere topic, te hopen dat alleen het moederbord stuk is. Dan is de kans het grootst dat er verder niets stuk is.

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2011 15:13 ]

• ion
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:12:
Ionn, in welke van jouw topics ben je nou bezig? Is dat dit topic of Hulp rondom dongen (in verband met pc die niet opstart)?
Je kan zeggen dat deze gestopt is ik praat eigenlijk in allebei topics niet meer. Ik weet dat er misschien iets kapot is maar niet wat daarom komt iemand mij daarbij helpen en dan hopen dat garantie eronder valt

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zelf denk ik dat je geen garantie hebt, zeker niet als je zelf onderdelen in de PC gaat plaatsen terwijl de PC aan staat.

• ion
  • Niet online
CptChaos schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:14:
Zelf denk ik dat je geen garantie hebt, zeker niet als je zelf onderdelen in de PC gaat plaatsen terwijl de PC aan staat.
Of ik vertel een ander verhaaltje of ik ben de lul, want geld heb ik niet meer voor nieuwe onderdelen

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ionn schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:15:
Of ik vertel een ander verhaaltje of ik ben de lul, want geld heb ik niet meer voor nieuwe onderdelen
Je kan het proberen als meerdere onderdelen defect zijn ben je gewoon het haasje één ding scheelt je hebt er nu iig van geleerd al was het een duur lesje

• ion
  • Niet online
Ik heb het samen met Stephan (aZuL2001) opgelost. Nog heel erg bedankt nog voor alle moeite Stephan dat je voor niets gekomen bent!! Stephan had eerst de stroomkabel eruit getrokken, daarna op startknop gedrukt om de stroom van alles eraf te halen, daarna bios batterij eruitgehaald, toen op reset knop gedrukt en er weer ingezet. Stroomkabel er weer in gedaan en de computer draaide gelukkig weer.
Daarna hadden we wat Raven zei, in de bios settings primary adapter op onboard gezet. Toen videokaart weer aangesloten en pc aangezet en toen kregen we wel beeld jammer genoeg konden we niet testen of de videokaart echt deed want de hdmi kabel was kapot en we hadden geen dvi aansluiting. Ben nu heel blij dat het is opgelost. Nu nog een wireless adapter kaart kopen 2 sata kabels en 1 hdmi en 1 dvi kabel kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 25-09-2011 18:01 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wordt de (losse) videokaart nu wel herkend dan door Windows?

Oscar Wilde

• ion
  • Niet online
Raven schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:08:
Wordt de (losse) videokaart nu wel herkend dan door Windows?
Ja de videokaart word herkend we hebben ook drivers geinstalleerd en ik heb trouwens in het menutje gezeten van de monitor en nu heb ik wel beeld met hdmi dus hij doet het wel

• unfor
Goede les voor de volgende keer: Laat iemand anders jouw PC bouwen, ik dacht de 1e keer ook dat ik 't wel kon tot dat ik 't moederbord rechtstreeks zonder stand-offs op de backplate schroefde :D (Zo'n 15 jaar geleden)

Jij hebt verdomd veel geluk gehad dat je GPU/Mobo nog werken, aangezien je een videokaart in een slot gedrukt hebt terwijl de pc aan staat.

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 25-09-2011 18:43 ]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:00

Blokker_1999

Full steam ahead

Tja, zo moet je het leren hé. Als je er nooit aan begint zal het nooit gaan.Ergste wat ik ooit gedaan heb is een CD drive vernield omdat ik de voeding wenste aan te sluiten terwijl de PC aan staat. Wist je dat de pennen van een molex net lang genoeg zijn om ondersteboven ook nog contact te maken ook al past het niet?

Bij mijn eerste PC had ik ook niemand om mij te helpen, internet bestond amper, en ja, soms loopt het dus mis.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• ion
  • Niet online
unfor schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:42:
Goede les voor de volgende keer: Laat iemand anders jouw PC bouwen, ik dacht de 1e keer ook dat ik 't wel kon tot dat ik 't moederbord rechtstreeks zonder stand-offs op de backplate schroefde :D (Zo'n 15 jaar geleden)

Jij hebt verdomd veel geluk gehad dat je GPU/Mobo nog werken, aangezien je een videokaart in een slot gedrukt hebt terwijl de pc aan staat.
:P zeker geluk maar hij zat nog niet in pc he de kaart

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn ook HDMI -> DVI en vice versa 'blokjes' te koop, die kosten geen drol, hoef je maar 1 kabel te hebben.
Je hebt echt onwijs veel geluk gehad kerel, ik hoop dat je dat maar al te goed beseft!

• MorgothG
  • Laatst online: 05-04-2025

MorgothG

deftones

Leuk topic :)

Ik heb toch een paar dingen geleerd.
1 ik hoef niet echt een ASrock mobo. Als je hoort dat er meer mensen zijn met vage meldingen 'maar hij start wel door' mwoah.. hoeft van mij niet zo.
2 Als je een newb bent die voor veel geld allerlei onderdelen bijeen raapt. Knal ook die 50 tot 100 euro extra er tegenaan en laat hem in elkaar schroeven!

En als bonus tip voor andere newbs:

Tel je schroefjes. Mijn tweede nieuwbouw PC (niet eens voor mijzelf) frituurde, met vlammen en al, doordat er een schroefje was gevallen, precies op een printplaatje van mijn geluidskaart precies op de stoomingang. Dit is natuurlijk erg. Maar had nog erger kunnen zijn als die er net naast lag en na een tijdje er alsnog opgerold was. Dan had het hele huis af kunnen fikken.Weet dus waar je mee bezig bent. Als je het zelf graag wil leren. Doe het dan zelf onder het toeziend oog van iemand die al vaker heeft gebouwd. Succes!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Verwijderd

1 ik hoef niet echt een ASrock mobo. Als je hoort dat er meer mensen zijn met vage meldingen 'maar hij start wel door' mwoah.
Dit heeft niets met een Asrock moederbord te maken! maar met het missen van vereiste basiskennis die nodig is om zelf een pc in elkaar te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 12:42 . Reden: typo ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:12

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Beste TS, je bent wat weinig informatief met het stellen wat je allemaal tegenkomt en uitvoert. Schrijf uitgebreid uit wat je doet, wat je zoekt en waar je tegenaan loopt. Je informatie is nu heel summier en je mag daarbij best af en toe wat meer zelf uitzoeken. Dit is tenslotte geen helpdesk.

Daarnaast is het beter voor de leesbaarheid van je berichten als je wat netter gaat schrijven, dus met gebruik van interpunctie e.d.

Verwijderd

MorgothG schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:25:
En als bonus tip voor andere newbs:

Tel je schroefjes. Mijn tweede nieuwbouw PC (niet eens voor mijzelf) frituurde, met vlammen en al, doordat er een schroefje was gevallen, precies op een printplaatje van mijn geluidskaart precies op de stoomingang. Dit is natuurlijk erg. Maar had nog erger kunnen zijn als die er net naast lag en na een tijdje er alsnog opgerold was. Dan had het hele huis af kunnen fikken.Weet dus waar je mee bezig bent. Als je het zelf graag wil leren. Doe het dan zelf onder het toeziend oog van iemand die al vaker heeft gebouwd. Succes!
Ik dacht dat ik de enige was :)
Pagina: 1