TV Op kamer maar geen antenne kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 669 views

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 17:31
Ik heb sinds kort een TV'tje op mijn kamer (LG 32LK430), Zodat ik kon ps3'en, alleen, Ik zou graag TV willen ontvangen, Ik heb geen antenne kabel in mijn kamer, en de mogelijkheid om er eentje door te trekken is er niet, anders moeten we de vloer openbreken.

Momenteel zitten wij met KPN kabel tv met 30 zenders, maar we willen binnenkort overstappen op UPC Digitaal hd televisie,

Zijn er mogelijkheden om tv te kijken, zonder ik het heibel krijg om zon kabel door te trekken?
Ik kan niks vinden op google.

ChiB

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:17
Sorry, maar dit is echt onzin. Wat kwam je wel tegen? Welke zoekwoorden heb je gebruikt?

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bij KPN kan je een digitenne kastje (kost 4 euro per maand, want je hebt al abonnement) nemen. Dan hoef je alleen een kabel van de draadloze ontvanger in de TV te steken.

[ Voor 44% gewijzigd door Uniciteit op 24-09-2011 19:45 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
[list]
• Digitenne.
Kost je 9 euro per maand.
• Draadloze zender voor Coax of Composiet.
Werkt alleen niet altijd even goed. Wordt meestal verkocht bij simpele elektronicazaken.
• Satelliet-televisie.
Ook een bepaald maandbedrag en een satelliet tv voor nodig.
• Coax kabel doortrekken
Even kabeltje trekken, kost je één gaatje om de kabel erdoorheen te duwen (wel even de kopjes erna opzetten) en klaar.

Was dat nu zo moeilijk :X ?

• thechib12
@ Alex3305 Weet jij hoe ons huis in elkaar zit? Nee. Het is echt niet zo simpel een gaatje boren en klaar, zoals ik al heb gemeld.

@ uniciteit Wij stappen binnenkort over op UPC, dus dat is ook geen optie

Of zon draadloze zender goed zal werken op HD kwaliteit betwijfel ik ook...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jimster schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:44:
[...]

Sorry, maar dit is echt onzin. Wat kwam je wel tegen? Welke zoekwoorden heb je gebruikt?
inderdaad, gewoon zeggen dat je gezocht hebt, al is het nog zo duidelijk dat het niet gebeurt is

39

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Dan kan je nog van digitenne gebruik maken. Dan doe je een apart abonnement bij Digitenne. Dan kost het je wel 9 euro per maand (eerste 2 maanden gratis).

• thechib12
Ik heb al wel degelijk wat gevonden over digitenne, Alleen je beeld word op groot scherm belabberd.

• Jimster
thechib12 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:48:
@ uniciteit Wij stappen binnenkort over op UPC, dus dat is ook geen optie

Of zon draadloze zender goed zal werken op HD kwaliteit betwijfel ik ook...
Want? UPC gaat niet samen met Digitenne?
Met Digitenne krijg je geen HD kwaliteit, maar nergens zeg je dat dat een eis is.

• thechib12
Als wij een HD abbonement neem, wil ik toch wel graag van de HD zenders gebruik willen maken!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10
dan moet je toch een kabel trekken, of een hele dure wireless hdmi verbinding halen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@ Alex3305 Weet jij hoe ons huis in elkaar zit? Nee. Het is echt niet zo simpel een gaatje boren en klaar, zoals ik al heb gemeld.
Vanaf volgend jaar kan het met UPC, dan hebben ze een centrale box die meerdere tv's draadloos kan voorzien:

http://www.upc.nl/project-horizon/
http://www.chelloo.com/

[ Voor 3% gewijzigd door brama op 24-09-2011 19:55 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

thechib12 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:51:
Als wij een HD abbonement neem, wil ik toch wel graag van de HD zenders gebruik willen maken!
Dat gaat dus niet gebeuren. Zoiezo is digitale TV niet standaard HD.

Digitenne is prima kwaliteit voor boven.

• Jimster
thechib12 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:50:
Ik heb al wel degelijk wat gevonden over digitenne, Alleen je beeld word op groot scherm belabberd.
Hiermee geef je dus aan dat je startpost niet deugt. En dat bewijst ook direct het nut van een goede en complete startpost.
Nu laat je anderen zoeken naar antwoorden waar je niet op zit te wachten.

Maar als je perse HD wilt... neem een schotel.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je HD zenders in HD kwaliteit wilt kunnen ontvangen dan zal je sowieso een kabel moeten trekken.
Nee ik weet niet hoe je huis in elkaar zit, maar ik kan mij niet voorstellen dat er geen enkele manier is om een gaatje in de vloer te boren, óf om een kabel buitenom te trekken. En je hoeft niet een hele vloer open te trekken. Je kan ook met een simpel kabelgootje werken die je in een hoek weg werkt. Hier hoef je helemaal niet veel van te zien.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• thechib12
OK, Bedankt voor de antwoorden.
Conclusie is dus: Een kabeltje trekken, dus dan maar even de vloer opentrekken!

Topic kan dicht.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

[...]
Waar een wil is, is een weg :). Daarnaast geef ik je alle antwoorden die momenteel mogelijk zijn. Dat je daar dan niet tevreden mee bent is jouw probleem. Ook dat van die HD zenders had je dan maar in de TS moeten zetten in plaats van naderhand erover te zeuren.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
thechib12 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:56:

Topic kan dicht.
waar kom je ergens vandaan? profiblik kan wonderen doen :Y

krijg op me werk ook een vrachtwagen materiaal geleverd. maar na een uurtje goed kijken kan 3/4 de volgende dag weer opgehaald worden. zie mogelijkheden die andere over het hoofd gezien hebben.

maar vloer openbreken? gaat dus over de begane grond. wat ook kan betekenen dat er ofwel een volledige kruipruimte onder zit. of dat je met een paar lengtes pvc pijp er kan komen. :Y

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

thechib12 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:56:

Topic kan dicht.
Ja, dat, of Digitenne aangezien het toch maar een 32 inch TV is (je hebt het erover dat het beeld belabberd wordt op groot scherm - 32 inch is niet groot).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
thechib12 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:42:
.

Momenteel zitten wij met KPN kabel tv met 30 zenders, maar we willen binnenkort overstappen op UPC Digitaal hd televisie,

Zijn er mogelijkheden om tv te kijken, zonder ik het heibel krijg om zon kabel door te trekken?
Ik kan niks vinden op google.
...
Zo goed heb je niet gezocht, want dan had je snel genoeg gezien dat kpn kabeltv uberhaupt nieteens bestaat.

Als je nu kpn IPTV hebt kan je met een powerline setje dit signaal naar je kamer krijgen (mits op dezelfde fase), dan hoef je alleen een extra ontvanger te nemen (als je verbinding snel genoeg is)

Digitenne is ook een optie idd.

Maar voor beeldkwaliteit hoef je dat niet te doen, kpn iptv en digitenne zijn leuk voor kleine TV's maar zonde van de kwaliteit van een echte TV. UPC is een stuk beter. Maar dan zal er toch een coax moeten komen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat onmogelijk is. Vaak loopt er wel ergens een loze leiding die je kan gebruiken, of je laat m langs een luchtkanaal lopen of whatever. Soms wel wat meer werk, maar veruit het beste

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-02 12:00
Kabel trekken is zo gedaan, er ligt vast wel een telefoonlijntje of internetaansluiting op je kamer. Trek je die eruit, en daarna weer in samen met een Coax kabel.

Er zijn genoeg oplossingen te vinden.

Zucht...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

mr.paaJ

generatie cmd+z

Of zoeken op HDMI over Powerline, met een extra decoder beneden en natuurlijk iets vinden voor je AB.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

alex3305 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:58:
[...]

Waar een wil is, is een weg :). Daarnaast geef ik je alle antwoorden die momenteel mogelijk zijn. Dat je daar dan niet tevreden mee bent is jouw probleem. Ook dat van die HD zenders had je dan maar in de TS moeten zetten in plaats van naderhand erover te zeuren.
Hij zegt toch duidelijk in de opening: UPC Digitaal hd televisie, dan lijkt het me duidelijk dat digitenne al gelijk afvalt.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:50:
[...]

Hij zegt toch duidelijk in de opening: UPC Digitaal hd televisie, dan lijkt het me duidelijk dat digitenne al gelijk afvalt.
hij zegt ook dat kabel trekken niet mogelijk is > digitenne :Y

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:31
Voor UPC hd zul je toch een kabel moeten leggen.
Misschien kan je nog een andere route zoeken voor je kabel i.p.v. door de vloer.

Hoewel, dat UPC horizon kan toch zenders "streamen"?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met enieg zoektermen had je hier wel wat over kunnen vinden.

Enkel "Google had niks' vinden we dan echt te karig. Lees dan nog eens Het algemeen beleid door voor tips bij het maken van een topic.

Deze gaat dicht.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.