Misschien een domme vraag (vandaar dat ik hem ook in de HK post
)
Ik lees net op de frontpage het bericht: " WhatsApp brengt Windows Phone-versie uit" en ineens vraag ik mij af; waar verdient meneer whatsapp in godsnaam zijn geld aan???
Wat mij opvalt is dat whatsapp toegang vraagt tot je telefoonboek zodat de app kan zien wie van jouw contacten beschikbaar is.
Een app als wordfeud gebruikt deze 'functie' niet (zou wel verrekte handig zijn trouwens
)
Maar goed, nou rijst mijn vraag;
Zou whatsapp deze gegevens verkopen oid?
Ik heb tijdens mijn gebruik van whatsapp nog nooit een reclame-uiting gezien.
Ook op de website is geen google-add achtig iets te zien.
Toch zijn er geregeld updates en wordt het programma steeds verder ontwikkeld.
Dit zou toch haast duiden op het feit dat er een (behoorlijk) bedrijf achter zit.
Dit lijkt mij nou niet een progje gemaakt door een hobbiest op zijn zolderkamertje.
Wat denken/weten jullie, waar verdient meneer whatsapp zijn boterham mee?
Of zie ik gewoon wat over het hoofd?!
Editje:
Daarentegen als je naar de website kijkt kom je op een semi-simplistisch wordpress blog wat weer allesbehalve duidt op een grote commercieele organistatie.
Ik lees net op de frontpage het bericht: " WhatsApp brengt Windows Phone-versie uit" en ineens vraag ik mij af; waar verdient meneer whatsapp in godsnaam zijn geld aan???
Wat mij opvalt is dat whatsapp toegang vraagt tot je telefoonboek zodat de app kan zien wie van jouw contacten beschikbaar is.
Een app als wordfeud gebruikt deze 'functie' niet (zou wel verrekte handig zijn trouwens
Maar goed, nou rijst mijn vraag;
Zou whatsapp deze gegevens verkopen oid?
Ik heb tijdens mijn gebruik van whatsapp nog nooit een reclame-uiting gezien.
Ook op de website is geen google-add achtig iets te zien.
Toch zijn er geregeld updates en wordt het programma steeds verder ontwikkeld.
Dit zou toch haast duiden op het feit dat er een (behoorlijk) bedrijf achter zit.
Dit lijkt mij nou niet een progje gemaakt door een hobbiest op zijn zolderkamertje.
Wat denken/weten jullie, waar verdient meneer whatsapp zijn boterham mee?
Of zie ik gewoon wat over het hoofd?!
Editje:
Daarentegen als je naar de website kijkt kom je op een semi-simplistisch wordpress blog wat weer allesbehalve duidt op een grote commercieele organistatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 25-09-2011 01:09 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren