Wall mounted computer op basis van Vaio FZ21M

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
Mijn eerste topic in dit subforum en ook mijn eerste echte mogelijk case-mod of hardware mod eigenlijk...

Mijn broer gebruikte tot kort (=enkele dagen geleden :+ ) mijn "oude" Vaio FZ21M die ik aangekocht had als schoollaptop tijdens mijn opleiding bachelor toegepaste informatica... Op zich nog een "ok" ding, met een mooie resolutie, nog een mainstream CPU'tje, 2GB geheugen en een glossy scherm... Klinkt best leuk vond ik, en ik heb al een tijdje gespeeld met het idee om een wall mounted computer of iets digitaals in de keuken op te hangen...

Eerst dacht ik even om zelf een computer in mekaar te steken met een klein moederbordje, maar al snel kwam ik tot de conclusie dat het gebruiken van de compacte hardware in een laptop veel makkelijker is en minder modwerk betekent voor mij, wat HEEL handig meegenomen is aangezien dit mijn eerste mod is...

Nu had ik eigenlijk aan jullie een paar vragen:
  • Kan je zonder problemen dat scherm met redelijk weinig kennis van elektronica, loskoppelen van je laptop, en belangrijk indien nodig: de verbindingen tussen moederbord en scherm verlengen?
  • Waar moet ik op letten bij het ontmantelen van de laptop? Ik heb ooit een Toshiba uit mekaar geprobeerd te halen, maar ik werd gek van het feit dat ik niet wist hoe of wat... Dat ding was toch helemaal kapot (moederbord gaar), maar ik kreeg nog niet eens alle vijsjes los of wist ze niet allemaal te vinden... Nu, een Nederlander heeft hier wel een leuke tutorial gepost: http://forum.notebookrevi...tutorial.html#post2883271 . Maar zijn er ook algemene tips?
  • In wat voor kader zou ik dit kunnen plaatsen en hoe vul ik de ruimte best op tussen het scherm en het kader?
Enne, bedankt om een amateur-modder op weg te zetten he :)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
voor puntje 2 kun je als je goed zoekt, handleidingen vinden met foto's en al die aangeven hoe je je laptop uit elkaar moet halen.
verder staat op got een topic om laptops om te bouwen naar digitale fotolijsten en andere toepassingen. volgens mij precies wat je zoekt :) .
Lapmod [digitale fotolijst] deel 3

[ Voor 13% gewijzigd door Notehoutelade op 24-09-2011 16:22 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:38
Aha, ik wou net voor je edit gaan vragen waar je die hebt gevonden ;)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
via de search ;)