Ubuntu/Linux Mint boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Een paar dagen geleden heb ik Windows Xp naar de gallemiezen geholpen door de PC uit te zetten, terwijl explorer was gecrasht. Omdat XP de laatste tijd toch ontzettend traag was vond ik dit dan ook de tijd om eens een simpele Linux distro uit te proberen.

Ik heb de nieuwe Ubuntu gedownload en gebrand en als ik opstart met de Ubunto CD ik kom in het boot menu, maar als ik Ubuntu wil laden reboot mijn pc en kom ik weer in hetzelfde menu. Ik heb daarna Linux Mint 11 geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde. Ik kom in het boot menu, kies voor Linux Mint en na een reboot kom ik weer in hetzelfde menu. Ik had ook nog een oude Ubuntu LiveCD die ik aleens had geprobeerd, maar krijg daar de melding "host controller halted,very bad!" als ik de LiveCD wil booten.

Heb inmiddels XP weer helemaal opnieuw geinstalleerd, maar blijf dezelfde problemen houden. Ubuntu 11.04 heb ik via Windows geïnstalleerd en bij het booten kan ik kiezen uit XP en Ubuntu, maar als ik voor Ubuntu kies reboot ie weer vanzelf en moet ik daarna weer kiezen voor XP of Ubuntu.

Betekent dat er iets mis is met mijn hardware?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:47

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Hmm iets met je harddisk controller misschien heb je een RAID array? Kan je het met een USB stick niet proberen? Daar zijn ook aparte iso'tjes voor, op www.ubuntu.com staat een how-to hoe zo eentje te maken :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Droefsnoet
ik heb geen idee wat harddiskcontrollers en RAID arrays zijn :P

Heb het net ook via USB geprobeerd, maar ik blijf in de loop zitten van opstarten > linux distro kiezen > reboot > linux distro kiezen > reboot

edit
na wat gegooglet te hebben schijnen er meer mensen last van te hebben met het systeem wat ik heb, Dell Dimension 3100. Ubuntu schijnt daar wat problemen mee te hebben. Heb een oude liveCD van Slax 5.0.6 geprobeerd en die deed het wel. Ik ga eens wat andere distro's uit proberen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Droefsnoet op 24-09-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Droefsnoet,

Dell heeft wel vaker iets tegen Linux, vandaar dat op http://www.ubuntuforums.org/ er ook een heel subforum aan wordt gewijd: http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=342

Laterz,
TJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
dank je TJ
heb nu Ubuntu 10.04.03 geprobeerd en die draait wel. PCLinuxOS ook trouwens.

Dit topic mag van mij op slot :)