[6950] Flikkerende pixels/Flikkerende beeld

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Hallo,

Net een systeem met de volgende specs geassembleerd:Dit is min of meer de september best buy guide met een combinatie van het budget gamesysteem en het gewone gamesysteem. Wat ik heb gedaan is het budget gamesysteem als basis gepakt, en de (krachtigere) voeding van het gewone gamesysteem genomen. Ik heb ook net als bij het non-budget gamesysteem voor een 6950 gekozen maar dan van een ander merk (Club 3D waar ik voor XFX gekozen heb).

De problemen die ik heb,
  1. Het beeld flikkert tijdens benchmarks, bij de 1 erger dan bij de ander maar in alle gevallen bijzonder storend! V-sync bied geen soelaas.
  2. Via de DVI aansluiting heb ik last van pixels die flikkeren (zie foto hieronder). Als ik hetzelfde venster naar de andere monitor sleep die is aangesloten via DVI->VGA dan is er geen probleem. Misschien dat dit een ATI probleem is? Mijn laptop met een mobility 5970 heeft hetzelde euvel soms als die uit sleepmode wordt gehaald (ook op het interne scherm, dus geen kabel probleem).
Verder wellicht handig om te vermelden is dat ik bij de Unity benchmark bijzonder weinig zie, bij de meeste scenes zie ik enkel de achtergrond en een framerate van in de 400fps.. maar ik vermoed dat dit de los staat van andere problemen (zal wel een driver probleempje zijn).

Ik maak gebruik van de ATI Drivers v8.881.0.0 (volgens DXDiag).

Mijn eigen gok is dat het probleem bij de voeding ligt, XFX geeft zelf een minimum van 550 watt op. Daar zit ik dus een dikke 100 watt onder, maar dat zou vreemd zijn aangezien ik het voeding advies uit de best buy guide heb gevolgd. Sterker nog de processor die ik heb gekozen verbruikt minder (of het TDP ligt in ieder geval lager).

edit:

Foto vergeten
Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/3552/20110924005custom.jpgGrote versie @ imagebam

Die rode puntjes verdwijnen en verschijnen een beetje random over een venster heen

[ Voor 5% gewijzigd door Xthemes.us op 24-09-2011 17:09 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Is niet gewoon je videokaart kapot bij levering?? Als je voeding te licht zou zijn, zou deze thermisch uitvallen en zou je helemaal geen beeld meer hebben...

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-02 16:22
drivers updaten naar 11.8

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
De systemen uit de Best Buy Guide wordt niet daadwerkelijk gebouwd en getest. De compatibiliteit is dus theoretisch, gebaseerd op fabrieks specs. Je voeding lijkt mij voldoende. Update eerst eens je drivers aangezien de gene die je nu hebt behoorlijk oud zijn. Test je scherm ook eens op een ander systeem want mogelijk ligt het aan je scherm en niet de videokaart.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Het is blijkbaar wel een 'voedingsprobleem' maar niet veroorzaakt door de voeding zelf. Heb het systeem nou aan een ander stopcontact hangen en dat gaat een stuk beter.

Fluidmark laat nou daadwerkelijk de vloeistof balletjes zien (een probleem dat ik nog vergeten was om te vermelden ;))
Het scherm flikkert niet meer als een malle, geen rode puntjes op m'n vensters.. nog maar 1 probleem over en dat is dat de Unity benchmark die nog de helft van de objecten vergeet te tekenen, maar dat schuif ik dan maar op de drivers af.
De drivers zijn wel up to date trouwens, het is enkel de dubbele versienummering die voor verwarring zorgt, de drivers zijn eergister gedownload van de ATI AMD site zelf en ook catalyst zegt dat het de laatste versie is.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD