Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Misschien een domme vraag (vandaar dat ik hem ook in de HK post ;))
Ik lees net op de frontpage het bericht: " WhatsApp brengt Windows Phone-versie uit" en ineens vraag ik mij af; waar verdient meneer whatsapp in godsnaam zijn geld aan???

Wat mij opvalt is dat whatsapp toegang vraagt tot je telefoonboek zodat de app kan zien wie van jouw contacten beschikbaar is.
Een app als wordfeud gebruikt deze 'functie' niet (zou wel verrekte handig zijn trouwens ;))
Maar goed, nou rijst mijn vraag;
Zou whatsapp deze gegevens verkopen oid?
Ik heb tijdens mijn gebruik van whatsapp nog nooit een reclame-uiting gezien.
Ook op de website is geen google-add achtig iets te zien.
Toch zijn er geregeld updates en wordt het programma steeds verder ontwikkeld.
Dit zou toch haast duiden op het feit dat er een (behoorlijk) bedrijf achter zit.
Dit lijkt mij nou niet een progje gemaakt door een hobbiest op zijn zolderkamertje.

Wat denken/weten jullie, waar verdient meneer whatsapp zijn boterham mee?
Of zie ik gewoon wat over het hoofd?!

Editje:
Daarentegen als je naar de website kijkt kom je op een semi-simplistisch wordpress blog wat weer allesbehalve duidt op een grote commercieele organistatie.

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 25-09-2011 01:09 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De iphone versie kost 79 cent en na een jaar moet je ook voor de Android versie betalen.. = $ :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
maratropa schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:08:
De iphone versie kost 79 cent en na een jaar moet je ook voor de Android versie betalen.. = $ :)
Op papier wel, maar dit systeem is buggy as hell want de counter is allesbehalve aan het 06-nummer gekoppeld. Misschien wel aan imei oid. dat durf ik niet te zeggen namelijk.

Ik gooi geregeld een nieuwe rom op mijn telefoon en heb nog nooit een melding gekregen dat ik ineens moet betalen. Eigenlijk zou dat dus betekenen dat je de app gewoon kan verwijderen, opnieuw installeren en weer een jaar gratis kan gebruiken?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 18:34

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Mijn android versie werd verlengd na een jaar, gratis. Misschien gaan ze na 2 jaar al je berichten publiekelijk maken tenzij je een enorme som geld overmaakt naar een rekening op de Kaaimaneilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Matthew schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:12:
Mijn android versie werd verlengd na een jaar, gratis. Misschien gaan ze na 2 jaar al je berichten publiekelijk maken tenzij je een enorme som geld overmaakt naar een rekening op de Kaaimaneilanden.
Zou haast plausibel klinken.
Als je pas na een jaar hoeft te betalen (in theorie, in praktijk blijkbaar dus niet altijd ;))
Hoe hebben ze dan het eerste jaar overleefd?
Lijkt mij toch dat je ondanks de relatief kleine grote van een berichtje, toch behoorlijk servers moet hebben draaien om dit verkeer in goede banen te leiden.
Tevens, toen er uitlekte dat een whatsapp-account viel te spoofen, moest men direct in actie komen om de bug 'te dichten'. Lijkt mij dat dit ook wel een duur geintje geweest is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nouja dan hebben ze iig de $ van de applegroupies, die hebben toch zat.. :)

Hoeveel Iphone apps zouden ze verkocht hebben? vast meer dan een miljoen.

De Wiki denk ook mee:

"WhatsApp received a financial injection of $8 million by Sequoia Capital"

[ Voor 58% gewijzigd door maratropa op 25-09-2011 01:19 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Nja, wel geinig dat ze een bepaalde groep laat betalen terwijl het voor de rest (android iig.) gratis is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Matthew schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:19:
Nja, wel geinig dat ze een bepaalde groep laat betalen terwijl het voor de rest (android iig.) gratis is :P
Met de kanttekening dat je na een jaar toch moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 13:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0k3w040E3C381s0q3J0y/Schermafbeelding%202011-09-25%20om%2001.19.39.png
VEUL verkocht dus ;)

Overigens gok ik dat ze het heroine concept gebruiken, eerst verslaafd maken dan betaald maken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Plus naast geld hebben ze ook een userbase nodig, dan helpt een initieel gratis versie wel.

Iphone gebruikers zullen ook wel sneller hun CC trekken voor apps denk ik..

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar 70% van de iphone gebruikers in NL heeft het, en hoeveel Iphone gebruikers er zijn is vast ook wel ergens te vinden..

[ Voor 33% gewijzigd door maratropa op 25-09-2011 01:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-07 13:04

Osxy

Holy crap on a cracker

Weet ik bijna wel zeker, voor ontwikkelaar is iOS nog steeds interessanter.

Tenminste dat is wat ik tijdje geleden las wbt. sales en ontwikkelaar trends.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:04

painkill

Pain(k)(ill)

Op iOS is de afzetmarkt groter, zeker voor mainstream producten..
Ja, wat zou jij dan kiezen als je als ontwikkelaar maar tijd en geld hebt voor 1 platform..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Misschien hebben we een poll nodig.

Poll: Heb jij geld uitgegeven aan WhatsApp?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=375096&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Maar als ik het goed begrijp, moet je voor de iphone-app direct afrekenen, en voor de android-app pas na een jaar?!
Erg grappige strategie dan!

1. Android gebruikers geraken massaal aan de whatsapp.
2. Iphone users willen contact houden met hun vrienden en hebben blijkbaar toch al een grotere portomonnee dus die 0.79 kan er wel vanaf
3. Whatsapp raakt ingeburgerd dus android gebruikers komen uiteindelijk ook wel over de brug

Eigenlijk best een simpele strategie als je het zo leest. Toch werkt het blijkbaar uitstekend. Iemand enig idee wat Whatsapp qua omzet draait?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19

cdoens

Peugeot-gek

Ook voor de Blackberries is ie het eerste jaar gratis maar ik gebruik het al langer dan een jaar.
Tussendoor wel van toestel maar niet van nummer gewisseld, dus misschien wordt er inderdaad naar het IMEI gekeken? Ik merk het eind november wel als mijn toestel een jaar oud wordt. :)

In ieder geval een heel handige app die cross-platform functioneerd. 8)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:13

KneoK

Not in a million lightyears

Switchie schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:43:
Maar als ik het goed begrijp, moet je voor de iphone-app direct afrekenen, en voor de android-app pas na een jaar?!
Erg grappige strategie dan!

1. Android gebruikers geraken massaal aan de whatsapp.
2. Iphone users willen contact houden met hun vrienden en hebben blijkbaar toch al een grotere portomonnee dus die 0.79 kan er wel vanaf
3. Whatsapp raakt ingeburgerd dus android gebruikers komen uiteindelijk ook wel over de brug

Eigenlijk best een simpele strategie als je het zo leest. Toch werkt het blijkbaar uitstekend. Iemand enig idee wat Whatsapp qua omzet draait?!
Volgens mij was Whatsapp eerder beschikbaar op de iPhone dan op Android. In den beginne hoefde je niet te betalen voor Whatsapp op de iPhone, da's al een aantal jaar geleden. Iedereen die in de gratis periode Whatsapp al geinstalleerd had hoeft niet te betalen voor de huidige versie. Ik denk dat het aan je Apple account of IMEI is gekoppeld, want telkens als ik de app verwijder en opnieuw installeer via de appstore op de telefoon van m'n meisje dan krijg ik weer de melding dat er geen geld in rekening gebracht gaat worden.

Er zijn wel meer apps die betaald zijn op de iPhone en voor Android gratis zijn. De Angry Birds spellen bijvoorbeeld, al heb je in de Android versie wel ingame reclame (kuch, root, kuch, adfree, kuch, reclame?).

In de EULA van Whatsapp kan ik overigens niet echt iets vinden over het gebruik van je telefoonnummer of persoonlijke gegevens. Alleen bij faillissement of overname van het bedrijf kunnen je gegevens worden overgedagen aan de desbetreffende partijen, waarna Whatsapp zich niet meer verantwoordelijk stelt voor wat er met je gegevens gebeurt.

Ach, als ik na een jaar een Euro moet betalen om de service te blijven gebruiken dan zal ik dat zeker doen.

@Poll > Nee dus, niet voor iOS, (nog) niet voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

breinonline

Are you afraid to be known?

Het feit dat MS probeert om dit soort apps ook op hun OS te krijgen, kan ook betekenen dat zij de ontwikkelaars geld toestoppen. Het zou mij niet verbazen als Google een gelijksoortige strategie toepast en ze wat betalen om de app voor de gebruiker kosteloos te houden. Ze hebben immers baat bij de groei van hun OS.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 12:47
Donaties ook.
Mozilla is een veel grotere organisatie met veel meer kosten, ze krijgen natuurlijk ook meer donaties maar je snapt het idee.

In Nederland is het ook niet zo gebruikelijk, maar in Amerika is de cultuur veel meer gericht op donaties dan op subsidies en dat werkt naar mijn idee ook stukken beter.
breinonline schreef op zondag 25 september 2011 @ 07:03:
Het feit dat MS probeert om dit soort apps ook op hun OS te krijgen, kan ook betekenen dat zij de ontwikkelaars geld toestoppen. Het zou mij niet verbazen als Google een gelijksoortige strategie toepast en ze wat betalen om de app voor de gebruiker kosteloos te houden. Ze hebben immers baat bij de groei van hun OS.
Dat zal zeker ook zo zijn, dat staat ook in het ffrontpage bericht
nieuws: WhatsApp brengt Windows Phone-versie uit
De aanwezigheid van applicaties als WhatsApp wordt als cruciaal gezien voor het succes van een mobiel besturingssysteem

[ Voor 55% gewijzigd door Bender op 25-09-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:34

rapture

Zelfs daar netwerken?

Microsoft wilt natuurlijk niet met hun Phone-OS marginaal aan de zijlijn staan zoals Linux voor de desktopleken zo is. Bekend staan als een utterly useless OS waar je bijna geen software (dat de consument wilt) op kan draaien, is niet bepaald handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jammer dat ze dit niet voor windows mobile hebben gedaan.. mensen hebben er jaren om gezeurd en kregen een keiharde "Nee".

Wellicht heeft MS wat geld toegestopt of ze gewezen op mogelijke successen. Hoe dan ook, mooi om te zien dat windows toch support krijgt (ook al is het enkel voor next gen).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Michael Knight schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:51:
Jammer dat ze dit niet voor windows mobile hebben gedaan.. mensen hebben er jaren om gezeurd en kregen een keiharde "Nee".
Wat bedoel je? Afaik is Whatsapp pas in 2009 begonnen. Windows Mobile had toen al geen toekomst meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42
Ik heb wel eens gehoord dat Whatsapp zijn gebruikersgegevens in the USA zou verkopen, maar dat lijkt mij erg sterk :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07
Ik gebruik de symbian versie. Ook deze is gratis.

[ Voor 44% gewijzigd door Artwido op 25-09-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik verwacht dat Whatsapp er ook een keer realtime voice gaat ingooien. Of zouden ze dat met een reden niet doen?. Plus 1 licht progje voor sms en voice lijkt me ideaal. Lekker veel over Wifi doen, telco's moeten zo snel mogelijk keihard geforceerd worden om echt over hun businessmodel na te denken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:51
Naast wat inkomsten uit het verkopen van de app, zitten er achter WhatsApp gewoon (angel) investeerders. En van de investeringen worden de whatsapp werknemers betaald.

Bron: http://techcrunch.com/2011/04/08/sequoia-whatsapp-funding/

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
KneoK schreef op zondag 25 september 2011 @ 04:09:
... Ik denk dat het aan je Apple account of IMEI is gekoppeld, .
Wel zeker.
Gewoon gekoppeld aan je Apple-ID in iTunes
Al je AppStore aankopen worden gewoon bijgehouden. Zodat je altijd maar een keer een app hoeft aan te schaffen (betalen). En alle andere keren daarop, dat je met jouw ID de app download, weet iTunes dat je al ooit betaald hebt en hoeft dat nu niet meer.

En dan waarom in de AppStore direct betalen, en niet na een jaar zoals bij android?
Gewoon omdat de AppStore zo is ingericht. Elke app heeft een prijs (of gratis, 0 €) die betaal je eenmalig en daarna is de app van jou om te gebruiken. Het zit gewoon simpelweg niet een functie in het systeem die je de app een bepaalde tijd laat gebruiken, waarna je ineens opnieuw moet betalen.

iTunes heeft bijvoorbeeld ook niet zoiets als een abonnement. Whatapp op android is het eerste jaar gratis en daarna een klein bedragje per jaar. iTunes doet daar niet aan, gewoon eenmalig aanschaffen en voor altijd gebruiken.
Ach, als ik na een jaar een Euro moet betalen om de service te blijven gebruiken dan zal ik dat zeker doen.
Natuurlijk. Wat boeit die ene euro nou? Zeker voor een systeem wat niet alleen veel geld uitspaard aan sms, maar ook gewoon nog een stuk handiger werkt. :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

maratropa schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:15:
Nouja dan hebben ze iig de $ van de applegroupies, die hebben toch zat.. :)

Hoeveel Iphone apps zouden ze verkocht hebben? vast meer dan een miljoen.

De Wiki denk ook mee:

"WhatsApp received a financial injection of $8 million by Sequoia Capital"
Ojee... Betalen voor Apps. Dan heb je een smartphone, en dan niet betalen voor dit soort goedkope Apps. 8)7 :F
Die 80 cent die uitgeeft, is al binnen de eerste aantal berichtjes terugverdiend.
http://theoatmeal.com/blog/apps

En vanwaar al die haat voor een bedrijf dat producten maakt dat door veel mensen wordt gewaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 10:41

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

>> Overige Mobiles

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tikkie door naar de smartphone-subfora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-07 15:01

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Whatsapp bekijkt wat jij doet op je telefoon en verkoopt die informatie.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En dat weet jij omdat? Aan wie verkopen ze 't? Bronvermelding?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De data hoeft niet verkocht te worden.
Door de informatie over zoveel mobiel gebruikers te verzamelen worden ze vanzelf geld waard.
De investeringen leiden vermoedelijk nu verlies maar straks kunnen ze whatsapp voor een paar honderdmiljoen aan Facebook verkopen of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
T-Junkie schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:47:
[...]

Ojee... Betalen voor Apps. Dan heb je een smartphone, en dan niet betalen voor dit soort goedkope Apps. 8)7 :F
Die 80 cent die uitgeeft, is al binnen de eerste aantal berichtjes terugverdiend.
http://theoatmeal.com/blog/apps
Ik heb me erover zitten verbazen dat WhatsApp slechts $1,99 (~ €1,49) per jaar kost op Android (vanaf het 2de jaar). Je neemt tenslotte een dienst af en niet alleen een app. Dat de iPhone versie dat niet heeft zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze buiten de App Store om geen abonnementen mogen aanbieden. Na het eerste jaar zijn de iPhone gebruikers dus gewoon in het voordeel (zo'n €0,70)

Waarschijnlijk strijkt WhatsApp Inc het geld van de abonnementen ook nog eens direct in hun zak omdat het buiten Google om gaat in tegenstelling tot de eenmalige €0,79 van waarvan Apple nog een percentage opstrijkt. Tenzij alle gebruikers massaal na een jaar stoppen met het gebruik zou je dus kunnen stellen dat ze uiteindelijk heel veel meer verdienen (per gebruiker/device) aan Android en Symbian gebruikers.

Het verdienmodel is misschien anders dan 'zichtbaar' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
*weg* dit soort taal voegt niets toe

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 27-09-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:51

Quad

Doof

Ik heb geen idee waar ze het geld vandaan halen, imho besparen ze mij veel geld iig :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:53

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Apart dat het voor Android 1e jaar gratis is, voor iOS gelijk €0,79 is en voor de Nokia e72 (weet niet welk OS) €0,72 per half jaar...

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-07 13:35

Blonde Tux

<advertisement>

Ik denk dat ze vanuit de minder populair platforms een injectie krijgen.
Nokia en Microsoft zullen er wel geld tegen aan gooien en het zou me niet verbazen als Google ook een duit in het zakje doet.
iOS zal het zelf wel redden gok ik.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nokia e71 is Symbian =)
Android is 1 jaar gratis dan per jaar 2 euro ofzo... Dus 5 jaar WA kost 8 euro...
iOS is gelijk 79 cent, maar daarna altijd gratis.... Dus 5 jaar WA kost 79 cent...
Symbian kost zogezegd dan 72 cent per half jaar... Dus 5 jaar WA kost 8,64 euro...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik heb in den beginne mee gedaan aan de 'beta'. Heb tot 2020 gratis Whatsapp.

Maar die app kost misschien maar 79 cent op iOs en 2 euro op Android, maar als je bedenkt dat vele miljoenen mensen het gebruiken, en elk jaar meer mensen dit gaan gebruiken. Over een paar jaar vrijwel iedereen, vrijwel iedereen die ik ken installeert als ze een nieuwe telefoon hebben als eerst Whatsapp.

Ook wel grappig hoe populair deze 'simpele' app is geworden. In het begin dacht ik tja, leuk idee, maar ben benieuwd hoe het uitpakt!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:58

Releases

Ja maar!

Ik heb liever dat ze het iets duurder maken, van mij mag de app wel duurder zijn.
Zo kunnen die servers is geupgrade worden zodat me berichten wel altijd aankomen! BB Ping werkt in dat opzicht een heel stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 21:41
Op Symbian kost Whatsapp, na het gratis eerste jaar, 2 dollar per jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Apaat op 26-09-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:36
Een vraag die vrij simpel is te beantwoorden. Eerst een paar jaar flink proefdraaien. Nu het nog gratis is, is het voor hen één grote beta. De hele wereld eraan laten wennen. En zodra ze 80 cent per jaar, per gebruiker gaan verlangen, wordt het miljarden binnenharken.....

Ik hoop dat ze een goed betaalsysteem introduceren. Dat gedoe met creditcard of paypal zit ik (en vele, vele anderen) echt niet op te wachten. Maar betalen met een paar service-smsjes moet voor niemand een probleem zijn.

Ik ben benieuwd, de mijne verloopt in februari a.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 14:40
Dennisdn schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:09:
Een vraag die vrij simpel is te beantwoorden. Eerst een paar jaar flink proefdraaien. Nu het nog gratis is, is het voor hen één grote beta. De hele wereld eraan laten wennen. En zodra ze 80 cent per jaar, per gebruiker gaan verlangen, wordt het miljarden binnenharken.....

Ik hoop dat ze een goed betaalsysteem introduceren. Dat gedoe met creditcard of paypal zit ik (en vele, vele anderen) echt niet op te wachten. Maar betalen met een paar service-smsjes moet voor niemand een probleem zijn.

Dat zien we dan wel weer: ik kan nog tot maart 2020 vooruit! ;)
Maar tegen die tijd moet ik nog maar zien of WhatsApp nog bestaat of inmiddels is vervangen door een ander systeem. Met een aantal nieuw geïntroduceerde abonnementen (Hi Messaging en Vodafone B+S+W Smart) doen de telco's wel hun best om de wind uit de zeilen te nemen van WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dennisdn schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:09:

Nou miljarden is wel een beetje overdreven. Ik denk dat alleen via iOS er een hele leuke hoeveelheid geld naar binnen is gekomen waar je als bedrijf zeker wel wat mee kunt. Op zich is WhatsApp niet de meest dure app om te maken, dus met die miljoenen keer $1 alleen al via de iPhone kom je dan al heel erg ver.
Switchie schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:11:
[...]

Op papier wel, maar dit systeem is buggy as hell want de counter is allesbehalve aan het 06-nummer gekoppeld. Misschien wel aan imei oid. dat durf ik niet te zeggen namelijk.

Ik gooi geregeld een nieuwe rom op mijn telefoon en heb nog nooit een melding gekregen dat ik ineens moet betalen. Eigenlijk zou dat dus betekenen dat je de app gewoon kan verwijderen, opnieuw installeren en weer een jaar gratis kan gebruiken?
Denk je echt dat veel mensen moeite gaan doen om 80 cent per jaar te besparen? Als bedrijf heb je sowieso geen drol aan zulk soort klanten, daar zal heus niet veel rekening mee worden gehouden. Aan de andere kant, als dit op Androis kennelijk zo wel werkt is dat misschien wel een belangrijke oorzaak waarom de Apple App store het beter doet.

[ Voor 31% gewijzigd door kamerplant op 26-09-2011 12:49 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-07 23:48
[...]

Het is wel degelijk aan je 06 nummer gekoppeld.

WhatsApp > Menu > Settings > Account Info
Account Status: Free Trial
Expiration: Dec 14, 2011
Account Number: +316********
Ik moet dus na 14 december dit jaar $1.99 per jaar betalen, wat natuurlijk geen hol voorstelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
cdoens schreef op zondag 25 september 2011 @ 02:02:
Ook voor de Blackberries is ie het eerste jaar gratis maar ik gebruik het al langer dan een jaar.
Tussendoor wel van toestel maar niet van nummer gewisseld, dus misschien wordt er inderdaad naar het IMEI gekeken?
Nee, ik heb laatst een nieuwe phone in gebruik genomen en de expire-date is hetzelfde gebleven.
Over 2 weken, dan volgt de nummerportatie, en dan kan ik zeggen of het misschien aan de sim is gekoppeld. Maar voor zover ik weet, is het alleen aan het telefoonnummer gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lunaticc schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:10:
Het is wel degelijk aan je 06 nummer gekoppeld.
Helaas wel ja, erg zuur, want zo kan ik maar op 1 van m'n twee telefoons WhatsApp goed gebruiken :(
Ik heb WhatsApp na een weekje gebruik (op Android) gelijk gekocht, geld voor de developer, maar dualsim ;w

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 26-09-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 11-06 20:08

Mikayu

.srt

Bij mij zou het in oktober verlopen, maar een paar weken geleden kreeg ik een bericht dat m'n free trial is verlengt naar 29 januari. Dus nog niets hoeven betalen met Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Releases schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:36:
Ik heb liever dat ze het iets duurder maken, van mij mag de app wel duurder zijn.
Zo kunnen die servers is geupgrade worden zodat me berichten wel altijd aankomen! BB Ping werkt in dat opzicht een heel stuk stabieler.
Ik gebruik whatsapp in januari een jaar en heb nooit last gehad.
BB ping is alleen voor bb en whatsapp is cross platvorm. Dat is ook de kracht van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De app maakt ook gebruik van peer-to-peer verbindingen toch? Dus geen dure hosting nodig :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40
Kecin schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:53:
De app maakt ook gebruik van peer-to-peer verbindingen toch? Dus geen dure hosting nodig :).
Nee, alles gaat via de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-07 19:32
Mikayu schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:20:
Bij mij zou het in oktober verlopen, maar een paar weken geleden kreeg ik een bericht dat m'n free trial is verlengt naar 29 januari. Dus nog niets hoeven betalen met Android
Inderdaad, deze melding kreeg ik ook. Enig idee waar deze verlenging op gebaseerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jimster schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:56:
[...]

Nee, alles gaat via de server.
Ik dacht alleen de verificatie, de berichten niet.
Maar ik heb volgens mij geen gelijk: http://www.classity.nl/be...tsapp-privacy-nachtmerrie

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:51

Quad

Doof

Accountstatus: Gratis proberen
Verloopt: 26 jan. 2012
Accountnummer: +316xxxxxxx

Uw berichtendienst is gekoppeld aan het bovenstaande telefoonnummer. U kunt van mobiele telefoon veranderen, de software opnieuw installeren of bijwerken, zolang uw telefoonnummer hetzelfde blijft. Wij wensen u veel plezier met onze dienst.

Dus de app is verbonden aan je telefoonnummer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sniffert schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:14:
[...]

Inderdaad, deze melding kreeg ik ook. Enig idee waar deze verlenging op gebaseerd is?
Dat iedereen hem verlengt heeft gekregen naar dezelfde periode doet me denken dat ze gewoon technisch nog niet klaar zijn.

Het hierboven gelinkte artikel over de privacy is wel interessant. Het verbaasde me hoe snel iedereen zonder überhaupt te lezen wat er allemaal gebeurd, de app in gebruik nam. Er was uiteindelijk geen ontkomen meer aan "omdat iedereen het heeft".

Ben benieuwd hoe stevig whatsapp echt is doorgedrongen. De komende maanden zullen we het weten nu iedereen moet gaan betalen. En nee, die paar centen is natuurlijk voor niemand een probleem. Maar ik schat in dat 80% uit mijn lijst niet met creditcards kan of wil betalen en nog nooit van paypal heeft gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

CLB schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:36:
En dat weet jij omdat? Aan wie verkopen ze 't? Bronvermelding?
Log File Information: When you use the WhatsApp Sites or Services, our servers automatically record certain information that your web browser sends whenever you visit any website. When you use the WhatsApp Software, our servers automatically record certain information that our WhatsApp Software sends whenever you update or request any status information. These server logs may include information such as your web request, Internet Protocol ("IP") address, browser type, browser language, referring / exit pages and URLs, platform type, number of clicks, domain names, landing pages, pages viewed and the order of those pages, the amount of time spent on particular pages, the date and time of your request, one or more cookies that may uniquely identify your browser, your phone number, phone number you are requesting the status of and various status information.

We may share non-personally-identifiable information (such as anonymous User usage data, referring / exit pages and URLs, platform types, asset views, number of clicks, etc.) with interested third-parties to assist them in understanding the usage patterns for certain content, services, advertisements, promotions, and/or functionality on the WhatsApp Sites.

http://www.whatsapp.com/legal/
*weg* een TR maken is voldoende. Niet in het topic reageren.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 26-09-2011 20:31 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Als ik met creditcard of paypal moet betalen, waar het wel op lijkt dan heb ik wel een probleem want beide heb ik niet. Maar ik wil wel Whatapps blijven gebruiken. Gebruik het dagelijks regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33
Jullie vergeten allemaal de optie: investeerders

Het is een slimme strategie voor whatsapp om het product gratis aan te bieden om veel marktaandeel te
winnen. Op het moment dat iedereen het gebruikt, nu dus ongeveer, kunnen ze meer geld vragen en flink cashen.

Twitter maakte volgens mij ook eerst flink verlies, weet niet of ze nu al winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Wat ik me dan afvraag is hoe Whatsapp toegang heeft tot je telefoon terwijl de app eigenlijk losstaat van het OS? Misschien dat ze bij Android door het draaien van de service op de achtergrond je gedrag kunnen bijhouden, maar bij Windows Phone werkt de app eigenlijk in een sandbox en heeft het geen zicht op jouw surfgedrag?

[ Voor 13% gewijzigd door Relief2009 op 26-09-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Benjamin- schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:22:
[...]

Log File Information: When you use the WhatsApp Sites or Services, our servers automatically record certain information that your web browser sends whenever you visit any website. When you use the WhatsApp Software, our servers automatically record certain information that our WhatsApp Software sends whenever you update or request any status information. These server logs may include information such as your web request, Internet Protocol ("IP") address, browser type, browser language, referring / exit pages and URLs, platform type, number of clicks, domain names, landing pages, pages viewed and the order of those pages, the amount of time spent on particular pages, the date and time of your request, one or more cookies that may uniquely identify your browser, your phone number, phone number you are requesting the status of and various status information.

We may share non-personally-identifiable information (such as anonymous User usage data, referring / exit pages and URLs, platform types, asset views, number of clicks, etc.) with interested third-parties to assist them in understanding the usage patterns for certain content, services, advertisements, promotions, and/or functionality on the WhatsApp Sites.

http://www.whatsapp.com/legal/
Dat klinkt mij in de oren als Google Analytics, niets heel spannends dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Of het spannend is aan ieder zichzelf, maar met zoveel gebruikers haal je natuurlijk gigantisch veel informatie binnen, zeker ook nog is doordat de mobiele markt op dit niveau nog relatief nieuw is, is deze info toch wel heel waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Het lijkt me dat ze bij Android makkelijker kunnen loggen dan bij iOS of WP (er draait namelijk een service op de achtergrond). Dus ik maak me er niet zo druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
[...]

Het is wel gekoppeld aan je telefoonnummer. Ik heb ooit Whatsapp gekocht via de App Store (iPhone dus), en als ik mijn nummer gebruik op een Android-telefoon, dan is mijn licentie oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:27
De probeerperiode lijkt langer te zijn als een jaar, ik heb mijn telefoon gekregen op 24 juni, en toen vrijwel direct whatsapp geïnstalleerd. Volgens de settings loopt mijn probeerperiode nog tot 13 oktober 2012. Waar deze probeerperiode op gebaseerd is begrijp ik dus ook niet helemaal.

Home Assistant configuratie

Pagina: 1