Woon inmiddels alweer ruim een week in Londen, en vandaag weer de tijd gehad er op uit te gaan. Vandaag werd op Trafalgar Square het eind van de Ramadan gevierd: Eid ul-fitr. Het was mooi weer, en er waren best veel mensen - leuke middag gehad. Uiteraard waren er artiesten op het podium, en zelfs enkele Imams die voor gingen in gebed - maar ik ben niet gelieerd aan een krant ofzo dus een pers-accreditatie zit er niet in. Gelukkig had ik m'n 55-300mm bij me, dus ik kon nog best aardige foto's van de artiesten maken. Belangrijk onderwerp vandaag was de "Arabische Lente": Libië en Tunesië werden veel genoemd, ik zag nogal wat mensen met Palestijnse vlaggen en ook was er een groep die aandacht probeerde te trekken voor de huidige opstand in Syrië.
In principe ben ik tevreden over de foto's: er zit een verhaal achter en er wordt emotie getoond. Qua compositie, kleuren en scherpte zit het denk ik ook wel snor - maar soms denk ik dat er wat meer gecropt kan worden. Ik sta open voor kritiek!
1

Eid at Trafalgar Square 5 by npmeijer, on Flickr
2

Eid at Trafalgar Square 6 by npmeijer, on Flickr
3

Eid at Trafalgar Square 1 by npmeijer, on Flickr
4

Eid at Trafalgar Square 3 by npmeijer, on Flickr
5

Eid at Trafalgar Square 4 by npmeijer, on Flickr
In principe ben ik tevreden over de foto's: er zit een verhaal achter en er wordt emotie getoond. Qua compositie, kleuren en scherpte zit het denk ik ook wel snor - maar soms denk ik dat er wat meer gecropt kan worden. Ik sta open voor kritiek!
1

Eid at Trafalgar Square 5 by npmeijer, on Flickr
2

Eid at Trafalgar Square 6 by npmeijer, on Flickr
3

Eid at Trafalgar Square 1 by npmeijer, on Flickr
4

Eid at Trafalgar Square 3 by npmeijer, on Flickr
5

Eid at Trafalgar Square 4 by npmeijer, on Flickr