Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zeer traag internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister na het plaatsen van nieuwe hardware in mijn PC zeer traag internet. Het downloaden van bestanden via IE / FF duren gemiddeld zo'n 50 minuten terwijl dit maar een bestand is van 20Mb ongeveer. Met mijn oude hardware was mijn download speed 3.2Mbps max via Steam, en Spotnet. Ik heb mijn provider UPC al gebeld met de vraag of zij storingen hadden of onderhoud aan het plegen waren maar daar was niks van bekend.

Mijn nieuwe hardware bestaat uit:

Asrock 870 Extreme3 2.0
AMD Phenom X6 1100TBE
XFX HD6870

Ik vermoed dat het door mijn mobo komt, aangezien de andere hardware niks met het internet te maken hebben.

Ik heb de drivers meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, en na enige succes is mijn download snelheid van 13Kbps naar plus minus max 1.3 Mbps gegaan, echter wil ik mijn oude 3.2Mbps terug ;( !

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, en alvast bedankt!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
taakbeheer, netwerkbeheer. wordt je netwerk na her installatie niet platgebruikt om updates binnen te halen?

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ikzelf zou de router en modem even resetten en als dat niet werkt sowieso eens kijken met een andere computer of het daarbij ook is.

Ik vermoed namelijk dat dit gewoon aan de lijn ligt en dat het toevallig uitkomt dat jij net je hardware vernieuwd hebt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Test eens om wat bestanden over je netwerk te verzenden naar een ander apparaat. Ping eens naar google ofzo, meestal moet dat rond de 30/40ms zitten.
Ping eens naar je modem, als dat meer van 2ms is, heb je een probleem...

Verwijderd

Topicstarter
@ Vorak - ik zet mijn updates met een nieuwe installatie van W7 altijd gelijk uit, die doe ik altijd handmatig.

@ Erik - heb ik ook al als eerste gedaan. Een kennis van mij die ik net op TS sprak zei ook al dat het eventueel aan de lijn kan liggen, en dat het precies nu toevallig tegelijkertijd is met mijn nieuwe hardware.

@ Bartjezz - het pingen naar google zat op 63ms gemiddeld, met een minimum 14ms, en een max van 194ms. Naar mijn modem pingen gaf een max van 2 en een gemiddelde van 0 aan.

Waar zou dat aan kunnen liggen? Is het dan toch ergens een fout bij UPC, of de bekabeling?

BTW, bedankt voor de snelle reacties!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:01:
Ik heb sinds gister na het plaatsen van nieuwe hardware in mijn PC zeer traag internet. Het downloaden van bestanden via IE / FF duren gemiddeld zo'n 50 minuten terwijl dit maar een bestand is van 20Mb ongeveer. Met mijn oude hardware was mijn download speed 3.2Mbps max via Steam, en Spotnet. Ik heb mijn provider UPC al gebeld met de vraag of zij storingen hadden of onderhoud aan het plegen waren maar daar was niks van bekend.

Mijn nieuwe hardware bestaat uit:

Asrock 870 Extreme3 2.0
AMD Phenom X6 1100TBE
XFX HD6870

Ik vermoed dat het door mijn mobo komt, aangezien de andere hardware niks met het internet te maken hebben.

Ik heb de drivers meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, en na enige succes is mijn download snelheid van 13Kbps naar plus minus max 1.3 Mbps gegaan, echter wil ik mijn oude 3.2Mbps terug ;( !

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, en alvast bedankt!
Heb je een ander apparaat om mee te testen ? Op die manier kun je bevestigen/uitsluiten dat het een UPC ligt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ff stom hoor maar je hebt niet je netwerkadapter op half duplex staan?
Pagina: 1