Genexis Glasvezelmodem

Pagina: 1
Acties:

• dragondrakar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-02 09:15
Ik heb sinds eergister glasvezel gekregen en met die "geweldige" (Experia box) Motorola ZTE H220N routertje erbij
Ik heb normaal servers draaien en moet ik dus Port Forwarden om dat door te kunnen krijgen.
Ze hebben met de Experia box zoveel mogelijk afgeschermt dat je niet eens meer poorten kunt forwarden/triggeren.

Dus heb ik een Cisco Linksys E4200 gekocht want ik dacht mooi er naast gooien en daar mezelf op aansluiten en de experia box zijn ding laten doen. Helaas werkt dit NIET! de Genexis modem http://www.pcnood.nl/images/glasvezelmodem.jpg zoals je kunt zien op het plaatje kan er geen 2de router/modem op, dit stoorde mij al heeeeeel erg en had geprobeert om de Cisco Linksys E4200 ervoor te zetten maar kreeg dus geen internet van buitenuit.

Mijn vraag is: Hoe kan ik dit oplossen zodat ik op een aparte router zit en de Experia box vervolgens apart heb draaien of op de Cisco Linksys E4200?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Richard

[ Voor 3% gewijzigd door dragondrakar op 24-09-2011 17:31 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Zeker weten dat portforwarding niet mogelijk is? Dat lijkt me nogal een basale functie voor een nat router.
Op google kom ik verder ook genoeg topics tegen die portforwarding met de zte bespreken.

Hier wellicht een topic waar je wat aan hebt: http://www.ipbforum.nl/ex...12fb404e2f3454de007eb0f42

oftewel, eerst upnp aanzetten dan kan je poorten forwarden.
En niet alle browsers werken goed in het menu van je router.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er zijn hier topics te vinden waarin uitgelegd wordt hoe je je eigen router kan gebruiken voor internet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dragondrakar
@job Ik heb niks aan de PS3 / Nintendo Wii en/of de Xbox port forwards ik moet me eigen poorten in kunnen stellen maar dat is beveiligd

@raven Linkje graag, ik heb alles al nagecheckt nog niks kunnen vinden

[ Voor 21% gewijzigd door dragondrakar op 24-09-2011 17:44 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sowieso kun je niet voor internet zowel de experia box als de linksys online hebben.

Wat wil je precies bereiken? Waarom moet je experiabox aan blijven?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dragondrakar
@CyBeR Daar zit de TV en telefonie op en kan ik dus helaas die er niet afgooien :(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart geeft aardig wat resultaten en Glasvezel Experiabox vervangen is er 1 van ;)

Waar het (volgens mij) op neer komt is dat je de vlan's uit elkaar moet plukken met een switch die dat kan en je hebt (geloof ik ook) wat gegevens nodig om je internet verbinding te kunnen gebruiken die je in de experiabox zou moeten kunnen vinden, die moet je dan invoeren in de router die je wil gebruiken voor internet.

edit: same as hieronder dus :P

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 24-09-2011 17:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah.

Dan moet je er een switch tussen zetten met VLAN-tagging. KPN zet namelijk tv, internet en telefonie via aparte VLANs met 802.1q tags op je glasvezelverbinding. Als je het internet-VLAN naar je linksys zet en de andere twee naar je experia box werkt het.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dragondrakar
@Raven @CyBeR Het rare is ik kon intern wel de de Experia box zien terwijl ik aangesloten zat op de Cisco Linksys, dit vond ik al heel vreemd. Ik zal proberen om er een switch tussen te gooien.

• job

job

dragondrakar schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:43:
@job Ik heb niks aan de PS3 / Nintendo Wii en/of de Xbox port forwards ik moet me eigen poorten in kunnen stellen maar dat is beveiligd
Volgens dat topic kan je ook zelf eigen poorten toevoegen.
click here to add an application.
Maar jij zegt dus dat het in jouw modem niet kan, maar bij anderen met hetzelfde modem kan het wel?

[ Voor 12% gewijzigd door job op 24-09-2011 17:56 ]

• dragondrakar
@job
Open de webinterface via http://192.168.2.254
Log in met de gebruikersnaam: KPN en laat het wachtwoord leeg [voor de eerste keer]
Klik op [Application]
Klik aan de rechterkant op [Port Forwarding]
Klik op [Click here to add an application.] of selecteer een spel uit de lijst van [Xbox live]
Voer de poortnummers in of voer het ip-adres in [Xbox live : TCP 80, TCP en UDP 53 en 3074, UDP 88]
Klik op [Add]
Dit werkt Alleen met de standaard die erin staan maar hij forwards ze alsnog niet, heb het almeerdere keren zelfs geprobeerd. De Firewall houd het tegen van de router zelf die ik niet kan uitzetten of bijpassen.

@Raven en @CyBeR helaas is dit niet gelukt de Experia Box krijgt gewoon wel zijn verbinding maar de E4200 wordt weer in de steek gelaten.

[ Voor 12% gewijzigd door dragondrakar op 24-09-2011 18:13 . Reden: toevoeging ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je moet volgens mij nog wel iets instellen, zie http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1015

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 24-09-2011 18:18 ]

Oscar Wilde

• dragondrakar
@Raven geen idee maar ik las net een topic en daar had CyBeR de juiste oplossing dus ik hoop dat hij/zij mij hier ook mee kan helpen.^^

Dit is een meer geavanceerdere Router als diegene gebruikte en mogelijk makkelijker. de commands die daar gebruikt worden zijn de shell van cisco helaas heb ik die hier niet. :(

[ Voor 44% gewijzigd door dragondrakar op 24-09-2011 18:21 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb net nog een beetje zitten zoeken, mac-adres van de experiabox klonen en PPPoE inloggegevens instellen zou genoeg moeten zijn geloof ik.

Inlognaam zou zoiets als macadres@direct-adsl moeten zijn en ww kpn, die ben ik al een paar keer tegengekomen.

edit: "Je mist nog iets belangrijks (tenzij ik iets belangrijks gemist heb): Om internetverbinding te krijgen met KPNGlasvezel moet je ook nog zorgen dat uitgaande PPPoE pakketjes allemaal VLAN tag 6 mee krijgen.

Als je er al een switch met l2 functionaliteit (of zelfs modem bij ADSL in bridge modus) ervoor hebt hangen die zorgt dat de DD-WRT op het netwerk van de PPP concentrator van KPN zit, dan hoeft DD-WRT dit uiteraard niet te ondersteunen."
eymey in "KPN Glasvezel router vervangen voor eigen met Gb + OpenWrt"

[ Voor 84% gewijzigd door Raven op 24-09-2011 18:32 ]

Oscar Wilde

• job

job

dragondrakar schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:10:
@job
Dit werkt Alleen met de standaard die erin staan maar hij forwards ze alsnog niet, heb het almeerdere keren zelfs geprobeerd. De Firewall houd het tegen van de router zelf die ik niet kan uitzetten of bijpassen.
Oke, ik vind het echt bizar dat een isp een router uitdeelt waarmee je niet eens een paar poorten kan openen, behalve de poorten die voor geprogrammeerd staan. 8)7

In elk geval, succes :)

• dragondrakar
@job Dit is het gevolg Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/3942/coughsj.png

[ Voor 6% gewijzigd door dragondrakar op 24-09-2011 18:32 ]

• job

job

En daar verwacht ik dus dat je via de blauwe link (click here to add application) een eigen applicatie kan toevoegen, dus bijvoorbeeld de applicatie mailserver met bijbehorende poort. Na het toevoegen zou je de applicatie mailserver in het lijstje daaronder terug moeten kunnen vinden en bijbehorende lan ip er aan kan koppelen en klaar.

Maar dat is dus volgens jou niet mogelijk, en dat vind ik bizar.
Niet bizar van jou, maar dus van kpn dat ze een apparaat meeleveren waarbij je niet fatsoenlijk poorten kan openen.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 24-09-2011 18:39 ]

• dragondrakar
Ik ben nog steeds aan het ronddwalen in Ravens bericht ik kom er voor een gedeelte wel uit maar blijf hangen in de VLAN tags

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
dragondrakar schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:18:
Ik ben nog steeds aan het ronddwalen in Ravens bericht ik kom er voor een gedeelte wel uit maar blijf hangen in de VLAN tags
Heb je er een L2 switch tussen of kan je router met een tagged vlan op z'n wan overweg?

misschien had je dit een beetje eerst kunnen uitzoken, de dichtgespijkerde modems van kpn is niet nieuw... en gericht op henk&ingrid. Niet op degene die fancy dingen wil.... en dat is niet iets van de laatste week, dus had je kunnen zien aankomen

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vallen poorten open zetten onder fancy? :S

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 24-09-2011 20:20 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik heb KPN gebeld en die heeft tegen me verteld dat je de WAN poort van de router moet verbinden met LAN 01 poort van de experia modem.

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Ik volg dit topic met grote interesse, ik heb namelijk ook KPN glasvezel en een experia box die DNS timeouts geeft en waarop weinig in te stellen is. Als ik het goed begrijp is het techisch wel mogelijk om er een switch voor te hangen zodat je via een eigen aangeschaft modem het internet gedeelte kan afvangen, kan het alleen niet echt volgen met die tags..

Ik vraag me af of dat niet alleen de timeouts oplost maar ook de laadsnelheid. 30Mbit is leuk en aardig voor een download maar in de praktijk duurt het erg lang voordat een webpagina "begint" met laden. Ligt dat ook aan die Experia box en zou dat ook opgelost kunnen zijn met de opsplitsing van het internet signaal?

Ik heb op dit moment nog 20Mbit ADSL van Solcon er naast een maand lang, en keer op keer als ik even terug switch naar de ADSL verbinding merk ik dat alle websites aanzienlijk sneller laden dan met de "snellere" glasvezelverbinding.
Het enige voordeel is dat het televisie signaal 10 x beter is dan de Digitenne die ik eerst had.

Ik denk dat veel mensen gebaat zouden zijn met een soort howto om dit op te zetten. Is er al iemand die zo'n opstelling werkend heeft met switch etc?

EDIT: Bij KPN glasvezel Alles in 1 krijg je ook een switch meegeleverd. Zou natuurlijk handig zijn als je die er voor kunt gebruiken. Hij is bedoeld om 2 tv's tegelijk aan te kunnen sluiten (op poort 3 van de experia box) maar ik gebruik toch maar 1 tv.

[ Voor 9% gewijzigd door shotputty op 10-10-2011 10:12 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

• shotputty
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I'll be back

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:54:
Ik heb KPN gebeld en die heeft tegen me verteld dat je de WAN poort van de router moet verbinden met LAN 01 poort van de experia modem.
Zit je dan per definitie niet nog steeds vast aan alle beperkingen van de Experia box? Of moet je dat apparaat aan LAN 01 dan instellen als DMZ en van daar uit al je poorten regelen?

EDIT: Hier nog een interessante link: http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?p=31568

[ Voor 23% gewijzigd door shotputty op 10-10-2011 11:23 ]

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

Je gaat Vlans untaggen en daarna een eigen router plaatsen?

Dure oplossing hoor!

Helemaal omdat Portforwarding gewoon werkt, is in ditzelfde topic ook al aangegeven.

Even een eigen applicatie aanmaken met de door jouw gewenste poorten en daarna toewijzen aan het ipadres van je servertje.

Succes
Pagina: 1