Verwijderd
Euhm ik weet niet wat voor mobo je hebt. Maar op mijn mobo BE6 heb ik de mogelijkheid om bij deze snelheid de PCI divider op 1/3 of 1/4 te zetten. Als hij nou bij jouw op 1/3 staat zou ik hem op 1/4 zetten. De PCI bus loopt bij 1/3 op 41.33 Mhz wat heel erg hoog is, bij 1/4 loopt die op 31 Mhz. Dit is iets langzamer dan de standaard 33 Mhz en zou dus altijd moeten werken.
Dit verhaal geldt zowel voor een ISA als een PCI geluidskaart aangezien ISA op 1/4 van PCI loopt.
Dit verhaal geldt zowel voor een ISA als een PCI geluidskaart aangezien ISA op 1/4 van PCI loopt.
Ik heb een ms-6163va mobo maar daar kan je de PCI divider niet op veranderen.
Kan ik nog iets anders proberen?
Kan ik nog iets anders proberen?
Verwijderd
Heeft nix met de geluidskaart te maken (althans dat denk ik niet)
Het KAN zijn dat je mobo op bepaalde frequentie's radiosignalen gaat oppikken op die manier krijg je dan storing.
In je mobo lopen allemaal draadjes en als die net te lang zijn KUNNEN ze radiosignalen opvangen wat dus weer ten gevolg heeft dat je boxen storen.
Het KAN zijn dat je mobo op bepaalde frequentie's radiosignalen gaat oppikken op die manier krijg je dan storing.
In je mobo lopen allemaal draadjes en als die net te lang zijn KUNNEN ze radiosignalen opvangen wat dus weer ten gevolg heeft dat je boxen storen.