halogeen strobo

Pagina: 1
Acties:

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Topicstarter
ja dit onderwerp hoort helemaal niet thuis hier eigenlijk, maar hier zitten de meest technische mensen.

kijk: ik heb een strobo gebouwd van een halogeenlamp, hij werkt wel, maar omdat het zolang duurt om uit te gloeien, gaat 75% van het effect weg :( , maar er moet iets zijn wat ik gemist heb want in discotheken zie je ook van die halogeen kasten en die werken wel.

Zij er trucjes om dat uitgloeien te verkorten ofzo?

BvD
AtomicShockwave

Verwijderd

Je moet voor een stroboscoop geen halogeenlamp gebruiken, maar een gasontladingslamp, deze heeft geen gloeidraad en gloeit dus niet na.
Ze zijn helaas niet echt goedkoop en je hebt er een speciale schakeling voor nodig met een aparte voedings- en een onsteekspanning.

Ik heb een schematje gevonden op:
http://members1.chello.nl/~j.wilterdinkste/schemas/licht/flitsers/stroboscoop/stroboscoop.htm

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
weet je dan wat zon flitsbuis kost? anders kun je er net zo goed een kopen

en een flitserbuis, zou dat gaan?

Verwijderd

Sorry... Maar als een discotheek halogeen strobos heeft zijn het wel erruge kneuzen want die bestaan niet....|:(

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 09:19
Zet daar ook maar een aparte voeding voor in je kast. Als je dat op je gewone voeding wilt laten werken, trekt ie die pieken echt niet

edit:

Oh ik heb het schemaatje bekeken, werkt ie op 220 volt? Dan kan het volgens mij nog invloed hebben op je pc als je dezelfde spanningsgroep gebruikt

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
ja dat ding schokt lekker, volgens mij, maar ik denk dat dat opgevangen word door een of ander onderdeel in dat schematje

Verwijderd

Uhm... voor 4 tientjes of minder heb je een "mini-strobe" die flitst 10 keer per seconde en werkt gewoon op 220...

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Topicstarter
jah maar het is kewler om er een zelf te solderen, en dan wel zon grote, maar dat hangt af van wat een flitsbuis kost

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
bij corad hebben ze een bouwpakketje van een stroboscoop!

gevonden:

kijk ook hier:
www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0202026390985194137&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=12869&TK_PAR[MEDIUM]=

oja, hij kost 29.95 :)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
heb dat ding ook gemaakt die van conrad maar dat ding wordt me toch heet niet normaal

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Op dinsdag 20 maart 2001 23:17 schreef Techieguy het volgende:
Sorry... Maar als een discotheek halogeen strobos heeft zijn het wel erruge kneuzen want die bestaan niet....|:(
over kneuzen gesproken :r........ kijk eens bij www.comrad.nl --> lichttechniek ---> halogeenlampen

kosten fl 4,95 >:)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Pagina: 1